جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

شمارش معکوس؛ ورود گلبدین حکمتیار، ادعای استقبال میلیونی و روزهای آینده شلوغ کابل

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

اعضای حزب اسلامی می گویند که گلبدین حکمتیار رهبر این حزب قبل از روز جمعه (8 ثور)، در یکی از ولایت های افغانستان ظاهر شده و مراسم استقبال از او نیز با حضور میلیونی حامیانش، در غازی استادیوم شهر کابل برگزار می شود.

حمید عزیزی سخن گوی حزب اسلامی به خبرنامه می گوید که آقای حکمتیار اکنون در یکی از ولایت های افغانستان حضور دارد. او می افزاید که طبق برنامه، آقای حکمتیار قبل از روز جمعه در یکی از ولایت ها ظاهر خواهد شد و سپس به کابل خواهد آمد.

برخی از رسانه ها از دیدار روز گذشته ی گلبدین حکمتیار با برخی حامیانش در ولایت لغمان خبر داده اند اما، سخن گوی این حزب این خبر را تکذیب می کند.

hekmatyar
قرار است آقای حکمیتار در روزهای آینده وارد کابل شود

با این که رسانه های داخلی افغانستان گزارش داده اند که حکمتیار در روز جمعه مصادف با 8 ثور، وارد کابل می شود اما آقای عزیزی می گوید که هنوز تاریخ دقیقی برای ورود او مشخص نشده اما آمادگی ها برای برگزاری مراسم استقبال از او با حضور مهمان های داخلی و خارجی گرفته شده است.

در همین حال الله گل مجاهد عضو مجلس نمایندگان و یکی از اعضای حزب اسلامی، از برگزاری مراسم استقبال او در غازی استادیوم شهر کابل با حضور میلیونی حامیانش از ولایت های مختلف این کشور خبر می دهد. به گفته آقای مجاهد، گلبدین حکمتیار پس از ورود به کابل در خانه ای در منطقه دارالامان کابل ساکن خواهد شد.

آزادی 68 زندانی

یکی از تعهدات صورت گرفته در موافقت نامه صلح میان حکومت و حزب اسلامی، آزادی زندانیان این حزب از زندان های افغانستان بود که به گفته مقامات این حزب در روزهای آینده تعدادی از آنها از زندان آزاد می شوند.

در همین مورد حمید عزیزی سخن گوی حزب اسلامی به خبرنامه می گوید که قرار است پیش از آمدن حکمتیار و یا هم زمان با ورود او، 68 تن از زندانیان این حزب نیز آزاد شوند. او می افزاید که این زندانیان از زندان های پل چرخی، بگرام و دیگر زندان های این کشور آزاد خواهند شد.

hekmatyar-video-live
تصویری از روز امضای توافق نامه نهایی صلح میان حزب اسلامی حکمتیار و محمد اشرف غنی

آقای عزیزی می گوید که رییس جمهور افغانستان حکم آزادی این زندانیان را نیز صادر کرده و در یک یا دو روز آینده آزاد می شوند.

موافقت نامه صلح میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار در ماه میزان سال گذشته خورشیدی به امضا رسید.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان