جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

24 ساعت در افغانستان؛ عملیات گسترده، نابودی 90 تروریست و جنگ در 9 ولایت

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در حالی که مشاور امنیت ملی رییس جمهور آمریکا برای دیدار با مقامات ارشد سیاسی و نظامی حکومت افغانستان و هم چنین گفتگو در مورد تهدیدهای امنیتی و مبارزه با تروریزم وارد افغانستان شده است، مقامات وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن نزدیک به 90 تن از افراد طالبان و داعش در نتیجه عملیات های نظامی در یک شبانه روز گذشته خبر می دهند.

در این عملیات ها که در ولایت های غزنی، پکتیا، سرپل، هلمند، میدان وردک، ارزگان، قندهار، خوست و قندوز صورت گرفته، بیش از 40 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

غزنی

در این ولایت که در روزهای گذشته شاهد حملات و تحرکات طالبان بوده است، 22 تن از شورشیان کشته شده و نزدیک به 20 تن دیگر زخمی شده اند. این عملیات در ولسوالی های ناوه و گیرو انجام شده است.

atmar
مشاور امنیت ملی امریکا در دیدار با مقامات افغان از ادامه همکاری این کشور با افغانستان در خصوص مبارزه با تروریزم خبر داده است

پکتیا

در ولایت شرقی پکتیا نیز که در امتداد خط دیورند قرار گرفته، 20 تروریست در ولسوالی های سید کرم و احمد آباد کشته شده و 3 تن دیگر زخمی شده اند.

سرپل

عملیات نظامی در این ولایت نیز که مقامات محلی آن نسبت به افزایش حضور گروه های تروریستی از جمله داعش ابراز نگرانی کرده بودند، هم چنان ادامه دارد.

این عملیات از یک هفته قبل در بخش های مختلف آن از جمله ولسوالی صیاد آغاز شده است که در 24 ساعت گذشته، 9 تن از افراد داعش به شمول یکی از فرماندهان محلی این گروه کشته شده و 8 تن دیگر نیز مجروح شده اند.

هلمند

در بخش هایی از ولسوالی های ناوه و گرشک و هم چنین شهر لشکرگاه مرکز این ولایت عملیات های نظامی مشترک پولیس و ارتش صورت گرفته که در نتیجه 16 طالب کشته شده و 7 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

ansf-afghan-army-1
نیروهای داعش و طالبان هدف حملات زمینی و هوایی نیروهای امنیتی افغانستان قرار گرفتند

به گفته مقامات وزارت دفاع افغانستان، ولسوال نام نهاد گروه طالبان برای ولسوالی ناوه نیز در این حملات زخمی شده است. هم چنین 70 ماین نیز در عملیات پاک سازی این مناطق، توسط نیروهای امنیتی این کشور کشف و خنثی گردیده است.

میدان وردک، ارزگان، قندهار

عملیات نظامی بهاری در این سه ولایت نیز ادامه داشته و به طالبان تلفاتی وارد شده است.

مقامات امنیتی افغانستان می گویند که 9 طالب در میدان وردک، 5 تن دیگر در شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان و 4 تن دیگر در ولسوالی خاکریز ولایت قندهار توسط نیروهای پولیس و ارتش این کشور کشته شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان