جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

جنگ را طولانی نسازید؛ 7 اظهارنظر مهم مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با طلوع نیوز

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مک ماستر مشاور امنیت ملی رییس جمهور آمریکا که برای بررسی وضعیت افغانستان وارد کابل شده و  روز گذشته با مقامات ارشد حکومت افغانستان دیدار و گفت‌وگو داشت، در مصاحبه ای با تلویزیون طلوع نیوز به مواردی چون تقویت نیروهای امنیتی افغانستان، حمایت از حکومت این کشور، تهدیدهای داعش و طالبان و هم چنین نقش کشورهای منطقه در مسایل افغانستان پرداخته است.

جنگ طولانی

“ما در یک جنگ طولانی با تروریزم در افغانستان قرار داریم. در تمامی جنگ ها همه چیز وابسته به تصمیم و  اراده شما نیست، بل که در این بین واکنش و مقاومت دشمن نیز که اغلب غیر قابل پیش بینی است، تاثیر گذار می‌باشد.

البته که افغانستان سال 2017، با افغانستان سال 2001 میلادی بسیار متفاوت است اما آنچه که مهم است، حفظ این دستاوردها و مبارزه با چالش های امنیتی است. باید از حکومت این کشور حمایت صورت گیرد تا امنیت و ثبات به مردم افغانستان باز گردد.”

افزایش نیرو

“فرستادن نیروهای تازه به افغانستان بخشی از راهبرد حکومت آمریکاست که مربوط به تصمیم رییس جمهور ترامپ است.

حالا ما اینجا هستیم تا در مشورت با رهبران افغانستان، تشخیص دهیم که برای سرعت بخشیدن به پیشرفت در جنگ چه کارهایی باید صورت بگیرد تا به تامین امنیت و ثبات پایدار در این کشور کمک نماید.

در این میان آن چه که اهمیت دارد، تقویت نیروهای امنیتی افغانستان یعنی پولیس و ارتش این کشور است که اکنون در مقابل تهدیدهای گروه های تروریستی می‌جنگند.

تقویت نیروی هوایی

“تقویت نیروی هوایی افغانستان بخشی از تعهد آمریکا برای حمایت از نیروهای امنیتی این کشور در جبهه های جنگ است.

این بخش مهمی از برنامه آمریکا در حمایت از افغانستان است تا بتوان با ایجاد یک نیروی هوایی قوی، به امنیت بهتر در این کشور کمک کرد.”

داعش تهدیدی برای همه

“گروه داعش تهدیدی برای همه است. نیروهای افغانستان و آمریکا همه روزه در کنار یکدیگر با این گروه می‌جنگند.

داعش در این کشور همه روزه زنان و کودکان را قربانی می کند و به شفاخانه ها نیز حمله می نماید. ما وجود چنین گروهی را نمی توانیم تحمل کنیم.

آن ها تهدیدی برای همه کشورها هستند. ما با افغانستان در یک جنگ طولانی یک جا شده ایم تا این گروه را شکست دهیم.”

طالبان باید شکست بخورند

“حکومت افغانستان از آن عده طالبانی که می خواهند به روند صلح پیوسته و در کنار حکومت و مردم این کشور قرار بگیرند و دست از خشونت بردارند، استقبال می کند. اما آن هایی که دست از جنگ برنداشته و نمی خواهند صلح کنند، باید در میدان جنگ شکست بخورند.”

جنگ را طولانی نسازید

“ما می خواهیم که همه کشورهای منطقه از جمله روسیه و پاکستان، نقش مثبت و سازنده در مورد افغانستان داشته باشند و با حمایت از طالبان، جنگ در این کشور را طولانی نسازند.

هیچ کشوری نباید از طالبان حمایت کند. هیچ کسی نباید از نبرد مسلحانه گروه های مختلف در برابر دولت و مردم افغانستان حمایت کند.

این حق مردم افغانستان است که از همسایه های شان انتظار برخوردی بهتر را داشته باشند. وجود افغانستان با ثبات و امن به نفع همه است. اما چهره آن هایی که در صدد تضعیف حکومت افغانستان هستند و به خشونت ها در این کشور دامن می زنند، باید برای جهانیان فاش گردد.”

پاکستان

“ما برای سال ها امید داشتیم تا سران پاکستان درک کنند که مبارزه با گروه های تروریستی بدون انتخاب و تفکیک به نفع شان است. بهتر است که این کشور منافع خود را از راه دیپلماسی پی گیری کند نه از طریق گروه های نیابتی که در افغانستان دست به خشونت می زنند.”

https://www.youtube.com/watch?v=BNINQBNosqo

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان