جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

سریال خریداری عروسی؛ 6 موضوعی که نباید پیش از ازدواج به آن تن داد

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

ازدواج در افغانستان اکثرا کمرشکن عنوان می‌شود. دلایل آن فراوان است اما یکی از این دلایل، سریال خریداری‌های قبل از ازدواج می‌باشد. در عین حال، سنت‌های ازدواج، نظیر مصارف هنگفت در آستانه عیدها و نوروز بر بار سنگین ازدواج می‌افزاید. در این‌جا به چند نکته درباره این سریال خریداری‌ها پرداخته می‌شود و آن‌را نبایدهای می‌گویند که اکثراً خانواده‌ها به این موارد تن می‌دهند.

تیم خریداری

خریداری سریال طولانی است. برای این که برای ازدواج آمادگی گرفته شود، یک تیم بزرگ خریداری شکل می گیرد تا مجموعه دار و ندار زوج را تباه کند. این تیم شامل مجموعه بزرگی از دختران و زنان خانواده عروس و داماد می شود که پدر آینده خانواده باید هوای تک تک آن ها را داشته باشد. این سریال چندین روز ادامه می باید و داماد مکلف است تا هر روز این تیم نسبتا بزرگ را با وضعیت نامناسب و بد سیستم حمل و نقل افغانستان در بازارهای خرید این کشور گردش دهد.

marriage2

آغاز سریال

پس از تشکیل تیم، سریال گشت زنی در فروشگاه های تکه فروشی و لباس فروشی شروع می شود. این گشت زنی به خاطر به دست آوردن تصویر از بازار است و این که در رقابت میان خانواده ها عروس خانم کم نیاورد.

این خریداری هرچند ویژه‌ی خرید لباس و لوازم عروس و داماد عنوان می‌شود؛ اما باید نظر همه افراد تیم در تک تک آن گرفته شود. در غیر آن صورت می دانید که اولین گام نزاع دو خانواده برداشته می شود.

خرید لباس

خرید لباس یکی از سختی های خریداری برای عروسی است. در بسیاری از عروسی ها معمولا لباس ها بر اساس معیار قیمت و بها خریداری می شود تا کیفیت و شیک بودن آن. این شاید یکی از بدترین حالتی باشد که می توان تصور کرد. در این نوع نگرش، هر آن چه لباس ها بهای بالاتر داشته باشد، به همان میزان در میان مردم، عروس می تواند سربالاتر ظاهر شود.

marriage3

ظاهرا این داماد بیچاره هم چاره ای جز این ندارد که به خواست تیم تن دهد. این شاید یکی از کمرشکن ترین مواردی باشد که برای زوج آینده به ویژه داماد اتفاق می افتد. در کابل معمولن برای عروس هشت‌ تا ده دسته لباس از بهترین و گران قمیت‌ترین تکه‌ها خریداری می‌شود. حتا اگر عروس از آن تکه ها هرگز برایش لباس ندوزد و از آن لباس ها استفاده نکند.

جواهرات

خریداری جواهرات خود داستان دیگری دارد. بهای جواهرات در افغانستان سنیگن و کمرشکن است. به صورت متوسط بابت هر عروسی حدود 150 هزار افغانی طلا و جواهرات می خرند. این خود یکی دیگر از داستان های است که داماد باید با آن روبرو شود. طلافروشان شهر کابل، بازار فروش طلای سنگاپوری، مصری و بحرینی را گرم‌تر و گران‌تر می دانند.

این خریداری در جمله سنگین ترین خریداری ها برای عروسی عنوان می شود. در صورتی که داماد از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار باشد، می تواند زندگی خود را به گونه ای بعد از ادواج نیز مدیریت کند. در غیر آن از روز اول وضعیت زندگی زوج خاکستری خواهد بود.

marriage

خریداری برای ساخت خانه

معمولا برای این که زندگی نو را آغاز کنید، باید در افغانستان یک باره وسائل مجهز یک خانه تمام عیار را آماده نمایید. در صورتی که عروس دارای یک جهان بینی متفاوت از رسم های معمول باشد، وضعیت داماد و آینده اقتصادی آن ها خوب تصور می شود. اما در غیر آن صورت، باید مطابق معمول به این بخش سریال خریداری نیز تن داد.

در برخی از خانواده ها این سریال تا حدی پیش می رود که اجناس خانه را باید مطابق به برخی از سریال های تلویزیونی خریداری کرد. این آخر یک داستان غم انگیز است. چرا که اقتصاد بسیار از خانواده ها و داماد ها ضعیف می باشد و نمی توان چنین وضعی را برای آن ها تصور کرد.

خریداری برای بستگان

یکی از آخرین بخش های این سریال پرهزینه خریداری سنگین برای بستگان دو طرف است. شاید این یکی از سنت های کمرشکن ازدواج در افغانستان باشد که بتواند بسیاری از دامادان که از خانواده های فقیر و یا متوسط می آیند را برای سال های متمادی بدهکار نماید.

marriage4

در این بخش برای بسیاری از خانواده ها در افغانستان حق انتخاب وجود ندارد و باید به خواست خانواده عروس این خریداری ها انجام شود. این موضوع نیز تقریبا پایانی برای خریداری های بزرگ سریال عروسی در افغانستان است. با آن که مراسم ازدواج خود هزینه های هنفگتی می برد، اما در این بخش به آن پرداخته نمی شود.

نباید ها

با توجه به نوع نگاه پرهزینه به خریداری های پیش از ازدواج، بسیاری از این مصارف که غیرضروری پنداشته می شود جزء نبایدها به شمار می رود. در یک مراسم ازدواج قبل از روز ازدواج صد ها هزار افغانی از سوی خانواده داماد مصرف می شود. برخی آمارها نشان می دهد که حدود دو میلیون افغانی تا پایان روز ازدواج در افغانستان هزینه می شود.

این مصارف سنگین جزء نبایدهای ازدواج می تواند باشد. اما در صورتی که دامادی نبایدها را مراعات نماید، می توان وضعیت خوبی را پس از ازدواج برای او و خانواده دو نفره جدید اش تصور کرد. این نباید ها شامل” نباید خریداری های هنگفت و گزاف را انجام دهد، نباید به سریال خریداری تن دهد، نباید مراسم ازدواج سنگین را بپذیرید” می شود.

marriage1

اما اگر این نباید ها را در نظر نگیرد، پس از ازدواج به جای زندگی با زوج خود به عنوان یک خانواده خوشبخت، باید هوای تصفیه حساب بدیهی های خود را نماید. این موضوع می تواند از روز اول زوج تازه وارد به یک زندگی جدید را با چالش های خانوادگی بزرگی مواجه نماید.

علی اکبر همکار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان