جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

حسن روحانی؛ رای 24 میلیونی و برنده انتخابات ریاست جمهوری ایران

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

حسن روحانی برنده دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران شد.

وزارت داخله ایران اعلام کرد که حسن روحانی با کسب نزدیک به 24 میلیون رای، برنده این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور شده است. وزیر داخله ایران گفت که روحانی 23 میلیون و796 هزار رای به دست آورده است.

روحانی با این تعداد رای، موفق به کسب 57 درصد کل آرا شد و ابراهیم رئیسی رقیب اصلی او در این انتخابات، تنها توانست نزدیک به 39 درصد آرای کل را به دست آورد.

iran-election
وزارت داخله ایران از شرکت بیش از 40 میلیون ایرانی در این انتخابات خبر داده است

تمامی نظر سنجی های انجام شده پیش از انتخابات و هم چنان اعلام نتایج تدریجی انتخابات که از صبح امروز توسط وزارت داخله ایران انجام می شد هم، حاکی از پیشتاز بودن حسن روحانی در این رقابت بود.

او برای دومین بار پی در پی، برنده انتخابات ریاست جمهوری شده و با این پیروزی برای یک دوره 4 ساله دیگر رییس جمهور ایران خواهد بود.

رئیسی نامزد جریان اصول گرا و رقیب اصلی روحانی در این دوره با به دست آوردن نزدیک به 16 میلیون رای، از روحانی که نامزد جریان اصلاح طلب در ایران است شکست خورد و به این ترتیب از رسیدن به مقام ریاست جمهوری باز ماند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران روز گذشته در این کشور برگزار شد. زمان رای دهی از 8 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر بود اما به دلیل حضور زیاد مردم در حوزه های رای دهی تا ساعت 12 نیمه شب گذشته تمدید شد.

Ibrahim-raisi
ابراهیم رئیسی رقیب اصلی روحانی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ایران بود

حسن روحانی، ابراهیم رئیسی،  مصطفی هاشمی طبا و مصطفی میر سلیم چهار نامزدی بودند که در این دوره برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری، با یکدیگر به رقابت پرداختند. در روزهای قبل از برگزاری انتخابات اسحاق جهانگیری یکی از نامزدان ریاست جمهوری به نفع حسن روحانی و باقر قالیباف هم به نفع رییسی از شرکت در انتخابات انصراف دادند.

وزارت داخله ایران گفته است که بیش از 40 میلیون ایرانی در داخل و خارج از این کشور در این انتخابات شرکت کرده و رای داده اند.

elections
اسحاق جهانگیری، به نفع آقای روحانی از شرکت در انتخابات انصراف داد
irna-election
محمد باقر قالیباف هم به نفع آقای رئیسی از انتخابات کنار رفت
ahmadi-nijad
صلاحیت محمود احمدی نژاد برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان ایران رد شده بود
iran
نمایی از خبرنگاران در شب انتخابات ریاست جمهوری ایران

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان