جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

نشست مشورتی؛ نگرانی جریان‌های مختلف سیاسی از شکل گیری جنگ‌های نیابتی در افغانستان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

نشست سیاسی و مشورتی با حضور جریان ها و شخصیت های سیاسی افغانستان، امروز (21 ثور)، در خیمه لویه جرگه برگزار شد.

در این نشست که نمایندگانی از شورای حراست و ثبات، شورای عالی احزاب جهادی و ملی، حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار و برخی دیگر از چهره های سیاسی این کشور حضور داشتند، شرایط کنونی این کشور را بحرانی و نگران کننده دانسته و خواهان همکاری و هماهنگی تمامی جریان‌های سیاسی برای عبور از این شرایط بحرانی شدند.

جنگ‌های نیابتی

محمد کریم خلیلی رییس حزب وحدت اسلامی افغانستان و معاون ریاست جمهوری پیشین، شرایط فعلی این کشور را بسیار نگران کننده دانست و نسبت به شکل گیری جنگ های نیابتی در افغانستان هشدار داد.

او در نشستی که امروز با حضور رهبران و شخصیت های سیاسی و جهادی این کشور در تالار لویه جرگه برگزار شده بود، از تمامی جریان ها و شخصیت‌های سیاسی خواست تا در هماهنگی با یکدیگر از تبدیل شدن این کشور به سوریه ای دیگر جلوگیری کنند.

khalili
کریم خلیلی معاون رییس جمهور پیشین، نسبت به شکل‌گیری جنگ‌های نیابتی در افغانستان هشدار داد

معاون رییس جمهور پیشین افغانستان تاکید نمود که تامین صلح، نیازی بسیار جدی در این کشور است. او ادامه جنگ را به معنای تبدیل شدن افغانستان به میدانی برای جنگ های نیابتی و رقابتی میان قدرت های منطقه ای و جهانی دانست و نسبت به وقوع آن هشدار داد.

حمایت از حکومت وحدت ملی

آقای خلیلی در این نشست بر ادامه کار حکومت وحدت ملی تاکید نمود و گفت که هیچ گزینه دیگری در این مورد قابل قبول نیست.

او گفت که با تمامی نقاط ضعفی که در حکومت وحدت ملی وجود دارد، این حکومت باید تا پایان مهلت قانونی خود به کارش ادامه دهد و تمامی جریان های سیاسی نیز با همدلی در کنار حکومت قرار گرفته و از آن حمایت کنند.

شرایط بحرانی

یونس قانونی معاون اول ریاست جمهوری پیشین نیز در این نشست، شرایط کنونی کشور را بحرانی دانست و  گفت تلاش هایی برای ایجاد تفرقه های قومی و مذهبی در این کشور جریان دارد.

یونس قانونی گفت که بدون به رسمیت شناختن تنوع قومی، مذهبی و سیاسی نمی توان از این بحران عبور کرد.

qanuni
یونس قانونی شرایط کنونی کشور را بحرانی دانست

او افزود که ” اگر این تنوع ها را به رسمیت نشناسیم و به سمت سیاست حذف یکدیگر حرکت کنیم، این بحران نه تنها حل نمی شود بلکه پیچیده تر نیز خواهد شد.”

در این نشست نمایندگانی از حزب اسلامی گلبدین حکمتیار که پس از پیوستن به روند صلح به کابل آمده است نیز حضور داشتند. محمد امین کریم نماینده این حزب، از طالبان خواست تا با دست برداشتن از جنگ به روند صلح بپیوندند.

او شرایط فعلی این کشور را شکننده خواند و گفت که حزب اسلامی دست برادری به همه احزاب می دهد تا با شکل گیری اجماعی سیاسی، بتوان به پیش برد روند مذاکرات صلح با دیگر گروه ها نیز خوش بین بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان