رویدادهای امنیتی؛ از حمله دوباره بر نماینده هلمند تا طرح حمله به مراسم نوروز در بلخ

با توجه به نزدیکی فصل بهار، نا امنی ها در برخی ولایات افغانستان نیز شدت یافته است. در تازه ترین رویداد امنیتی، میرو ولی نماینده هلمند در مجلس، هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفته و زخمی شده است.

در همین حال وزارت دفاع افغانستان نیز گفته است که در 24 ساعت گذشته، تروریستان را در ولایت های بغلان، فراه، تخار، زابل و لغمان هدف حملات زمینی و هوایی قرار داده اند.

از سوی دیگر با نزدیک شدن به نوروز، مقامات امنیتی این کشور از برنامه تروریستان برای حمله به مراسم نوروز در ولایت بلخ خبر می دهند.

زخمی شدن نماینده هلمند

مقامات محلی در ولایت قندهار از تیراندازی افراد ناشناس به معلم میر ولی نماینده هلمند در مجلس افغانستان خبر می دهند.

Mir Wali MP
این نماینده مجلس در ناحیه دهم شهر قندهار، هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفته و زخمی شده است/ رسانه‌های اجتماعی

صمیم اخپلواک سخن گوی والی قندهار به خبرنامه می گوید که حوالی ساعت 10 امروز ( 14 حوت)، این نماینده مجلس در ناحیه دهم شهر قندهار، هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفته و زخمی شده است.

به گفته ی سخن گوی والی قندهار، معلم میر ولی از ناحیه شکم و پا هدف قرار گرفته و برای درمان به شفاخانه ای در این شهر منتقل گردیده است. آقای اخپلواک وضعیت صحی این نماینده را خوب توصیف کرده است.

در همین حال، طالبان با انتشار اعلامیه ای مسوولیت حمله به آقای میر ولی نماینده هلمند را برعهده گرفته اند.

این نماینده مجلس دو ماه قبل نیز در شهر کابل هدف حمله تروریستان قرار گرفته بود. در نتیجه حمله دو فرد مسلح به خانه آقای میر ولی در شهر کابل، او زخمی شد اما برخی از اعضای خانواده اش کشته شدند.

تسلط دوباره

وزارت داخله ی افغانستان از تسلط دوباره ی نیروهای امنیتی این کشور بر ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان خبر داده اند.

این وزارت با انتشار اعلامیه ای گفته است که تمامی بخش های این ولسوالی از وجود طالبان پاک سازی شده است و اکنون در کنترل نیروهای امنیتی افغانستان قرار دارد. این ولسوالی روز چهارشنبه هفته گذشته پس از دو روز درگیری، به دست طالبان افتاده بود.

وزارت دفاع افغانستان نیز گفته است که در نتیجه ی پاک سازی این ولسوالی از وجود طالبان، 15 طالب کشته شده و  6 تن دیگرشان نیز زخمی شده اند.

در همین حال عملیات نظامی علیه تروریستان در ولسوالی دوشی این ولایت نیز ادامه داشته است که به گفته مقامات این وزارت، 4 تروریست دیگر در این ولسوالی کشته شده اند.

https://twitter.com/khabarnamaeng/status/837888516927418368

فراه

ولسوالی بالا بلوک فراه نیز از چند روز گذشته شاهد درگیری میان نیروهای امنیتی افغانستان با طالبان است.

در این درگیری ها 10 طالب کشته شده و 12 تن دیگر نیز زخم برداشته اند.

هم چنین با شدت یافتن نبردها در ولسوالی بالا بلوک، برخی رسانه ها از کشته و زخمی شدن غیرنظامیان در این ولسوالی نیز خبر داده اند.

گفته شده که 9 غیرنظامی در جنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان کشته شده و بیش از 20 تن دیگر زخمی شده اند که زنان و کودکان نیز در این میان شامل هستند.

9 غیرنظامی در جنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان کشته شده اند

تخار

طالبان در این ولایت نیز هدف حملات نیروهای امنیتی قرار گرفته اند.

8 طالب در نتیجه عملیات هوایی کشته شده و 12 تن دیگر نیز زخمی شده اند. این حمله هوایی در ولسوالی درقد این ولایت انجام شده است.

زابل

در ولایت زابل نیز که بخش هایی از آن در کنترل گروه های تروریستی از جمله داعش است، 17 تروریست در نتیجه عملیات هوایی نیروهای نظامی کشته شده اند.

لغمان

وزارت دفاع افغانستان
وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 7 تروریست در ولایت لغمان خبر داده اند

هم چنین مقامات وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 7 تروریست در ولایت لغمان خبر داده اند. این تلفات در نتیجه عملیات نظامی در ولسوالی علی شنگ، به تروریستان وارد شده است.

طرح حمله بر نوروز

در همین حال مقامات امنیتی افغانستان گفته اند که از طرح حمله بر مراسم نوروز در ولایت بلخ جلوگیری کرده اند.

وزارت داخله افغانستان از کشف مقداری سلاح و مهمات در ولایت بغلان خبر داده و اعلام کرده که تروریستان قصد داشتند از آن برای حمله به مراسم فرهنگی نوروز در ولایت بلخ استفاده کنند.

پولیس بغلان توانسته است این مهمات که شامل 4 قبضه راکت انداز، یک میل پیکا و 35 میل سلاح کلاشینکوف می شود را از یک موتر کشف کند که تروریستان قصد انتقال آن را به ولایت بلخ داشته اند.

به گفته مقامات پولیس در بغلان “این سلاح و مهمات در ولسوالی خوست در این موتر جاسازی شده که تروریستان قصد داشتند با انتقال آن به ولایت بلخ، در نوروز آرامش این ولایت را برهم بزنند.”

گفته شده است که یک طالب نیز در این رابطه بازداشت شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *