در آستانه فصل بهار؛ تشدید عملیات های نظامی و تمرکز بر اصلاحات امنیتی و دفاعی

در عملیات نظامی نیروهای امنیتی افغانستان در 24 ساعت گذشته، در ولایت های ننگرهار و هلمند تلفات سنگینی به داعش و طالبان وارد شده است. در حالی که فصل زمستان در این کشور رو به پایان است و با شروع فصل بهار مطابق معمول انتظار می رود که جنگ ها در این کشور شدت بیشتری یابد، مقامات حکومت افغانستان به دنبال آوردن اصلاحات در سطوح رهبری نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور هستند.

ننگرهار

مقامات وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 16 داعشی در ولایت ننگرهار خبر داده اند. این تعداد از افراد وابسته به داعش در ولسوالی های نازیان و کوت ولایت ننگرهار کشته شده اند.

در همین حال فرمانده پولیس ولایت ننگرهار گفته است که در نتیجه این عملیات ها 6 تن از افراد گروه داعش در ولسوالی کوت، توسط حملات هوایی نیروهای خارجی هدف قرار گرفته و کشته شده اند.

security-forces-in-helmand
مقامات وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 16 داعشی در ولایت ننگرهار خبر داده‌اند

مقامات امنیتی این ولایت در روزهای گذشته از پایان موفقیت آمیز عملیات شاهین 25 در ولسوالی های هسکه مینه و کوت خبر داده بودند. سخن گوی فرمانده پولیس این ولایت گفته بود که این دو ولسوالی از وجود گروه داعش به کلی پاک سازی شده است.

هلمند

نبرد میان نیروهای امنیتی با طالبان در این ولایت در چندین ولسوالی ادامه داشته است. وزارت دفاع افغانستان گفته است که در نتیجه حملات نیروهای نظامی افغانستان، 34 تن کشته شده و 23 تن دیگر زخمی شده اند.

ولسوالی های نادعلی، مارجه و شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند از مناطقی بوده اند که طالبان هدف قرار گرفته اند.

ارزگان، لغمان، خوست و پکتیا

علاوه بر ننگرهار و هلمند، ولایت‌های دیگری مانند ارزگان، لغمان، خوست و پکتیا نیز شاهد حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی افغانستان بر شورشیان بوده است.

ansf-afghan-army-1
در نتیجه حملات نیروهای نظامی افغانستان، 34 تن از تروریستان در ولایت هلمند کشته و 23 تن دیگر زخمی شده‌اند

کشته شدن 3 طالب و زخمی شدن 2 تن دیگر در لغمان، کشته شدن 1 تروریست در ولایت خوست و نابودی 2 تن دیگر در ولایت پکتیا از سوی نیروهای امنیتی از جمله رویدادهای امنیتی این کشور در یک شبانه روز گذشته بوده است.

اصلاحات در نیروهای امنیتی

در همین حال حکومت افغانستان در تازه ترین اقدام و به منظور آوردن اصلاحات در نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور، امرالله صالح رییس سابق امنیت ملی این کشور را به عنوان “وزیر دولت در امور اصلاحات بخش امنیتی” انتخاب کرده است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفته است که صلاحیت های این پست جدید، مشوره دهی به رییس جمهور در راستای ” تعیین و ترفیع” افسران ارشد ارتش و پولیس این کشور است.

رییس جمهور غنی از وزارت‌های دفاع و امور داخله این کشور خواسته است تا با وزیر دولت در امور اصلاحات در نیروهای امنیتی همکاری کنند.

این اقدام حکومت برای تعیین آقای صالح در پست جدیدی با این عنوان، پس از آن صورت می گیرد که در ماه های گذشته انتقادهای فراوانی نسبت به سطح رهبری و فرماندهی نیروهای امنیتی این کشور مطرح گردید.

security-in-kabul
رییس جمهور غنی از وزارت‌های دفاع و امور داخله این کشور خواسته است تا با وزیر دولت در امور اصلاحات در نیروهای امنیتی همکاری کنند

جنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای حمایت قاطع ناتو افزایش تلفات در میان نیروهای امنیتی این کشور را به دلیل ضعف در رهبری این نیروها دانسته بود.

او گفته بود که ” ناکامی در رهبری نیروهای امنیتی، موجب می شود که این نیروها در جبهه جنگ در شرایط سختی قرار بگیرند که نتیجه آن، افزایش تلفات سربازان افغان است.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *