جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

نسل نو افغانستان؛ شهرزاد اکبر در میان 800 رهبر برگزیده مجمع جهانی اقتصاد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

شهرزاد اکبر رییس جامعه باز افغانستان روز گذشته در زمره 800 تن از رهبران جوان جهانی زیر 40 سال انتخاب شد. خانم اکبر یکی از جوانان افغان است که دانش‌آموخته دانشگاه آکسفورد می‌باشد و توانسته است در حدود شش سال حضور در افغانستان، فعالیت‌های چشم‌گیری انجام دهد.

https://twitter.com/ShaharzadAkbar/status/841957111248613379

انتخاب شهرزاد اکبر از افغانستان به عنوان یکی از این رهبران در یک جامعه 800 نفری که ابتکاری از سوی مجمع جهانی اقتصاد است، در فضای رسانه‌های اجتماعی افغانستان به شدت خبرساز شد.

شهرزاد خبرساز

شماری زیادی از فعالان مدنی، سیاسی و فرهنگی افغان در فضای مجازی از این خبر به شدت خرسند شده و به شهرزاد تبریک گفتند.

لطف الله نجفی‌زاده مسوول شبکه طلوع نیوز در افغانستان ضمن تبریک به خانم اکبر او را رهبر قوی نسل خود، معرفی کرده است.

https://twitter.com/LNajafizada/status/842239814351106054

ولی الله رحمانی، رییس مرکز مطالعات استراتژیک کابل برعلاوه مبارک‌باد این انتخاب، خانم اکبر را رهبر جوان دیگری، برخواسته از افغانستان گفته است.

https://twitter.com/rahmani9910/status/842037346845528064

ارشاد احمدی معاون پیشین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان و معاون دانشگاه آمریکایی افغانستان شهرزاد را استثنایی، الهام‌بخش و قدرتمند توصیف کرده است.

https://twitter.com/ErshadAhmadi/status/842020319586054144

شهرزاد اکبر در میان 9 رهبر جوان دیگر از جنوب آسیا و در مجموع 800 تن از سراسر جهان، تحت عنوان رهبران جهانی جوان انتخاب شده که همه‌ساله برای پنج سال یک کلاس آن انتخاب می‌شوند.

این ابتکار از سوی مجمع جهانی اقتصاد راه افتاده است.

جامعه رهبران جهانی جوان

جامعه رهبران جهانی جوان، مجموعه‌ای از 800 تن شخصیت‌های برجسته و اجتماعی می‌باشند که از زنان و مردان زیر 40سال انتخاب می‌شوند. این رهبران کسانی اند که به عنوان نیروهای مثبت‌اندیش، برای ایجاد تغییرات خوب در جهان و مناطق شان، کار کنند. آن‌ها در عین حال در مقابل چالش‌های که در جوامع شان وجود دارد نیز می‌ایستند. با این ویژگی‌ها این رهبران انتخاب می‌شوند.

Shahzad Akbar (4)
شهرزاد اکبر در میان 9 رهبر جوان دیگر از جنوب آسیا و در مجموع 800 تن از سراسر جهان تحت عنوان رهبران جهانی جوان انتخاب شده است

مجمع جهانی اقتصاد برگزارکننده این جامعه رهبران جوان سازمان غیردولتی است که همه‌ساله در سویس برگزار می‌شود و حدود سه هزار تن از مهم‌ترین شخصیت‌های سیاسی، فکری، فرهنگی، تکنولوژیکی و اقتصادی در آن شرکت می‌کنند و مسائل بزرگ جهانی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

در سال جاری یکی از شگفتی‌های این مجمع؛ گروه آرکستر دختران موسیقی افغانستان بود که برای چند روز، افغانستان تغییریافته را سرخط اخبار جهان ساخت.

در سال جاری انتخاب شهرزاد اکبر در زمرمه 800 رهبر جوان جهان، در مجمع جهانی اقتصاد دومین شگفتی است که از افغانستان در طول کم‌تر از دو ماه به میان می‌آید.

در همین حال، خبرنامه نیز ماه گذشته در بازگویی زندگی خانم اکبر، به صورت مفصل به داستان آغاز و پیشرفت‌های او پرداخته و زندگی او را از جوزجان تا جامعه‌ی باز، بازگو کرده بود.

در این مورد: الگویی از ظهور نسل جدید زن افغانستان؛ شهرزاد اکبر در سفری از جوزجان تا جامعه باز

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان