جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وزیر خارجه ایران در کابل؛ تروریزم دشمن مشترک هر دو کشور است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

وزرای خارجه افغانستان و ایران، گروه‌های تروریستی را دشمن مشترک همه کشورها دانسته و بر ضرورت همکاری تمامی کشورهای منطقه برای مبارزه با این پدیده تاکید کردند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران که صبح امروز ( 17 ثور) وارد کابل شده است، با صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت خارجه افغانستان دیدار و گفتگو کرده و قرار است با رییس جمهور و رییس اجرایی این کشور نیز ملاقات کند.

وزرای خارجه دو کشور در کنفرانس مطبوعاتی مشترک، تروریزم را تهدیدی جدی برای منطقه دانستند.

صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفته است که تروریزم و افراط گرایی تهدید مشترکی برای هر دو کشور بوده و نیاز است که همه کشورهای منطقه و بخصوص کشورهای اسلامی، در هماهنگی با هم برای مبارزه با این تهدید همکاری کنند.

وزیر خارجه ایران صبح امروز وارد کابل شد
وزیر خارجه ایران صبح امروز وارد کابل شد

جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز موضع دو کشور را در مورد گروه‌های تروریستی بسیار نزدیک خوانده و گفته است که همه گروه‌های تروریستی خطرناک هستند. او افزوده که تروریزم، خوب و بد ندارد و برای مبارزه با این گروه‌ها نیاز است تا همکاری و هماهنگی میان کشورها افزایش یابد.

بیرون از مرزها

وزارت خارجه افغانستان باز هم به وجود مراکز آموزشی تروریستان در خارج از مرزهای این دو کشور اشاره کرده و گفته است” تا زمانی که ریشه این گروه‌ها با فشار های بین المللی و منطقه ای خشکانده نشود، تامین ثبات و امنیت در منطقه ممکن نخواهد بود.”

او تاکید کرده است که اگر با آوردن فشار بر حامیان این گروه های تروریستی، مخفی گاه های آن ها در منطقه نابود نشوند امنیت پایدار در این منطقه شکل نخواهد گرفت.

jawad-zarif3
وزرای خارجه هر دو کشور گروه‌های تروریستی را تهدید مشترک دانستند

با این که آقای ربانی در این مورد از کشور خاصی نام نبرده اما، افغانستان همواره پاکستان را متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی کرده است که در خاک این کشور می جنگند.

جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز، رشد خشونت و افراط گرایی را به ضرر همه دانسته و معتقد است که ترور، خشونت و افراط گرایی به این منطقه محدود نخواهد بود.

او نیز گفته است که افراط گرایی کنونی، دامنگیر کسانی خواهد شد که به این خشونت ها دامن زده اند.

گسترش روابط

وزیر خارجه ایران که برای اولین بار در راس یک هیات بلند پایه ایرانی وارد افغانستان شده است، می‌گوید که کشورش خواهان گسترش روابط با افغانستان در زمینه های مختلف است.

وزیر خارجه ایران در راس یک هیات بلندپایه وارد کابل شده است
وزیر خارجه ایران در راس یک هیات بلندپایه وارد کابل شده است

آقای ظریف روابط میان افغانستان و ایران را عمیق و دوستانه دانسته و افزوده است که با توجه به پیوندهای تاریخی و فرهنگی میان دو کشور، می توان در پی گسترش این روابط بخصوص در عرصه های اقتصادی بود.

صلاح الدین ربانی نیز، سفر وزیر خارجه ایران به کابل را فرصت مناسبی برای گسترش همکاری ها میان این دو کشور دانسته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان