جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

24 ساعت در افغانستان؛ از نابودی 139 تروریست تا شکست عملیات گروهی طالبان بر غزنی

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

دفتر مطبوعاتی فرماندهی ولایت ننگرهار، از کشته شدن یک فرمانده گروه داعش به شمول 10 عضو این گروه در این ولایت خبر داده اند.

دفتر مطبوعاتی ولایت ننگرهار اعلام کرده است در عملیاتی مشترکی که به هدف نابودی گروه داعش و سایر گروه‌های تروریستی در شهرستان چپرهار این ولایت راه اندازی گردیده بود، ملا حمزه یکی از فرماندهان مشهور این گروه با تن 10 عضو آنان کشته و شش تن دیگر زخمی شده اند.

نیروهای امنیتی افغان در این عملیات یک فرد مشکوک را بازداشت و چندین روستا را از وجود جنگ‎جویان داعش پاکسازی کرده اند.

بر اساس اعلامیه دفتر مطبوعاتی ولایت ننگرهار، عملیات پاکسازی گروه‌های تروریستی در این شهرستان هنوز جریان دارد.

در جریان این عملیات به نیروهای امنیتی افغان و غیر نظامیان آسیبی نرسیده است.

750 داعش

این در حالی است که، نیروهای نظامی ایالات متحده امریکا در افغانستان، روز گذشته اعلام کرده که در 9 ماه گذشته 750 عضو داعش در این کشور کشته شده اند.

در اعلامیه نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان آمده است که جنگ‎جویان داعش در نتیجه عملیات‌های نظامی نیروهای افغان و واحد ضد تروریزم ایالات متحده، کشته شده اند.

isis-training
جنگ‌جویان داعش از اوایل سال 2016 میلادی تا کنون دو-سوم قلمرو جغرافیایی خود را از دست داده اند

بر اساس این اعلامیه، جنگ‎جویان داعش از اوایل سال 2016 میلادی تا کنون دو-سوم قلمرو جغرافیایی خود را از دست داده اند.

در این اعلامیه هم‌چنین آمده است که بیش از 10 تن از رهبران ارشد داعش در این مدت در افغانستان کشته شده اند.

نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان، گفته اند که غیر نظامیان که در این مدت از خانه های شان بی جا شده بودند به دلیل تلفات سنگین داعش دوباره به خانه های شان برگشته اند.

همچنان نظامیان آمریکا گفته اند که گروه داعش کودکان افغان را آموزش نظامی داده و آنان را به صفوف خود استخدام می کند.

بر بنیاد این اعلامیه، داعش زنان جوان افغان را به زور با اعضای این گروه وادار به ازدواج می کند. از این‌رو شماری از زنانی که مجبور به ازدواج با جنگ‎جویان داعش شده بودند، در هنگام عملیات نیروهای افغان و آمریکایی توانستند از چنگ آنان فرار کنند.

در جریان عملیات علیه داعش، مغاره و تونل های پیچیده ی این گروه نیز از بین رفته اند.

مقام های نظامی آمریکا گفته اند که عملیات نظامی علیه گروه داعش ادامه خواهد یافت و نیروهای آمریکایی در نظر دارد تا این گروه تا آخر سال 2017 میلادی در افغانستان با شکست مواجه گردد.

moab
ماه گذشته نیروهای هوایی ایالات متحده امریکا بزرگترین بمب غیر هسته‌ای را بر پناهگاه‌های داعش در شهرستان اچین ولایت ننگرهار پرتاب کرد

اکثر جنگ‎جویان داعش در ولایت ننگرهار فعالیت داشته اند و تمرکز عملیات نظامیان افغان و امریکا بر ضد داعش بیشتر در همین ولایت بوده است.

این در حالی است که ماه گذشته نیروهای هوایی ایالات متحده امریکا بزرگترین بمب را که به “مادر بمب” مشهور است بر پناهگاه‌های داعش در شهرستان اچین ولایت ننگرهار پرتاب کرد. در این حمله 96 عضو این گروه به شمول 13 فرمانده آنان کشته شدند.

حمله تهاجمی

با این حال، مقام های محلی ولایت غزنی خبر داده اند که حمله تهاجمی طالبان بر شهرستان های واغز، زنه خان، ده یک، زندان غزنی و پاسگاه های کمر بندی شهر این ولایت عقب زده شده است.

جنرال امین الله امر خیل، فرمانده پولیس ولایت غزنی گفته است که طالبان مسلح روز گذشته برای سقوط شهرستان واغز بر این شهرستان حمله کردند.

به گفته آقای امرخیل، در این درگیری 25 طالب مسلح به شمول شهروندان پاکستانی کشته شده و همچنان 2 تن از نیروهای امنیتی افغان کشته و 5 تن دیگر زخمی شده اند.

جنرال امین‌الله امرخیل، فرمانده پولیس ولایت غزنی
جنرال امین‌الله امرخیل، فرمانده پولیس ولایت غزنی

با این حال، اعضای شورای ولایتی غزنی گفته اند که درگیری تا کنون در ولسوالی های واغز این ولایت جریان دارد.

طالبان و داعش

هم‌زمان با این رویدادها، مقام های وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 139 تروریست در یک شبانه روز گذشته در ولایت های مختلف این کشور خبر داده اند.

مقام های وزارت دفاع افغانستان گفته اند که نیروهای امنیتی افغان با راه اندازی عملیاتی در ولایت های ننگرهار، لغمان، کاپیسا، پکتیا، پکتیکا، خوست، غزنی، قندهار، ارزگان، زابل، غور، فاریاب، سرپل، بغلان، بدخشان و هلمند 139 تروریست را کشته و 66 تن دیگر را زخمی کرده اند.

شورشیان طالبان هدف حمله نیروهای امنیتی افغان قرار گرفته که در نتیجه در ولایت پکتیا 20 شورشی، در ارزگان 30 تن و در قندهار 15 تن دیگر کشته شده اند.

افراد وابسته به گروه داعش در شهرستان اچین ننگرهار هدف حمله نظامیان افغان قرار گرفته که در نتیجه 12 عضو این گروه کشته، 6 تن دیگر زخمی و 2 قرارگاه آنان از بین برده شده اند.

forces
در نتیجه حمله نیروهای امنیتی افغان، 20 شورشی در پکتیا، 30 تن در ارزگان و 15 تن دیگر در قندهار کشته شده اند

وزارت دفاع افغانستان هم‌چنین گفته اند که نظامیان افغان در ولایت هلمند 24 جنگجوی طالب را کشته 17 تن را زخمی کرده و یک موتر مملو از مواد انفجاری را با 63 حلقه ماین کشف و خنثی کرده است.

نیروهای امنیتی افغان هم‎چنان در ولایت فاریاب بر شورشیان طالبان حمله نموده که در این ولایت 15 تن و در بغلان 6 تن به شمول یکی از فرماندهان محلی این گروه کشته شده اند.

قاتل حرفه‌ی

هم‎زمان با این تحولات، دفتر مطبوعاتی ولایت قندوز از بازداشت یک قاتل “حرفه‎‌ای” در این ولایت خبر داده است.

ویس الدین تلاش مدیر عمومی مبارزه با جرایم جنایی قندوز گفته است که یک تن مظنون را در ارتباط به قضیه قتل باز داشت کرده اند.

فرد بازداشت شده دو هفته قبل یک تن از شهروندان قندوز را به شکل بی‌رحمانه به قتل رسانده بود. او با شیوه های مخوف، تعدادی زیادی از شهروندان این ولایت را از بین برده است.

diller
فرد بازداشت شده دو هفته قبل یک تن از شهروندان قندوز را به شکل بی‌رحمانه به قتل رسانده بود

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان