جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

24 ساعت در افغانستان؛ از نابودی 80 تروریست تا تلفات غیرنظامیان در کابل

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

مقام‏های ولایت قندوز از باز گشایی شاهراه قندوز-تخار خبر داده اند.

دولت وزیری، سخن‌گوی وزرات دفاع افغانستان گفته است که شاهراه قندوز-تخار روز گذشته، توسط نیروهای امنیتی این کشور پس از‏‏یک هفته درگیری با جنگجویان طالبان از کتنرول آن ها خارج شده و پاکسازی گردیده است.

مقام‏های ولایت قندوز ‏می‎گویند که شاهراه قندوز-تخار پس از چاشت روز گذشته، از کنترول طالبان خارج شده بود اما به دلیل ماین گذاری ها در این مسیر، نیروهای افغان اجازه عبور و مرور را نمی دادند.

درگیری برای بازگشایی این مسیر، از هفته گذشته به این طرف میان نیروهای امنیتی افغان و جنگجویان طالبان آغاز شده بود.

تمام پاسگاه‏های محافظت از شاهراه در این مسیر در محاصره طالبان قرار داشت و چند پاسگاه دیگر را نیز طالبان تصرف کرده بودند.

دولت وزیری سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان

طالبان و القاعده

هم‎زمان با این، مقام‏های وزارت دفاع افغانستان از کشته و زخمی شدن 83 تروریست در‏‏یک شبانه روز گذشته در ولایت‏های مختلف این کشور خبر داده اند.

وزارت دفاع افغانستان گفته است که در نتیجه عملیات صورت گرفته در ولایت‏های ننگرهار، کاپیسا، غزنی، لوگر، قندهار، ارزگان، غور، بادغیس، قندوز، فاریاب، سمنگان، بغلان، سرپل، بدخشان و هلمند 40 تروریست کشته و 43 تن دیگر زخمی شده اند.

شورشیان طالبان هدف حمله نیروهای امنیتی افغان قرار گرفته که در نتیجه 8 تن در سمنگان و 2 تن از فرمانده هان محلی این گروه در ولایت هلمند کشته شده اند.

با این حال نیروهای امنیتی افغان 15 عضو شبکه القاعده را در ولایت قندهار از بین برده اند.

وزارت دفاع افغانستان هم‎چنین از کشته شدن 15 جنگجوی طالب در ولایت بغلان نیز خبر داده است.

111 تروریست

با این حال، وزارت داخله افغانستان از کشته و زخمی شدن 111 تروریست در‏‏یک شبانه روز گذشته در 11 ولایت این کشور خبر داده است.

taliban-on-the-highways
مقامات وزارت داخله افغانستان می‌گویند که 111 تروریست در‏‏یک شبانه روز گذشته در 11 ولایت این کشور کشته و زخمی شده اند

نیرو‏های امنیتی افغان با راه اندازی عملیاتی در ولایت‏های هلمند، قندهار، قندوز، بدخشان، ارزگان، بادغیس، بغلان، بلخ و سمنگان 73 تروریست را کشته، 27 تن را زخمی و 11 تن دیگر را بازداشت کرده اند.

ملا انعام الله ولسوال طالبان برای ولسوالی کلدار بلخ نیز در این عملیات کشته شده است.

6 حلقه ماین

با این حال، دفتر مطبوعاتی پلیس ننگرهار از کشف و خنثی کردن تعداد شش حلقه ماین در شاهراه تورخم -جلال آباد خبر داده است.

به گفته پولیس ننگرهار، این ماین‌ها که به هدف تخریب این شاهراه و اعمال تروریستی در‏‏یک خانه ویرانه جاسازی شده بود توسط پلیس کشف و خنثی شده است.

والی طالبان

هم‎زمان با این تحولات، مقام‏های وزارت داخله افغانستان، گفته است که معاون والی طالبان برای ولایت سمنگان و ولسوال این گروه برای شهرستان “روی دو آب” ولایت سمنگان با شماری از افرادش در این ولایت کشته شده اند.

در عملیات ویژه‏‏‌ی نیروهای امنیتی افغان، روز گذشته مولوی جلال معاون والی طالبان برای سمنگان و مولوی غیاث الدین مشهور به مجاهد ولسوال این گروه به شمول 8 عضو آن کشته و 15 تن دیگر زخمی شده اند.

fight-with-taliban
در این عملیات به نظامیان افغان و غیر نظامیان آسیبی نرسیده است

اما با این حال، مقام های ولایت سمنگان می گویند که ده ها جنگجوی طالب روز گذشته بر شهرستان روی دو آب ولایت سمنگان حمله کرده و این شهرستان را محاصره کرده اند.

شورای ولایتی سمنگان نیز گفته است که بیش از 30 روستایی این شهرستان در کنترول جنگجویان طالبان در آمده است.

به گفته مقام‏های وزارت داخله افغانستان، نیروهای امنیتی این کشور در عملیات ضد تروریستی که در ولایت‏های مختلف این کشور راه اندازی کرده اند، افراد کلیدی تروریستان به شمول والی، ولسوال و فرماندهان نظامی این گروه ها کشته شده اند.

انفجار در کابل

هم‎زمان با این رویدادها، پلیس کابل، می گوید که در نتیجه انفجاری صبح امروز در شهر کابل 2 تن جان باخته و 2 تن دیگر زخمی شده است. تمام قربانیان این رویداد غیر نظامیان است.

جنرال محمد سالم الماس، رییس تحقیقات جنایی پلیس کابل به خبرنامه گفت این انفجار ناشی از  نوع ماین چسپکی بود که در مینی‎بوس حامل کارمندان شرکت دولتی آبرسانی جاسازی شده بود.

Water-Supply
تا کنون فرد‏‏ یا گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است

به گفته آقای الماس هردو جان باخته این رویداد زنانی می باشند که از این مسیر عبور می کردند.

یک مرد و‏‏یک کودک هم در این انفجار زخمی شده است.

تا کنون فرد‏‏ یا گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

انفجار مرگبار

با این حال، مقام‏های محلی هرات خبر داده اند که در نتیجه انفجار بالون گاز در این ولایت 6 تن کشته و 18 تن دیگر زخمی شده اند.

عدالاحد ولی‎زاده، سخن‎گوی فرمانده پلیس هرات به رسانه‌ها گفته است که این رویداد شب گذشته در ناحیه نهم این شهر زمانی به وقوع پیوست که شماری از دکان داران گاز مایع را تخلیه می کرد.

شهر هرات / عکس: رسانه‌های اجتماعی
در نتیجه انفجار بالون گاز در ولایت هرات 6 تن کشته و 18 تن دیگر زخمی شده اند / عکس: رسانه‌های اجتماعی

در این حادثه 6 تن کشته و 18 تن دیگر زخمی شده اند. وضعیت 6 تن از زخمی شدگان این رویداد وخیم گزارش شده است. گفته می شود که شماری از زخمی‏های این رویداد به خارج از افغانستان برای درمان فرستاده شده است.

شاهدان عینی ‏می‎گویند که این انفجار مهیب بوده و خانه ها و دکان‏های محل انفجار، نیز آسیب دیده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان