وزیر دفاع آمریکا در کابل؛ واشنگتن شانه‌به‌شانه با کابل برای آینده‌ی افغانستان می‌ایستد

جیمز ماتیس وزیر دفاع ایالات متحده کنفرانس خبری گفت که آنان شانه‌به‌شانه و در کنار نیروهای امنیتی افغانستان برای آینده این کشور خواهند ایستاد.

آقای ماتیس در یک کنفرانس خبری مشترک با جنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، اظهار کرد که واشنگتن مصمم است تا استراتژی اش را در مورد افغانستان اعلام کند. وزیر دفاع آمریکا با توصیف رییس جمهور و رییس اجرایی افغانستان افزود که “رهبران حکومت وحدت ملی از خود رهبری خوب نشان داده اند.”

در ادامه جنرال جان نیکلسون نیز با اشاره به پرتاب بمب مادر بر پناه‌گاه‌های داعشیان در شرق افغانستان گفت که “حمله‌ی اچین یک پیام بسیار واضح به گروه داعش بود و اگر این گروه به افغانستان بیاید، نابود خواهد شد.”

نیکلسون با اشاره به طالبان نیز گفت که “اکثر افغان‌ها طالبان را نمی‌خواهند و دوست ندارند که این گروه دوباره در افغانستان قدرت را در دست بگیرد.”

https://twitter.com/khabarnamaeng/status/856495801836728321

فرمانده کل نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان همچنان گفت:”ما تا زمانی که گروه داعش در سال 2017 شکست بخورد این مبارزه را ادامه می‌دهیم. جایی برای این گروه (داعش) در افغانستان وجود ندارد.”

سربازان بیشتر

جنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکای و ناتو در افغانستان پیشتر بر ضرورت اعزام سربازان بیشتر به افغانستان تاکید کرده بود. او چندی قبل در مجلس سنای آمریکا به وضعیت امنیتی در افغانستان و فعالیت گروه‌های تروریستی در این کشور اشاره کرده و گفته بود که برای غلبه بر بحران ناامنی افغانستان نیاز به فرستادن نیروهای نظامی بیشتر وجود دارد.

این فرمانده آمریکایی گفته بود که استقرار چند هزار سرباز بیشتر ناتو در افغانستان می تواند وضعیت امنیتی در این کشور را به نفع حکومت افغانستان تغییر دهد.

https://www.youtube.com/watch?v=3h_Lx1_g88o

آقای نیکلسون همچنین بر لزوم تقویت نیروهای هوایی افغانستان تاکید کرده و گفته بود که در زودترین فرصت ممکن، نیروهای هوایی افغانستان تقویت و تجهیز شوند.

در حال حاضر، حدود ۱۳۵۰۰ سرباز خارجی به شمول ۸۴۰۰ سرباز امریکایی در چارچوب ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان مستقر هستند که بیشتر ماموریت آموزش و مشورت به نیروهای دفاعی و امنیتی افغان را دارند.

استعفای همتای افغان

جیمز ماتیس وزیر دفاع ایالات متحده صبح امروز (دوشنبه ۴م ماه ثور) وارد کابل شده است.

سفر وزیر دفاع آمریکا به افغانستان زمانی صورت می‌گیرد که همتای او عبدالله حبیبی و قدم‌شاه شهیم رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان به خاطر حمله خونبار بر سپاه شاهین، از وظایف شان استعفا دادند.

این اولین سفر آقای ماتیس در نقش وزیر دفاع دولت ترامپ به افغانستان است. پیش از آن مشاور امنیت ملی رییس جمهور آمریکا برای بررسی اوضاع افغانستان و گفتگو با مقامات ارشد این کشور از کابل بازدید کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *