24 ساعت در افغانستان؛ از نابودی 70شورشی طالبان در حوزه شمال تا حمله شورشیان بر پایگاهی در خوست

هم زمان با ورود جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا به کابل، یک پایگاه نظامیان آمریکایی در ولایت شرقی خوست هدف حمله طالبان قرار گرفته است.

نجیب دانش معاون سخن گوی وزارت داخله این حمله را تایید کرده و گفته که حدود ساعت 1 بعد از ظهر امروز ( 4 ثور)، یک موتر بمب گذاری شده در مقابل یک پایگاه نظامی به نام کمپاین در شرق ولایت خوست، منفجر شده است.

مبارز محمد زدران سخن‌گوی والی خوست نیز به بی بی سی گفته است که یک موتر بمب گذاری شده در مقابل دروازه ورودی این پایگاه نظامی که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، منفجر شده اما از تلفات این حمله چیزی نگفته است.

وزیر دفاع آمریکا که ظهر امروز وارد کابل شده است، قرار است در دیدار با مقامات افغانستان در مورد افزایش نیروهای آمریکایی و تدوین استراتژی مبارزه با طالبان گفتگو کند.

defense-US-Jim-Mattis
جیمز ماتیس، وزیر دفاع ایالت متحده آمریکا

عملیات قول اردوی شاهین

در همین حال مقامات قول اردوی شاهین که 3 روز قبل هدف حمله خونین طالبان قرار گرفتند، می گویند که در نتیجه حملات سربازان ارتش در این قول اردو، نزدیک به 70  تن از طالبان در عملیات های جداگانه ای کشته و زخمی شده اند.

به گفته مقامات در این قول اردو که وظیفه تامین امنیت در 9 ولایت شمالی افغانستان را برعهده دارد، این افراد طالبان در ولایت های قندوز و سرپل هدف حمله نیروهای ارتش قرار گرفته اند.

در ولایت قندوز نزدیک به 50 تن از شورشیان طالب از سوی سربازان قول اردوی شاهین کشته شده و نزدیک به 15 تن دیگر نیز زخمی شده اند. این عملیات ها در ولسوالی چهارصده قندوز صورت گرفته است. یکی از این عملیات ها، عملیات شبانه نیروهای قطعات خاص بوده که منجر به کشته شدن 35 طالب گردیده است.

fight
به گفته‌ی مقامات قول اردوی شاهین یکی از فرماندهان محلی طالبان در ولایت سرپل کشته شده است

در همین حال مقامات قول اردوی شاهین گفته اند که 6 طالب از جمله یکی از فرماندهان محلی این گروه نیز در ولایت سرپل کشته شده اند.

از سوی دیگر صبح امروز، رییس جمهور افغانستان برخی فرماندهان قول اردوها و از جمله فرمانده قول اردوی شاهین را از وظیفه اش برکنار نمود. بر اساس فرمان رییس  جمهور، امان الله فرمانده پیشین قول اردوی ظفر در هرات، به فرماندهی قول اردوی 209 شاهین منصوب گردید.

تمرکز بر داعش

در همین حال مقامات وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 60 تروریست از جمله 38 تن از افراد داعش در یک شبانه روز گذشته خبر داده اند.

در دو ولایت ننگرهار و غور، 38 تن از افراد داعش کشته شده و 12 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

isk1
مقامات وزارت دفاع می‌گویند در ولایت ننگرهار نیز طلفات سنگینی به گروه داعش وارد شده است

در ولایت شرقی ننگرهار که پایگاه اصلی گروه داعش است، در نتیجه حملات زمینی و هوایی نیروهای امنیتی افغانستان، 28 داعشی کشته شده و برخی پایگاه های آنان نیز از بین رفته است.

در ولایت غور نیز، 10 تن از افراد گروه داعش در ولسوالی چهارصده این ولایت از سوی این نیروها کشته شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *