جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

در ریاض؛ ترامپ، افغانستان و تاکید بر نقش کشورهای اسلامی در مبارزه با تروریزم

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان برای شرکت در نشست کشورهای اسلامی به عربستان سفر کرده است.

در این نشست که قرار است فردا در ریاض برگزار شود نمایندگان کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای منطقه و جهان شرکت خواهند کرد تا در مورد همکاری‌های مشترک برای مبارزه با تروریزم گفتگو کنند.

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخن‌گوی ریاست جمهوری در کنفرانسی در کابل گفت که افغانستان انتظار دارد، این نشست به شکل گیری همکاری میان کشورهای اسلامی برای مبارزه با پدیده تروریزم کمک کند تا از این طریق بتوان ریشه‌های اصلی تروریزم در منطقه را از میان برداشت.

trump
ترامپ امروز به منظور بازدید از عربستان سعودی و گفتگو با شماری از سران کشورهای اسلامی وارد ریاض شد

مرتضوی گفت که “کشورهای اسلامی از یک سو تبدیل به بستری برای سربازگیری گروه های تروریستی شده اند و از سوی دیگر بیشترین قربانیان این جنگ نیز مربوط به این کشورهاست. از این رو سران کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای جهان از جمله آمریکا گرد هم می آیند تا راه های مبارزه با پدیده تروریزم را بررسی کنند.”

معاون سخن‌گوی ریاست جمهوری افغانستان می افزاید، با توجه به این که ماهیت جنگ در سطح منطقه تغییر کرده و گروه‌های تروریستی نیز اشکال و ابعاد مختلف پیدا کرده اند، نیاز است تا کشورهای منطقه و جهان در مورد شیوه مبارزه با این پدیده نیز بازنگری همه جانبه‌ی داشته باشند.

افغانستان تاکید دارد که کشورهای اسلامی باید با مسوولیت پذیری در برابر پدیده تروریزم که تهدیدی برای همه کشورهاست مقابله نمایند.

به غیر از پاکستان

معاون سخن‌گوی رییس جمهور غنی می‌گوید که افغانستان از کشورهای همسایه خود انتظار دارد تا از جریان‌های تروریستی به عنوان ابزاری برای بازی‌های سیاسی استفاده نکنند.

murtazavi
شاه حسین مرتضوی می‌گوید که افغانستان انتظار دارد تا کشورهای منطقه بخشی از راه حل باشند نه بخشی از مشکلات

شاه حسین مرتضوی می‌گوید که افغانستان انتظار دارد تا کشورهای منطقه بخشی از راه حل باشند نه بخشی از مشکلات. او تاکید کرد که “افغانستان با تمامی کشورهای منطقه رابطه حسنه دارد به غیر از پاکستان.”

معاون سخن‌گوی ریاست جمهوری افغانستان هم چنان گفت که هر کشوری که بخواهد از گروه‌های تروریستی حمایت کند، نه تنها کمکی به روند صلح نکرده، بلکه وضعیت امنیتی خود آن کشورها را نیز آسیب پذیر خواهد ساخت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان