جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

جمعه خونین؛ 140 قربانی در حمله تروریستی بر قول اردوی 209 شاهین

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

حمله بر قول اردوی شاهین یکی از خونین ترین حملات در سال جدید خورشیدی در افغانستان بوده است. این حمله که در یکی از امن ترین ولایت های شمال افغانستان اتفاق می افتد، حاشیه های مورد توجه دارد که نشان از تغییر نوع رویکرد تروریستان به فعالیت های شان در افغانستان می باشد.

آمار بلند

آخرین آمارها که برخی از رسانه های محلی و بین المللی منتشر کرده میزان کشته شدگان حمله تروریستی روز گذشته بر قول اردوی 209 شاهین را 140 تن گزارش کرده است. در طول بیست چهار ساعت گذشته، آمارهای کشته شدگان این حمله مرگبار تغییر نموده. وال استریت ژورنال از کشته شدن بیش از یک صد تن در حمله مرگبار روز گذشته، گزارش داده است. پیش از این شبکه خبری الحزیره این آمار را 50 تن کشته بیان کرده بود. شب گذشته نیز آخرین آمارها نشان می داد که در این حمله حدود 50 تن از سربازان ارتش افغانستان کشته شده اند. اما تا کنون این آمارها ضد و نقیض بوده و گزارش نهایی از این حمله در دست نیست.

طالبان این تصویر را از مهاجمان دیروزشان بر قول اردوی 209 شاهین منتشر کرده است
طالبان این تصویر را از مهاجمان دیروزشان بر قول اردوی 209 شاهین منتشر کرده است

نفوذی های طالبان

آخر شب گذشته برخی از گزارش گران سرویس های معتبر بین المللی سوال های جدی را در باره دست داشتن نفوذی های طالبان در حمله بر قول اردوی 209 شاهین مطرح کرده اند. احسان امیری خبرنگار وال استرتیت ژورنال به نقل از ذبیح الله مجاهد در تویتی گزارش داد که سخنگوی طالبان ادعا کرده که در این حمله چهار تن از نفوذی های این گروه در درون ارتش افغانستان نیز سهیم بوده اند. .

https://twitter.com/euamiri/status/855476681984888832

حمله بر مسجد

این حمله به روز جمعه انجام شده و گزارش شده که هدف آن نیز سربازانی بوده که در داخل مسجد قول اردو در حال انجام نماز جمعه بوده اند. ارگ ریاست جمهوری ضمن محکومیت حمله آن را مغایر اصول و آموزه های اسلامی دانسته است.

https://twitter.com/ARG_AFG/status/855654162423578625

جنگ طولانی

تروریستان روز گذشته توانستند برای چندین ساعت با نیروهای امنیتی افغانستان در قول اردوی 209 شاهین بجنگند. این مهاجمان تروریست پس از این مدت از پای در آمدند. برخی از رسانه ها گزارش کرده که حمله کنندگان حدود 10 تن بوده اند.

میدان مانور

این اولین حمله خونین در شهر مزار شریف در سال های اخیر، آن هم بر بزرگترین مرکز نظامی شمال افغانستان است. برخی از رسانه ها گمانه زنی کرده اند که طالبان میدان مانور خود را گسترده ساخته و علاوه بر پایتخت، در دیگر شهرهای مهم افغانستان نیز حملات خونین هدفمند را راه اندازی می کنند.

خونین ترین حمله

برخی از رسانه ها از جمله صدای آمریکا حمله دیروز بر قول اردوی 209 شاهین را مرگبارترین حمله از سال 2001 میلادی تا کنون بیان داشته است. این حمله بیشتر نظامیان افغان را هدف قرار داده و در ولایتی انجام شده که بالاترین میزان امنیت در آن متصور بوده است.

https://twitter.com/ARG_AFG/status/855691656649207809

سفر اشرف غنی

ظهر امروز ارگ ریاست جمهوری افغانستان از سفر محمد اشرف غنی به ولایت بلخ خبر داد و یکی از سخنگویان آقای غنی گفته است که رییس جمهور پس از عیادت از مجروحان این حمله تروریستی به ” به پيكرهاي شهداي رويداد ديروز در قول اردوي شاهين اداي احترام كرد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان