جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اگر از هدفون استفاده می‌کنید، بخوانید تا نسوزید

خواندن 6 دقیقه
0
(0)

هدفون (گوشکی) را حتماً می‌شناسید، یعنی محال است مبایل هوشمند داشته باشید و در کنار آن از مزایای  هدفون استفاده نکرده باشید. علاوه بر مزایای انگشت‌شمار این دستگاه، هدفون اما صدمه‌های زیادی برای بدن و اطرافیان استفاده کننده‌ی آن ایجاد می‎کند.

در آخرین مورد؛ انفجار هدفون مرتبط به مبایل هوشمند در یکی از پروازها به مقصد آسترالیا، سر و صورت یک دختر جوان را سوختانده است.

این دختر در حال گوش‌دادن به موسیقی از طریق هدفون وصل‌شده به مبایلش، در مسیر بیجنگ ملبورن بوده که ناگهان با صدای انفجاری از خواب می‌پرد و اطرافیان‌اش [سرنشینان دیگر] نیز از صدای بلند انفجار، شوکه می‎شوند.

https://twitter.com/DailyMirror/status/841927195371175936

او به مقامات اداره‌ی امنیت حمل و نقل استرالیا گفته است که “وقتی سرم را چرخاندم، متوجه سوختگی صورتم شدم. وقتی دستم را به صورتم بردم، هدفون به گردنم پیچ خورد و به سرعت آن‌را روی زمین انداختم. دیدم که بخش‌های مختلف هدفون، آتش گرفته”.

در نهایت تمامی مسافران هم مجبور شده اند تا بوی پلاستیک ذوب‌شده، لوازم الکترونیک و موی سوخته را تا پایان سفر تحمل کنند. البته که این دختر از نیمه شانس‌دارها بوده، یعنی این‌قدر شانس داشته که میهمان‌داران هواپیما آن‌جا بوده و به دادش رسیدند.

با ورود نسل جدید از کامپیوتر یا مبایل‌های هوشمند به بازار، شرکت‌های تولید کننده این سری از مبایل‌ها تلاش کردند تا با بلندبردن قدرت باطری آن‌ها، مدت‌زمان استفاده از آنان را افزایش دهند و نام و نشان خودشان را نیز صیقل کنند.

سامسونگ گلکسی نوت ۷ با دو بطری وارد بازار شد که در همان روز نخست بیش از ۳۰ مورد انفجار آن به ثبت رسید / عکس: تیلیگراف

در نخستین اقدام، محصول جدید شرکت سامسونگ به بازار باعث شکست سری جدید  شده و منجر به ضرر 5 میلیاردی این کمپنی کوریایی شد.

نوت 7؛ مبایلی را که آتش خورد

در سرخط اخبار تکنالوژی، چندی قبل شکست تولید سری نوت 7 گلکسی، از محصولات پرآوازه سامسونگ بود.

خبر انفجار گلکسی نوت ۷ یک روز پس از عرضه‌‎ی اولین سفارشات این سری به بازار از جنجالی‌ترین موارد تکنولوژیکی جهان محسوب شد. اولین سفارشات این نوع از گلکسی، در نخستین روز با انفجار ۳۵ دستگاه آن در بازار خبرساز شد.

سپس حدود دو ماه قبل برای نخستین بار ایالات متحده‌ی امریکا، این دستگاه را در رده تجهیزات خطرساز قرار داد که پس از آن ناوگان‌ هواپیمایی این کشور برای بار نخست به مسافران خود هشدار داد که در جریان سفر مبایل‌های نوت ۷ خود را خاموش کنند.

نیاز است تا همانند ایالات متحده خدمات امنیت پروازی، در کشورهای نظیر افغانستان نیز جدی گرفته شود / عکس: گیتی

این داستان در آن‌جا خاتمه نیافت. مردی از اهالی فلوریدای آمریکا با نام جاناتان استروبل به دلیل صدمات ناشی از انفجار این مبایل هوشمند در جیب‌اش، از سامسونگ شکایت کرد. استروبل ادعا کرد در حالی که مشغول خرید در یک فروشگاه در تاریخ ۹هم سپتامبر امسال بود، ناگهان مبایل گلکسی نوت ۷ او در جیب‌اش آتش گرفته و پس از انفجار، او دچار سوختگی شدید شده است. طرح شکایت این مرد نخستین شوک برای دولت آمریکا و شرکت سامسونگ محسوب شد.

این قضیه، سامسونگ را وادار کرد تا از کاربران نوت ۷ عذرخواهی کند. آنان به کاربران خود هشدار دادند تا در هر شرایطی که هستند گوشی خود را خاموش کنند و دوباره به این شرکت بفرستند.

شرکت‌های هواپیمایی آمریکا نیز برای این‌که محکم‌کاری کنند، نظر خود را تغییر دادند و تصمیم گرفتند که از ورود گلکسی نوت ۷ به داخل هواپیما جلوگیری شود. پس از آمریکا، کشورهای دیگری مثل کانادا، جاپان، چین، کوریای جنوبی، استرالیا، زیلاند نو، سنگاپور، تایوان، آلمان، ایتالیا و… نیز از این تصمیم ناوگان‌ هواپیمایی ایالات متحده پیروی کردند.

https://youtu.be/3aEJiyV3Jms

این داستان کم کم کلید جهانی خورد و حالا به جز در افغانستان و بعضی کشورهای در حال توسعه‌ی دیگر محال است شما روی نوت7 را ببینید.

با عرضه‌ی محصولات زیاد مبایل‌های هوشمند از کمپنی‌های گوناگون، استفاده از گوشی یا همان هدفون نیز افزایش یافته است. به خصوص در میان جوانان این محصول گستردگی خاصی پیدا کرده است.

من به چشم سر کسانی را دیده ام که شب تا صبح با هدفون می‌خوابند و به موسیقی گوش می‌دهند یا در محل کار بدون موسیقی گوش‌دادن نمی‌توانند کار کنند.

حالا اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که از هدفون به صورت طولانی‌مدت استفاده می‌کنید ، شما را به مطالعه عوارض ناشی از استفاده این محصول، دعوت می‌کنم.

بهترین کار، باور کنید ?

عوارض

1- استفاده از هدفون شما را به صوت ناخواسته وادار می‌سازد تا با صدای بلند به مطلب گوش دهید. لذا زمانی که صدا بیشتر از حد مجاز باشد، سلول‌های گیرنده صدا در گوش میانی دچار آسیب‌های غیرقابل جبران می‌شود و به مرور زمان بیشتر و بیشتر می‌شود.

2- گوش‌دادن از طریق هدفون نخستین آسیب را به سلول‌های مویین گوش داخلی می‌رساند. شاید بهتر بود این عارضه را در شماره‌ی یک می‌آوردیم ?

3- طی تحقیقات و مطالعات انجام‌شده گوش‌دادن به صداهای بلند در طولانی‌مدت باعث به وجودآمدن تومور مغزی می‌شود. این تومورها به صورت آرام و به مرور زمان پدید می‌آیند و رشد می‌کنند.

4- محققان هم‌چنان گفته اند که گوش‌دادن به صدای بلند احتمال حمله‌ی قلبی را نیز به شدت بالا می‌برد و جالب است بدانید استفاده از هدفون بر تعداد ضربان قلب و فشار خون شما نیز تاثیر می‌گذارد.

با تداوم این وضعیت در دهه‌های آینده شاهد افزایش کثیر تعداد افرادی خواهیم بود که از مشکلات متعدد شنوایی رنج می‌برند

5- مکانیزم عصبی عضلات بر اثر امواج صوتی با فرکانس بالای هندفون دچار اختلال می‌شود و فرد را دچار خستگی روحی و جسمی، بی‌حوصلگی، سرگیجه و اختلال در تعال می‌کند.

6- از دیگر عارضه‌های استفاده طولانی مدت از هدفون، پیرگوشی در سنین پایین یا جوانی است.

7- استفاده از این محصول باعث ورود بیش از حد باکتری‌ها به درون گوش می‌شود. تحقیقات نشان داده است میزان بروز عفونت‌های باکتریایی پس از به‌گوش‌گذاشتن هدفون چندین‌برابر می‌شود.
و و و …

اگر به استفاده از این محصول دقت بیش‌تری نشود؛ کارشناسان هشدار می‏دهند که با تداوم این وضعیت در دهه‌های آینده شاهد افزایش کثیر تعداد افرادی خواهیم بود که از مشکلات متعدد شنوایی رنج می‌برند. یعنی با یک تیم بزرگ از آدم‌های کر مواجه خواهیم بود / البته اگر خودمان در میان آن‌ها نباشیم.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان