جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نیامده به کابل؛ حکمتیار خواهان استعفای یکی از رهبران حکومت وحدت ملی شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

گلبدین حکمتیار در دومین سخنرانی اش در طی دو روز گذشته، از رهبران حکومت وحدت ملی خواست تا اگر نمی توانند در کنار هم کار کنند، یکی از آنها از قدرت کناره گیری کند.

حکمتیار که روز گذشته از ولایت لغمان به ننگرهار رفت، امروز در میان تعدادی از حامیانش در این ولایت شرقی صحبت کرد. در مراسم استقبال از او در این ولایت، محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور نیز حضور داشتند.

آقای حکمتیار به شرایط فعلی در افغانستان اشاره کرد و تقسیم قدرت میان رییس جمهور و رییس اجرایی را بخشی از مشکلات این کشور دانست.

او خواهان کنار رفتن یکی از رهبران حکومت وحدت ملی شد چرا که به گفته او، بودن دو قدرت برای تصمیم گیری، اداره افغانستان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. رهبر حزب اسلامی خطاب به رهبران حکومت وحدت ملی گفت که به اختلافات درونی شان پایان دهند و اگر نمی توانید در کنار هم کار کنید بهتر است که یکی تان جرات به خرج داده و کنار برود.

hekmatyar3
گلبدین حکمتیار طالبان را عامل ورود آمریکایی‌ها و ماندن آن‌ها در افغانستان دانست

او باز هم بر صحبت‌های روز گذشته‌اش تاکید کرد و گفت که طرفدار ایجاد یک حکومت مرکزی قوی و با صلاحیت است. حکمتیار گفت که ایجاد حکومت ائتلافی نه خواست اوست و نه شرطش.

طالبان

گلبدین حکمتیار در بخش دیگری از صحبت‌های امروزش در ننگرهار، طالبان را عامل ورود آمریکایی‌ها و ماندن آن‌ها در افغانستان دانست. او خطاب به این گروه گفت که” شما آمریکایی ها را به افغانستان آوردید و با دوام دادن به جنگ، زمینه ماندن آنها را نیز در کشور فراهم ساختید.”

رهبر حزب اسلامی، حمله طالبان به شهر قندوز در سال  گذشته را بزرگ‌ترین اشتباه این گروه دانست که به باور او زمینه را برای ماندن بیشتر آمریکایی ها در افغانستان فراهم کرده است.

او همانند روز گذشته باز هم از طالبان خواست تا دست از جنگ کشیده و به روند صلح بپیوندند.

آقای حکمتیار هم چنین گفت که از نیروهای امنیتی این کشور حمایت می‌کند و طرفدار حمایت از حقوق زنان است.

kunduz-circle
رهبر حزب اسلامی، حمله طالبان به شهر قندوز در سال گذشته را بزرگ‌ترین اشتباه این گروه دانست

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان