جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

چالش در توافق نامه صلح؛ اختلاف بر 13 تن و جنجال تازه در آزادی زندانیان حزب اسلامی

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مقامات حزب اسلامی افغانستان به رهبری گلبدین حکمتیار می گویند که روند آزاد سازی زندانیان این حزب که امروز( 11ثور)، قرار آغاز شود با مداخلات کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان متوقف شده است.

نمایندگان حزب اسلامی به خبرنامه می‌گویند که قرار بود امروز 68 تن از زندانیان این حزب از زندان آزاد شوند اما حکومت تنها حاضر به آزادی 55 تن شده است.

محمد امین کریم نماینده ارشد حزب اسلامی به خبرنامه می گوید که با مداخله و مخالفت کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، از آزادی 13 تن دیگر از این زندانیان جلوگیری شده است.

آقای کریم می‌گوید به همین دلیل، حزب اسلامی هیچ کدام از زندانیان را تحویل نگرفته و “تا زمانی که حکومت به تعهد خود برای آزادی این زندانیان عمل نکرده است، در رابطه با زندانیان دیگر حرفی با دولت نداریم.”

کریم امین
محمد امین کریم، نماینده ارشد حزب اسلامی

او هم چنین می افزاید که “اگر می دانستیم تصمیم آزادی زندانیان ما به دست کمیسیون حقوق بشر است، در  چگونگی امضای توافق نامه صلح، تعمق بیشتری می کردیم.”

نماینده حزب اسلامی در مورد علت جلوگیری از آزادی این افراد می گوید که حکومت افغانستان تابحال جواب قانع کننده ای به آنها نداده است.

در همین حال حمید عزیزی سخن گوی این حزب نیز می گوید که حکومت افغانستان گفته است پس از بررسی های بیشتر به زودی نتیجه و تصمیم خود را به رهبران این حزب اعلام خواهند کرد.

او می گوید که حزب اسلامی از طریق گفتگوهای سیاسی و راه حل های دیپلماتیک، به دنبال آزادی این زندانیان خواهد بود.

تعویق آزادی

تاکنون چندین بار آزادی این زندانیان به دلایل نامعلومی به تعویق افتاده است. در آخرین مورد نیز قرار بود که جمعه هفته گذشته این تعداد از زندانیان آزاد شوند اما این گونه نشد.

agreement-signing
توافق‌نامه صلح بین حکومت افغانستان و حکمتیار سال گذشته امضا شد

حکومت افغانستان در راستای عملی ساختن توافق نامه صلح با گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی، این تعداد از زندانیان وابسته به حزب اسلامی را آزاد کرد. آزادی زندانیان وابسته به این حزب، یکی از تعهدات حکومت افغانستان در توافق نامه صلحی بود که سال گذشته به امضای رییس جمهور اشرف غنی و گلبدین حکمتیار رسید.

گلبدین حکمتیار که نزدیک به 20 سال محل زندگی اش مشخص نبود و نامش در فهرست سیاه سازمان ملل قرار داشت، پس از برداشته شدن این تحریم ها هفته گذشته در ولایت لغمان در اولین سخنرانی اش گفت که پیام آور صلح است و از طالبان نیز خواست تا دست از جنگ کشیده و به تامین امنیت در این کشور کمک کنند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان از آمدن آقای حکمتیار استقبال کرده و پیوستن او به روند صلح را در  تامین امنیت و ثبات در این کشور موثر خوانده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان