جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

روز خونین؛ داعش مسوولیت حمله انتحاری کابل را برعهده گرفت

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

گروه داعش مسوولیت حمله انتحاری صبح امروز شهر کابل را برعهده گرفته است.

این گروه ادعا کرده است که در این حمله، 8 نظامی آمریکایی را از بین برده است اما، سخن‌گوی نیروهای آمریکایی در افغانستان از زخمی شدن 3 تن از این نیروها در حمله انتحاری صبح امروز کابل خبر داده است.

حوالی ساعت 8 صبح امروز، یک حمله کننده انتحاری موتر حامل نظامیان خارجی را در ناحیه 9 شهر کابل، در نزدیکی سفارت آمریکا هدف قرار داد. رسانه های داخلی از صدمه دیدن موتر این نظامیان و هم چنین چندین موتر غیرنظامی خبر داده اند که در حال عبور از محل انفجار بودند.

در همین حال وزارت داخله افغانستان صبح امروز گفته بود تمامی قربانیان این حمله، غیرنظامیان هستند. نجیب دانش سخن گوی این وزارت به خبرنامه گفت که در نتیجه این حمله انتحاری، 8 تن جان باخته و 25 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

https://twitter.com/Terror_Monitor/status/859681035658776576

ارگ ریاست جمهوری افغانستان این حمله را محکوم کرده و گفته است که “تروریستان می‌خواهند با انجام این حملات شکست‌های‌شان در جبهه‌های جنگ را پنهان کنند.”

داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان نیز این حمله را محکوم کرده و آن را حمله ای “بزدلانه” خوانده که غیرنظامیان را هدف قرار داده است. او گفته است که این گونه حملات نمی تواند روحیه مردم و نیروهای امنیتی این کشور را تضعیف کند.

سال شکست داعش

این حمله در حالی صورت گرفته است که مقامات ناتو، سال جاری را سال شکست گروه داعش در افغانستان خوانده اند.

ویلیام سلاوین سخن گوی ماموریت حمایت قاطع ماه گذشته گفته بود که  “حملات زمینی و هوایی نیروهای افغان و ناتو در سال ۹۶ نیز با جدیت ادامه خواهد یافت و شکست این گروه در افغانستان هدف ماست.”

https://twitter.com/ResoluteSupport/status/859661443125346304

او به جنگ جویان این گروه در کشورهای سوریه و عراق که قصد ورود به افغانستان را دارند هشدار داده بود.

این سخن گوی ماموریت حمایت قاطع تاکید کرد که افغانستان مکان امنی برای گروه داعش نخواهد بود. او خطاب به جنگجویان این گروه گفته بود که “پیام ما به آن افراد گروه داعش که بعد از شکست در دیگر نقاط جهان به فکر آمدن به افغانستان هستند این است که در صورت ورود به افغانستان کشته و یا دستگیر خواهید شد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان