جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

روزهای سخت و دشوار؛ اشرف غنی، بزرگداشت از سال‌روز پیروزی مجاهدین و تاکید بر هم‌گرایی ملی

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

رییس جمهور افغانستان در مراسم گرامی داشت از 8 ثور در ارگ ریاست جمهوری گفت که کشورش در روزهای سخت و دشواری قرار دارد و وجود اختلاف های قومی، زبانی و نبود وحدت ملی، تنها نقطه آسیب پذیر افغانستان در برابر توطئه های دشمنان این کشور است.

اشرف غنی که صبح امروز( 9ثور)، در حضور بسیاری از مسوولان بلندپایه حکومت وحدت ملی، رهبران جهادی و سفیران کشورهای خارجی صحبت می کرد، شرایط کنونی این کشور را ” معرکه ای نفس گیر” دانست که پیروزی در آن، نیازمند کار مشترک، احساس مسوولیت و دوری از اختلاف در میان مسوولان و مردم است.

آقای غنی تاکید کرد که افغانستان تنها در شرایطی آسیب پذیر است که اعتماد میان رهبران و مردم این کشور از بین رفته و مشکلات ناخوشایند قومی، زبانی و گروهی افزایش یابد. او افزود “هر سخن ناسنجیده، هر اقدام غیر مسوولانه و خلاف منافع ملی، به دشمنان ملت ما فرصت می دهد تا ابتکار عمل را در دست گرفته و اهداف شوم خود را پیاده کنند.”

انتقادهای تند و کم سابقه

به نظر می رسد بخشی از سخنان رییس جمهور افغانستان در واکنش به سخنان روز گذشته احمد ضیا مسعود بود که رییس جمهور را فردی دیکتاتور دانسته و او را به ایجاد تفرقه میان اقوام، گسترش جنگ در شمال افغانستان و سپردن بخش هایی زیادی از این کشور به طالبان متهم کرده بود.

https://www.youtube.com/watch?v=C2ryXTQEGoo

احمد ضیا مسعود نماینده پیشین رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب بود که دو هفته قبل از سمتش برکنار شد. او که پیش از این از متحدان رییس جمهور بود پس از برکناری، به یکی از منتقدان جدی اشرف غنی تبدیل شده است.

آقای مسعود در سخنان روز گذشته خود در شهر کابل، گفته است که “ایجاد تفرقه میان اقوام مختلف و گسترش ناامنی ها به شمال و شمال شرق افغانستان از برنامه های عمده و روزمره اشرف غنی را تشکیل می دهد.”

نماینده پیشین رییس جمهور هم چنین، آقای غنی را متهم به حمایت از طالبان نموده و گفته بود که ” اشرف غنی با مهارتی خاص توانست، بیش از 50 درصد خاک افغانستان را در اختیار طالبان قرار دهد و طالبان تروریست را به عنوان یک جریان سیاسی معرفی نماید.”

آقای مسعود گفته بود که با راه اندازی بسیج عمومی می خواهد تا رییس جمهور را وادار به استعفا نماید. او تاکید کرده است که رفتن به سوی حکومت انتقالی و برگزاری انتخابات زود هنگام، می تواند افغانستان را از شرایط دشوار کنونی عبور دهد.

https://twitter.com/khabarnamaeng/status/858193829240983552

روزهای سخت و دشوار

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان هم چنین در مراسم گرامی داشت از 8 ثور گفت که این کشور روزهای سخت و دشواری را سپری می کند. او گفت که افغانستان در یک جنگ تحمیلی قرار دارند اما اطمینان دارد که مردم این کشور سرانجام بر گروه های تروریستی و حامیان خارجی شان پیروز می شوند.

آقای غنی گفت که این کشور در برابر یک جنگ تحمیلی قرار دارد که از سوی گروه های تروریستی و حامیان خارجی شان راه اندازی شده است. او افزود “از روزی که پای تروریست های بین المللی به سرزمین ما باز گردید و از بین بردن زیرساخت های این کشور به هدف اساسی آنها و حامیان منطقه ای شان تبدیل گردید، این جنگ تحمیلی علیه مردم افغانستان آغاز شد.”

رییس جمهور افغانستان نبرد نیروهای امنیتی این کشور در برابر این گروه های تروریستی را، مبارزه ای برحق دانست و گفت که همانند جهاد مردم این کشور علیه شوروی سابق، حالا نیز نبرد نیروهای امنیتی افغانستان در برابر “تروریستان وحشی” مبارزه ای برحق و جهاد در مقابل باطل است.

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در مراسم گرامی داشت از 8 ثور که امروز در ارگ ریاست جمهور این کشور برگزار شده بود

راه معقول

در همین حال عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس افغانستان نیز می گوید که این کشور با چالش های فراوانی روبروست و صلح، بهترین راه برای غلبه بر این مشکلات است.

رییس مجلس افغانستان می گوید که تروریستان و حامیان خارجی شان تلاش می کنند تا جنگ در این کشور را طولانی سازند اما معقول ترین و کوتاه ترین راه برای شکست دشمنان این کشور، انجام گفتگوهای بین الافغانی برای رسیدن به صلح است.

ابراهیمی به مذاکرات صلح حکومت افغانستان و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار اشاره کرد و گفت که توافق صلح با حکمتیار و آمدن او، ضربه ای سنگین به دشمنان آرامش و آبادی افغانستان است.

او پیوستن حکمتیار به روند صلح را، نمونه ای موفق از این گفتگوها دانست و از دیگر گروه های مخالف نیز می خواهد که دست از جنگ بردارند.

hekmatyar3
از تازه‌ترین تصاویر منتشرشده از گلبدین حکمت‌یار، رهبر حزب اسلامی

محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری نیز در این مراسم، از ادامه یافتن گفتگوهای صلح حمایت کرد و گفت که عامل اصلی ناکامی افغانستان، تاکید بر منطق جنگ است در حالی که می توان با استفاده از منطق گفتگو نیز به نتایج مثبتی دست یافت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان