جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

پایان یک روز خونین؛ حملات کابل 16 کشته و بیش از 40 زخمی برجای گذاشت

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

حملات هم زمان مهاجمان انتحاری به دو مقر نیروهای امنیتی در شهر کابل، با بر جای گذاشتن 16 کشته و بیش از 40 زخمی به پایان رسید.

حوالی ساعت 12:30 دقیقه ظهر امروز ( 11 حوت)، ابتدا مهاجمان مسلح حمله اول به حوزه ششم پولیس در غرب شهر کابل حمله کردند.

همزمان با حمله نخست، مهاجمان انتحاری به یک مقر دیگر نیروهای امنیتی افغانستان در شرق این شهر حمله کردند.

گروه طالبان با انتشار اعلامیه ای مسوولیت این حملات را برعهده گرفت.

https://twitter.com/euamiri/status/836950231552000000

حمله نخست

حمله مهاجمان انتحاری به حوزه ششم پولیس در غرب کابل، ظهر امروز آغاز شد و پس از پنج و نیم ساعت درگیری و با کشته شدن مجموع مهاجمان طالبان پایان یافت.

حوالی ساعت 12:30 دقیقه ظهر امروز صدای انفجاری مهیب در غرب شهر کابل شنیده شد. 3 یا 4 تروریست، حوزه ششم پولیس در جاده ی فیض محمد کاتب را هدف حمله قرار دادند.

یکی از مهاجمان، موتر پر از مواد انفجاری اش را در نزدیکی دیوار این مقر پولیس انفجار داد و مهاجمان دیگر توانست وارد این ساختمان پولیس شود.

درگیری میان نیروهای امنیتی و مهاجمان طالب، پنج و نیم ساعت به طول انجامید.

به گزارش رسانه ها در میان کشته شدگان 4 پولیس، 3 زن و بقیه غیرنظامیان مرد حضور دارند.

نخستین لحظات انفجار در ساحه‌ی حوزه ششم امنیتی کابل
نخستین لحظات انفجار در ساحه‌ی حوزه ششم امنیتی کابل

حمله ی دوم

در همین حال تنها دقایقی پس از انفجار اول و زمانی که درگیری میان طالبان و نیروهای امنیتی در غرب شهر کابل ادامه داشت، انفجار دیگری در منطقه ارزان قیمت در شرق این شهر روی داد.

در این حمله نیز دو مهاجم انتحاری یکی از دفاتر مربوط به ریاست امنیت ملی افغانستان را مورد حمله قرار دادند.

نجیب دانش معاون سخن گوی وزارت داخله می گوید، مهاجم اول موتر پر از مواد انفجاری را در مقابل دروازه ورودی این ساختمان منفجر کرد اما، مهاجم دوم توسط نیروهای امنیتی این کشور از پای در آمد.

آمارهای تلفات ناشی از این حمله متفاوت است. به گفته آقای دانش، در این انفجار تنها 5 تن زخمی شده اند که شامل نیروهای نظامی و غیرنظامیان می شوند.

اما سخن گوی وزارت صحت افغانستان در گفتگو با خبرنامه، کشته شدن 1 تن در این انفجار را تایید می کند.

نجیب دانش معاون سخن گوی وزارت داخله افغانستان / عکس: تویتر آقای دانش

تلاشی برای جبران شکست

رییس جمهور اشرف غنی حملات تروریستی امروز را به شدت محکوم کرده و گفته است که این حملات به “دستور بیگانگان” و به منظور روحیه بخشیدن به طالبان پس از ” مرگ ملا سلام یکی از فرماندهان ارشد این گروه در قندوز و هم چنان شکست های پی در پی شان ” در جبهه های نبرد صورت گرفته است.

رییس جمهور افغانستان گفته است که ” نیروهای امنیتی افغانستان در خط مقدم نبرد علیه دشمنان و گروه های تروریستی قرار دارند.”

او هم چنین افزوده است، مردم افغانستان در نهم حوت که روز نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور است، نشان داده اند ” یک صدا از نیروهای امنیتی” حمایت می نمایند.

داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان نیز حملات امروز طالبان را “حملات کور و بزدلانه” دانسته و گفته است که ” تروریستان با انجام چنین حملاتی به اهداف شوم خود نخواهند رسید.”

https://twitter.com/afgexecutive/status/836929583282782208

رییس اجرایی افغانستان هم چنین گفته است که نیروهای امنیتی این کشور برای سرکوب تروریستان و دفع حملات آن ها، آمادگی کامل دارند و این گونه حملات تروریستی، نمی تواند در اراده این سربازان خللی وارد کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان