1 کشته و 17 زخمی؛ پایان حمله گروه داعش به ساختمان تلویزیون ملی افغانستان در ننگرهار

مقامات محلی در ننگرهار می‌گویند که حمله گروهی 4 مهاجم مسلح به ساختمان تلویزیون ملی افغانستان در این ولایت، 1 کشته و  17 زخمی برجای گذاشته است.

انعام الله سخن‌گوی ریاست صحت عامه ننگرهار به خبرنامه می گوید که 1 پولیس که نگهبان ساختمان تلویزیون بوده در این حمله جان باخته است. او افزود که در میان زخمی ها نیز، 1 پولیس شامل بوده و بقیه غیرنظامیان هستند.

خبرنگاران محلی گزارش داده اند که یک فرد مشکوک در محل نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است.

با این حال آمار ارایه شده در مورد این حمله متفاوت است. برخی رسانه‌های محلی به نقل از عطاء الله خوگیانی سخن‌گوی والی ننگرهار از کشته شدن 2 تن و زخمی شدن 14 تن دیگر گزارش داده اند.

nangarhar-attack2
حمله مهاجمان به ساختمان تلویزیون ملی بیش از سه ساعت ادامه یافت

گروه داعش که در ولایت ننگرهار نفوذ گسترده ای دارد، مسوولیت این حمله را پذیرفته است. طالبان نیز با انتشار اعلامیه ای گفته بودند که در این حمله نقشی ندارند.

حوالی ساعت 10:30 دقیقه صبح امروز، این 4 مهاجم مسلح وارد ساختمان تلویزیون ملی در شهر جلال آباد مرکز این ولایت شدند و نبرد میان آنها و نیروهای امنیتی بیش از 3 ساعت ادامه یافت.

دو تن از مهاجمان در نخستین لحظات حمله، مواد انفجاری همراه خودشان را در داخل محوطه این ساختمان منفجر ساختند و نبرد میان مهاجمان دیگر با نیروهای امنیتی، بیش از 3 ساعت به درازا کشید.

ساختمان تلویزیون ملی در مرکز شهر جلال آباد و در مقابل ساختمان والی ننگرهار قرار دارد. خبرنگاران محلی به خبرنامه می گویند که نقاط مرکزی شهر پس از این حمله به حالت تعطیل درآمد و تا 3 ساعت، صدای تیراندازی و انفجار از داخل و اطراف ساختمان این تلویزیون به گوش می رسید.

nangarhar-attack3
گلاب منگل، والی ولایت ننگرهار در محل حادثه

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *