جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

24 ساعت در افغانستان؛ از کشته شدن 109 تروریست تا از بین رفتن ایستگاه رادیویی داعش

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

وزارت داخله افغانستان از کشته شدن 34 جنگ‎جوی داعش و از بین بردن یک ایستگاه رادیویی به نام خلافت اسلامی در ولایت ننگرهار خبر داده است.

تا هنوز روشن نیست که در این عملیات نیروهای افغان در ننگرهار، ایستگاه رادیویی داعش تا چه میزانی آسیب دیده است. اما در گذشته نیز نیروهای امنیتی این کشور از انهدام ایستگاه رادیوی داعش در این ولایت خبر داده بودند. اما اندکی پس از توقف نشرات، این رادیو دوباره آغاز به کار کرد.

افراد وابسته به گروه داعش، دو سال قبل یک ایستگاه رادیویی را در ننگرهار به نام رادیوی خلافت ایجاد کرد و گفته می شود که این گروه از طریق این ایستگاه رادیویی اعلامیه های علیه دولت افغانستان منتشر می‎کرد و از جوانان می خواست که به این گروه بپیوندند.

از سوی دیگر مقام های ولایت ننگرهار گفته اند که در یک شبانه روز گذشته در ولسوالی نازیان و اچین این ولایت 31 جنگجوی داعش کشته و 3 تن دیگر زخمی شده اند.

با این حال، گفته می‌شود که، شام روز گذشته عبدالحسیب فرمانده گروه داعش در ولایت ننگرهار توسط نیروهای افغان کشته شده است.

ISK
در یک شبانه روز گذشته در ولسوالی نازیان و اچین ولایت ننگرهار 31 جنگجوی داعش کشته و 3 تن دیگر زخمی شده اند

ریاست جمهوری افغانستان، با تایید این خبر گفته است که عبدالحسیب یکی از فرماندهان مشهور گروه داعش در ننگرهار بوده که حمله بر شفاخانه نظامی سردار محمد داود خان، در کابل را طرح ریزی و اجرا کرده است.

گروه تروریستی داعش دو ماه قبل، بر شفاخانه نظامی سردار محمد داود خان حمله نموده، کارمندان و بیماران این شفاخانه را به رگبار بستند. در این حمله مرگبار بیش از 100 تن کشته و زخمی شدند.

با این حال، حکومت افغانستان از یک ماه به این سو عملیاتی را  به نام “حمزه” در ولایت ننگرهار به هدف سرنگونی داعش راه اندازی کرده است.

به گفته مقام های محلی ننگرهار از آغاز این عملیات تا کنون دست کم 700 تن از اعضای داعش کشته و زخمی شده اند.

109 تروریست

هم‌زمان با این تحولات، مقام های وزارت دفاع افغانستان، از کشته شدن 109 تروریست در یک شبانه روز گذشته در ولایت های مختلف این کشور خبر داده اند.

forces
وزارت دفاع افغانستان، همچنین از کشته شدن 15 طالب به شمول دو تن از فرماندهان محلی این گروه در ولایت قندوز خبر داده است

مقام های این وزارت گفته اند که در نتیجه عملیات نظامیان افغان در ولایت های ننگرهار، لغمان، کاپیسا، پکتیا، غزنی، میدان وردک، قندهار، ارزگان، غور، قندوز، تخار، بدخشان و هلمند 109 تروریست کشته و 52 تن دیگر زخمی شده اند.

افراد وابسته به گروه داعش، در اچین ننگرهار هدف حمله نیروهای امنیتی افغان قرار گرفته که در نتیجه 28 تن این گروه توسط نیروهای امنیتی این کشور کشته شده اند.

با این حال، 16 عضو وابسته به گروه حقانی در ولایت پکتیا توسط نظامیان افغان کشته شده اند.

نیروهای امنیتی افغان با حمله بر شورشیان طالب، 14 عضو این گروه را در قندهار، 15 تن را در فاریاب و 6 تن را به شمول 2 تروریست خارجی در زیباک بدخشان کشته اند.

وزارت دفاع افغانستان، همچنین از کشته شدن 15 طالب به شمول دو تن از فرماندهان محلی این گروه در ولایت قندوز خبر داده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان