جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

24 ساعت در افغانستان؛ از ادامه تلاش‌ها برای آزادسازی درقد تا کشته شدن 70 تروریست در 11 ولایت

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

در حالی که جنگ در ولایت تخار میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان هم چنان ادامه دارد، مقامات وزارت دفاع افغانستان از انجام عملیات های نظامی در سایر ولایت ها و هدف قراردادن طالبان و داعش خبر می دهند.

درقد در تصرف طالبان

مقام های محلی در ولایت تخار در شمال شرق افغانستان می گویند که بعد از یک هفته درگیری بین نیروهای امنیتی افغان و طالبان، جزیره درقد این ولایت هم چنان در محاصره طالبان است.

این گروه 8 روز قبل بخشی از این منطقه استراتژیک را تصرف کردند. تسلط طالبان بر جزیره درقد می تواند دسترسی این گروه به آسیای میانه را آسان تر سازد.

اما پس از یک هفته از آغاز این عملیات، طالبان هم چنان این جزیره را محاصره کرده و بخش هایی از آن را در کنترل خود دارند.

سنت الله تیمور سخن گوی والی تخار هم چنین گفته است که عملیات نظامی نیروهای افغان برای پاک سازی منطقه خواجه بهاءالدین تخار نیز ادامه دارد. او حضور طالبان در این ولسوالی را تهدیدی برای دیگر مناطق ولایت تخار دانسته است.

وزیر دفاع افغانستان گفت که دشمنان این کشور تلاش های بی نتیجه‌ای داشته اند
سخن گوی والی تخار می‌گوید که عملیات نظامی نیروهای افغان برای پاک سازی منطقه خواجه بهاءالدین تخار ادامه دارد

در نتیجه این درگیری‌ها، 36 تن از اعضای طالبان از جمله 3 فرمانده این گروه کشته شده اند. مقامات محلی هم چنین از کشته شدن 13 تن از نیروهای امنیتی این کشور خبر داده اند.

داعش و طالبان

با این حال، مقام های وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 70 تروریست در یک شبانه روز گذشته در ولایت‌های مختلف این کشور خبر داده اند.

مقام های وزارت دفاع افغانستان گفته اند در عملیات هاب نظامی که در ولایت‌های ننگرهار، کاپیسا، پکتیا، خوست، قندهار، فاریاب، سرپل، بغلان، تخار، بدخشان و هلمند صورت گرفته است 70 تروریست کشته شده و 26 تن دیگر زخمی شده اند.

افراد وابسته به گروه داعش در ولایت ننگرهار، هدف حمله نیروهای امنیتی افغان قرار گرفته و 23 عضو این گروه کشته شده اند.

با این حال وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 17 طالب در ولایت جنوبی قندهار خبر داده اند. 6 طالب در ولایت تخار و 8 تن دیگر نیز در ولایت هلمند، دیگر ولایت ناامن در جنوب افغانستان کشته شده اند.

isk1
مقام‌های وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 23 جنگجوی داعش در ولایت ننگرهار در نتیجه عملیات هاب نیروهای نظامی این کشور خبر داده است

فاریاب

در همین حال وزارت داخله افغانستان نیز، از کشته شدن 13 طالب در ولایت فاریاب خبر داده است.

مقام های این وزارت گفته اند که در نتیجه عملیات صورت گرفته در این ولایت، 13 طالب کشته شده و 18 تن دیگر زخمی شده اند. این عملیات در ولسوالی پشتون کوت فاریاب صورت گرفته است که طالبان در آن حضور چشمگیری دارند.

پکتیکا

مقامات محلی در ولایت پکتیکا نیز از کشف مقدار زیادی سلاح و مهمات در نتیجه یکی از عملیاتهای نظامی نیروهای امنیتی افغانستان خبر داده اند.

در این عملیات مقدار زیادی اسلحه، ماین و بمب‌های دستی به دست آمده است که به گفته فرماندهان نظامی در این ولایت، در خانه یکی از فرماندهان طالبان  جاسازی شده بود

خنثی شدن ماین در کابل

در همین حال پولیس کابل می‌گوید که یک ماین کنار جاده‌ای را در جاده عمومی کابل–بگرامی کشف و خنثی کرده است. به گفته دفتر مطبوعاتی پولیس کابل، این ماین کنار جاده‌ای امروز در این مسیر کشف و خنثی شده است.

police
پولیس کابل از کشف و خنثی شدن ماین کنار جاده‌ای در جاده عمومی کابل–بگرامی خبر داده است

انفجار در ننگرهار

از سوی دیگر شب گذشته، یک حمله کننده انتحاری کاروان نیروهای خارجی در ولسوالی بتی کوت ولایت ننگرهار را هدف قرار داد.

به گفته مقامات محلی در ننگرهار، فرد مهاجم موتر بمب گذاری شده خود را در این ولسوالی منفجر ساخت اما تلفاتی در پی نداشته است.

ننگرهار یکی از ولایت های ناامن افغانستان است که گروه داعش و طالبان در آن فعالیت دارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان