جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

آغاز فصل جنگ؛ شروع بهار، تمرکز بر داعش و حملات شورشیان در جنوب و شمال افغانستان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

آغازین روزهای سال جدید خورشیدی با حملات طالبان و سقوط مرکز دو ولسوالی یکی در جنوب و دیگری در شمال شرق این کشور همراه بوده است. طالبان در روزهای نخست بهار که در این کشور فصل شدت یافتن جنگ معروف است، بر ولسوالی سنگین در هلمند و ولسوالی خواجه بهاءالدین در تخار حملات گسترده ای انجام داده اند.

در همین حال عملیات نظامی نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت های مختلف علیه گروه داعش و طالبان نیز ادامه داشته است.

مقامات افغان سال پیش رو را سالی سخت و پر از چالش های امنیتی خوانده اند. سالی که از هم اکنون سختی های و چالش های آن نمایان شده است.

سقوط ولسوالی سنگین

در سومین روز از سال 1396، خبرهای ضد و نقیضی از ولسوالی سنگین ولایت هلمند منتشر شد.

مقامات محلی در این ولایت “عقب نشینی تاکتیکی” از این ولسوالی را که از ماه ها قبل مورد حملات گسترده طالبان قرار داشت را پذیرفته و گفته بودند که این عقب نشینی به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به غیرنظامیان صورت گرفته است. طالبان نیز با انتشار اعلامیه ای از تسلط شان بر مرکز این ولسوالی خبر دادند.

با این حال مقامات وزارت دفاع افغانستان خبر سقوط این ولسوالی را رد نموده و آن را تبلیغات دشمن دانستند. دولت وزیر سخن گوی وزارت دفاع گفته است که این نیروها از پایگاه فرعی شان در داخل بازار این ولسوالی، به پایگاه نظامی اصلی منتقل شده اند.

https://twitter.com/ResoluteSupport/status/844969722793873408

ولسوالی سنگین در هلمند از ماه ها قبل شاهد حملات سنگین گروه طالبان است. این ولسوالی در گذشته نیز میان نیروهای امنیتی و طالبان دست به دست شده است.

سقوط ولسوالی خواجه بهاءالدین

در همان شب گروه طالبان حمله دیگری در ولایت تخار در شمال شرق این کشور انجام دادند و توانستند برای چندین ساعت بر مرکز ولسوالی خواجه بهاءالدین تخار را در کنترل خود داشته باشند.

takhar
ولسوالی خواجه بهاءالدین برای مدت کوتاهی در دست شورشیان قرار گرفته بود

مقامات محلی این ولایت سقوط چند ساعته این ولسوالی را تایید کرده و گفته اند، در چند ساعتی که طالبان بر این منطقه مسلط شدند، ساختمان ولسوالی را به آتش کشیده اند.

ولایت تخار در شمال شرق افغانستان با ولایت های بدخشان و قندوز هم مرز است و هم چنین با کشور تاجیکستان نیز مرز مشترک دارد.

تمرکز بر طالبان و داعش

در همین حال عملیات نظامی نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت های مختلف ادامه داشته که طالبان و داعش اهداف اصلی این حملات بوده اند.

در روزهای گذشته در سه ولایت ننگرهار در شرق، فاریاب در شمال غرب و قندهار در جنوب این کشور تلفاتی به داعش و طالبان وارد شده است.

مقامات وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 22 داعشی در ولسوالی نازیان ننگرهار خبر داده اند. این ولایت یکی از پایگاه های اصلی گروه داعش در افغانستان است.

داعش و طالبان در روزهای گذشته هدف حملات نظامیان افغان بوه است

هم  چنین در ولایت فاریاب نیز 23 طالب کشته شده اند که در میان شان 7 تبعه خارجی نیز شامل هستند. این عملیات در ولسوالی پشتون کوت فاریاب که از مناطق به شدت ناامن این ولایت می باشد صورت گرفته است.

در ولایت قندهار در جنوب افغانستان نیز 22 طالب کشته شده و 8 تن دیگر زخمی شده اند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان