جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

سوگ‌واری هندو‌ و سیک‌های افغانستان بخاطر قربانیان شفاخانه 400 بستر

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

شورای هندو‌باوران و سیک‌های افغانستان اعلام کرده‌اند که جشن معروف هولی را بخاطر حمله‌های اخیر انتحاری به‌خصوص حمله بر شفاخانه 400 بستر کابل، برگزار نخواهند کرد.

راول سینگ، رییس این شورا در صفحه رسمی فیسبوک‌اش نوشته است، «جشن هولی» که هرسال در ماه مارچ برگزار می‌گردید، امسال بخاطر حمله‌های اخیر در کابل از آن تجلیل نخواهد شد.

holi4

 

آقای سینگ در صفحه فیسبوک‌اش چنین نوشته است: ” شورای هندوباوران سیک‌های افغانستان «جشن هولی» مورخ 13 مارچ، 2017 را به مناسبت سوگواری حمله‌های انتحاری اخیر، خصوصا حمله در شفاخانه 400 بیستر سردار محمد داودخان را تجلیل نخواهد کرد. عرض تسلیت به تمام فامیل‌های محترمِ شهدا، شفای عاجل به مجروحین حادثه را از دربار خداوند متعال(ج) استدعا می نمایم. آمین”

جشن هولی یا جشن رنگ‌ها، یکی از بزرگترین جشن‌‍‌های سنتی هند است که همه ساله در آغاز فصل بهار براساس تقویم هندی برگزار می‌شود. بر اساس تقویم هندی امسال جشن هولی به تاریخ 13 مارچ شروع خواهد شد.

در این جشن، در تمام هندوستان رخصتی عمومی است. در این مراسم بر اساس یک سنت قدیمی، اهالی هر منطقه با پاشیدن آب و رنگدانه‌های مخصوص به سوی یکدیگر و نیز اجرای موسیقی و رقص، به سرور و پای‌کوبی می‌پردازند.

holi1

جشن هولی در واقع یکی از عیدهای مهم مردم هند است که همه شهروندان هندی در آن شرکت می‌کنند. «جشن دیوالی» از عیدهای دیگر مردم هند می‌باشد که در آغاز فصل سرما برگزار می‌‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان