جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

مردی در تانک 30هزار پوندی‌اش به ارزش 2.5میلیون دالر طلا پیدا کرد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

کلکسیونر بریتانیایی پس از خریداری یک تانک تی-52 ساخت شوروی سابق، و وارسی اجزای داخلی آن، پنج شمش طلا به ارزش 2.5 میلیون دالر پیدا کرده است.

از این دست اتفاقات زیاد می‌افتد عمدتاً به آن شانس می‌گویند. مطمئناً شما نیز چیزهایی هم‌گون با این قصه شنیده اید؛ مثلاً هر از گاهی از بازارهای لیلامی کابل چیزهایی بدست می‌آید که یک‌باره زندگی فروشنده یا کسی که جنس مورد نظر را خریده است، دگرگون می‌کند. اما تا کنون محال است شنیده باشید تا این حد یک فرد خوش‌شانس بوده باشد. «نیک مید» اما از دسته‌ی آدم‌های خیلی خوش‌شانس است.

آقای مید، کلکسیونر انگلیسی چند روز پیش در حراج انترنتی ایوا، این تانک را به ارزش 30هزار پوند –معادل به 37هزار دالر- خریده بود. او زمانی که به همراه تد چمبر یک میکانیک سال‌خورده، مشغول وارسی آن بوده، شمش‌های طلا را از یک مخزن سوخت این تانک یافته است.

این مرد 55ساله محض افتادن چشم‌اش به آن‌ها، شگفت‌زده به پولیس تماس می‌گیرد و ماموران نیز تمامی شمش‌ها را برای بررسی از او گرفته و با خود می‌برند.

کلکسیونر انگلیسی چند روز پیش در حراج انترنتی ایوا، این تانک را به ارزش 30هزار پوند –معادل به 37هزار دالر- خریده بود / عکس: News Syndication

گزارش‌های متناقض از چگونگی وجود این‌همه ثروت در درون این تانک وجود دارد. اما اکثر رسانه‌ها مدعی اند که تانک تی-52 پیش از تصرف توسط نیروهای بریتانیایی و منتقل‌شدن به آن کشور، به ارتش عراق تعلق داشته و در جنگ خلیج فارس در سال‌های 1990-1991 شرکت کرده است.

این کلکسیونر مدعی است که طلاها در طول جنگ خلیج فارس توسط سربازان عراقی که در کویت در حال جنگ بودند، غارت شده است. او می‌گوید “سربازان عراقی به احتمال زیاد آن مخزن سوخت این تانک را منفجر ساخته است تا بتوانند اموال غارت‌کرده را در آن جاسازی کرده با خود ببرند.”

نیک کلکسیونر مزرعه‌ی دارد که در آن 150 دستگاه موترهای نظامی و زره‌برهای سنگین در دست‌رس بازدید کنندگان قرار می‌گیرد تا بتواند شانس رانندگی در آن‌ها را امتحان کنند. او در مورد وارسی این تانک می‌گوید تمامی مهمات و سلاح‌های مربوط به آن و حتی تجهیزات آن‌ها نیز در درون تانک بوده است و بر این اساس او تصمیم به وارسی کامل آن گرفته بود تا این‌که به شمش‌های طلا بر می‌خورد.

آقای مید در جریان وارسی اجزای داخلی آن، پنج شمش طلا به ارزش 2.5 میلیون دالر پیدا کرده است / عکس: getty

آقای خوش‌شانس پس از این‌که چشم‌هایش به شمش‌های طلا می‌افتد خیلی دوست داشت تا آن‌ها را در بازار آزاد ببرد و به فروش برساند. او می‌گوید “این را می‌دانم وزن هر شمش طلا حدود 12 پوند است و حتی فکرکردن در مورد فروش این همه طلا، کار بسیار دشواری است.” بر این اساس او به شمش‌ها دست‌نزده به پولیس تماش می‌گیرد.

تد جمبر، میکانیک 50ساله که در وارسی این تانک همکار نیک بوده نیز می‌گوید “ما واقعا نمی‌دانستیم با این‌همه طلا چه‌کار کنیم؟ تبدیل آن به پول نقد نیز عملی نبود، بناً به پولیس تماس گرفتیم. پولیس آمد و طلاها را با خود برد”.

صاحب تانک در ادامه می‌گوید “حتی اگر آن طلاها دوباره به من برنگردد، تانک زیبا از آن من خواهد بود”. البته پولیس بریتانیا قبل از بردن طلاها با خود، به نیک مید یک بیل رسید نیز داده است.

پ.ن: جالب این است که یک تانک زره‌بر جنگی نیز به صورت آنلاین خرید و فروش می‌شود اما سوال جدی این‌جاست که دولت بریتانیا، چطور این‌گونه بی‌باک تانک جنگی را با تمام تجهیزات آن به یک فرد عادی این کشور به فروش رسانده است؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان