حمله کنندگان انتحاری در شفاخانه400 بستر؛ درگیری میان نیروهای امنیتی و تروریستان ادامه دارد

درگیری میان نیروهای امنیتی و مهاجمان مسلح در شفاخانه سردار محمد داوودخان کابل هم چنان ادامه دارد.

مهاجمان مسلح حوالی ساعت 9 صبح امروز به این شفاخانه نظامی در منطقه وزیر اکبرخان کابل حمله کردند.

دولت وزیر سخن گوی وزارت دفاع افغانستان گفته است که مهاجمین 4 تن بودند. فرد اول مواد انفجاری همراه خود را در دروازه جنوبی این شفاخانه منفجر کرده و 3 تن دیگر با استفاده از لباس داکتران خودشان را به منازل بالایی این شفاخانه رسانده اند.

دولت وزیری می گوید که اکنون 2 تن از مهاجمان در بخش هایی از این شفاخانه پنهان شده و درگیری میان نیروهای امنیتی و مهاجمان مسلح ادامه دارد. آقای وزیری از کشته شدن 1 تن و زخمی شدن 3 تن دیگر خبر داده است.

دولت وزیری سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان

اما مسوولان وزارت صحت عامه افغانستان، تاکنون کشته شدن 2 تن و زخمی شدن 12 تن دیگر را تایید کرده اند. با توجه به این که درگیری میان نیروهای نظامی و مهاجمان هم چنان ادامه دارد، امکان دارد تلفات وارد شده بیشتر از این ارقام باشد.

خیابان های منتهی به این شفاخانه از سوی نیروهای امنیتی مسدود شده است. سفارت آمریکا و پایگاه نیروهای ناتو در نزدیکی این شفاخانه قرار دارد.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته است. طالبان نیز با انتشار اعلامیه ای گفته اند که حمله امروز ارتباطی با این گروه ندارد و مسوولیت آن را بر عهده نگرفته اند.

آماده ی همکاری

در همین حال، فرماندهان ماموریت حمایت قاطع نیز این حمله را محکوم کرده و حمله به شفاخانه را ” باورنکردنی” خوانده اند.

فرماندهان نیروهای ناتو می گویند که وضعیت در این منطقه را زیر نظر دارند و در صورت تقاضای نیروهای امنیتی افغانستان، آماده کمک هستند. این نیروها بار دیگر تاکید کرده اند که در مبارزه علیه تروریزم در کنار مردم افغانستان ایستاده اند.

تروریزم مرزی ندارد

رییس جمهور اشرف غنی حمله تروریستی بر شفاخانه را محکوم کرده و گفته است که شفاخانه ها در هر دین و مذهبی مصون است. او گفته است که حمله بر این شفاخانه، حمله بر تمام مردم افغانستان است.

president-ghani
رییس جمهور اشرف غنی حمله تروریستی بر شفاخانه را محکوم کرد

داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان نیز، حمله به شفاخانه سردار محمد داوودخان را تقبیح کرده و گفته است که “حمله امروز، حمله به عزت، شرافت و انسانیت، آن هم در جایی صورت گرفته است که در همه جای دنیا مصون است.”

او افزوده که ” این حمله یک بار دیگر نشان داد که جنایت، ترور و تروریزم هیج حد و مرزی ندارد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *