جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

مانور هوانیرو؛ از حملات گسترده هوایی تا کشته شدن 66 تروریست در افغانستان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

بیشترین کشته شدگان اخیر طالبان در حملات هوایی ارتش افغانستان اتفاق افتاده است. در این حملات که در ولایت های شمالی و شرقی به وقوع پیوسته شماری زیادی از تروریستان کشته شده اند.

3 فرمانده طالبان

وزارت داخله افغانستان از کشته شدن 3 فرمانده کلیدی طالبان در ولایت قندوز خبر داده است.

مقامات این وزارت گفته اند که این فرماندهان طالبان در نتیجه ی حمله هوایی نیروهای امنیتی افغانستان در ولسوالی امام صاحب این ولایت کشته شده اند.

گفته شده است که این افراد کلیدی طالبان، در طراحی و سازماندهی حملات تروریستی در این ولایت نقش مهمی داشته اند.

در اعلامیه ی وزارت داخله آمده است که در این حمله هوایی، 15 طالب دیگر نیز کشته شده و هم چنین یک  انبار سلاح و جنگ افزار طالبان نیز از بین رفته است.

عملیات هوایی در فاریاب
سه تن از فرماندهان طالبان در ولایت قندز در نتیجه ی حملات هوایی کشته شده اند

در ماه میزان سال جاری طالبان توانستند بر بخش هایی از شهر قندوز مسلط شوند و به مدت 10 روز در این شهر در برابر نیروهای امنیتی افغانستان بجنگند. از آن زمان تاکنون عملیات پاک سازی ولسوالی های این ولایت از طالبان ادامه دارد. اما طالبان در ولسوالی های مختلف این ولایت حضور گسترده ای دارند.

کشته شدن 66 تروریست

در همین حال مقامات وزارت داخله افغانستان از کشته شدن 69 تروریست در نتیجه عملیات مشترک نیروهای پولیس و دفاعی این کشور خبر داده است.

در نتیجه ی این عملیات ها که در 24 ساعت گذشته انجام شده، تلفات سنگینی به گروه های تروریستی در شش ولایت ننگرهار، غزنی، لغمان، تخار، قندوز و بغلان وارد شده است.

این عملیات ها که با پشتیبانی نیروهای هوایی افغانستان نیز همراه بوده، اغلب در ولسوالی هایی انجام شده است که از مناطق نا امن محسوب می شوند و طالبان و داعش در آن مناطق حضوری گسترده دارند.

defense1
نیروهای امنیتی افغانستان مواضع گروه های داعش و طالبان را هدف قرار داده اند

ولسوالی های گیرو در ولایت غزنی، چپرهار و اچین در ننگرهار، علی شنگ در لغمان، درقد در تخار، امام صاحب در قندوز و ولسوالی بغلان مرکزی در ولایت بغلان، از مناطق نا امنی بوده اند که این عملیات مشترک نظامی با حمایت نیروهای هوایی این کشور انجام شده است.

مقامات وزارت داخله گفته اند که بیشترین تلفات در ولایت های لغمان و ننگرهار به گروه های طالبان و داعش وارد شده است.

در ولایت لغمان گروه طالبان هدف حملات نیروهای امنیتی قرار گرفته که در نتیجه 18 تن کشته شده و 7 تن دیگر زخمی شده اند.

در ولایت شرقی ننگرهار نیز 18 تن از افراد وابسته به داعش در نتیجه عملیات هوایی کشته شده اند. عملیات پاک سازی ولسوالی های این ولایت از وجود گروه داعش هم چنان ادامه دارد.

بازدید مقامات ارشد امنیتی از هلمند

رییس ستاد ارتش افغانستان و معین ارشد امنیتی وزارت داخله امروز ( 15 حوت)، به ولایت هملند در جنوب این کشور رفته تا وضعیت امنیتی این ولایت را از نزدیک بررسی کنند.

qadam-shah
مقامات ارشد امنیتی برای بررسی وضعیت امنیتی در هلمند به این ولایت سفر کرده اند

قدم شاه شهیم رییس ستاد ارتش به همراه عبدالرحمان رحمان معین ارشد امنیتی وزارت داخله در این سفر، از قطعات امنیتی این ولایت بازدید کرده و گفته اند که ” برای سرکوب مخالفین در این ولایت برنامه های گسترده و جدی وجود دارد.”

قدم شاه شهیم به رسانه های محلی گفته است که نیروهای زمینی و هوایی این کشور برای سرکوبی تروریستان آمادگی کامل دارند.

او گفته است که به منظور بررسی وضعیت امنیتی هلمند و دیدار با فرماندهان نظامی وارد این ولایت شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان