جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

تقدیر از نیروهای امنیتی افغانستان؛ تروریستان جایی برای پنهان‌شدن نخواهند یافت

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

مقامات حکومتی افغانستان امروز دو شنبه ( 9 حوت)، از روز نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تجلیل کرده و این نیروها را بازوان توان مند مردم افغانستان برای غلبه بر گروه های تروریستی و رفتن به سمت بازسازی و صلح دانستند.

حکومت وحدت ملی افغانستان برای قدردانی از نیروهای امنیتی این کشور، نهم حوت را به عنوان روز نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نام گذاری کرده است.

دشمن اول

رییس جمهور اشرف غنی که ظهر امروز در مقر وزارت دفاع افغانستان صحبت می کرد، با تقدیر از نیروهای امنیتی افغانستان خطاب به گروه های تروریستی گفت که “پیام نیروهای امنیتی به شما این است که در هیچ گوشه ای از این کشور جایی برای پنهان شدن نخواهید یافت.”

رییس جمهور افغانستان رسالت نخست نیروهای امنیتی را مقابله با تروریستانی دانست که ” دشمن اول این سرزمین” هستند. او از طالبان، داعش و 20 گروه دیگر به عنوان گروه های تروریستی نام برد که دشمن اول مردم افغانستان هستند و با حمله های انتحاری، انفجاری و دیگر اقدامات تروریستی می خواهند از پیشرفت و امنیت در این کشور جلوگیری نمایند.

رییس‌جمهور غنی در مراسم امروز / عکس: رسانه‌های اجتماعی
رییس‌جمهور غنی در مراسم امروز / عکس: رسانه‌های اجتماعی

آقای غنی نقش نیروهای امنیتی در شرایط فعلی این کشور را مهم دانست چرا که به گفته او گروه های تروریستی می خواهند با گسترش ناامنی، مانع از بازسازی و تامین صلح گردند.

محمد اشرف غنی هم چنین افزود که رسالت دیگر نیروهای امنیتی افغان ” گسترش امنیت و تامین ثبات” است تا زمینه پیش رفت و بازسازی بیشتر فراهم گردد.

رییس جمهور افغانستان جنگ در این کشور را ” جنگ تحمیلی” دانست و گفت که حالا این مساله برای جامعه جهانی، هویت گروه های تروریستی و اینکه از کجا تمویل می گردد، به خوبی مشخص شده است.

او گفت که رهبران طالبان در عیش و نوش به سر می برند و حساب های بانکی شان در خارج انباشته می شود اما از ” یک مشت فریب خورده به عنوان ابزار جنگ، ناامنی و وحشی گری” استفاده می کنند.

رییس جمهور افغانستان صبح امروز نیز در مراسم دیگری که به همین مناسبت در میدان هوایی کابل برگزار شده بود، گفت که نیروهای امنیتی افغانستان به دشمنان این کشور اجازه نخواهند داد که از خاک افغانستان به عنوان میدان جنگ استفاده کنند.

ghani1
صبح امروز مراسم دیگری به همین مناسبت در میدان هوایی کابل نیز برگزار شده بود

او تاکید کرد که افغانستان به دنبال رسیدن به صلح است اما در عین حال هشدار داد که ” آنهایی که می خواهند از این کشور به عنوان میدان  جنگ استفاده کنند، با وجود نیروهای امنیتی این آرزوی شان را به گور خواهند برد.”

اقدام تاریخی

داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان، نام گذاری نهم حوت به نام نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را ” اقدامی تاریخی” دانست و گفت که ثبت این روز در تقویم، به معنای قدردانی حکومت و ملت افغانستان از شجاعت و قهرمانی این نیروها برای تامین امنیت و مبارزه با گروه های تروریستی است.

رییس اجرایی افغانستان بر غیر سیاسی بودن نیروهای امنیتی تاکید کرد و خطاب به آنها گفت که ” سیاست شما سیاست ملی، دفاع ازحاکمیت ملی، استقلال، تمامیت ارضی و مردم افغانستان است.”

داکتر عبدالله گفت که بیشترین توجه و تمرکز مقامات ارشد حکومت وحدت ملی پرداختن به اوضاع امنیتی است چرا که اکنون بیش از 20 گروه تروریستی در افغانستان و در برابر حکومت این کشور می جنگند.

ANSF
داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان، نام گذاری نهم حوت به نام نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را ” اقدامی تاریخی” دانست

رییس اجرایی افغانستان با اشاره به کاهش نیروهای بین المللی در این کشور، از نیروهای امنیتی به عنوان ” سربازان شجاع و با غیرت” یاد کرد که اکنون به صورت مستقل رهبری عملیات ها را بر عهده دارند و تمامی نقشه های تروریستان را ناکام ساخته اند.

آمادگی تام

در همین حال، عبدالله حبیبی وزیر دفاع افغانستان گروه های تروریستی را تهدیدی برای افغانستان و کشورهای منطقه دانست و از آمادگی کامل نیروهای امنیتی این کشور برای مقابله با این گروه ها در فصل جنگی پیش رو خبر داد.

وزیر دفاع افغانستان جنگ های شدید در تابستان گذشته را آزمونی بزرگ برای نیروهای امنیتی افغانستان دانست که به گفته او موفق شدند برنامه گروه های تروریستی برای تسلط بر یکی از ولایت ها در شمال یا جنوب افغانستان را ناکام سازند.

او گفت که در این سال بیش از 4300 عملیات نظامی علیه تروریستان صورت گرفته است که در نتیجه تلفات سنگینی به تروریستان در نقاط مختلف این کشور وارد گردید.

defense11
وزیر دفاع افغانستان جنگ های شدید در تابستان گذشته را آزمونی بزرگ برای نیروهای امنیتی افغانستان دانست

وزیر دفاع افغانستان بر لزوم تجهیز و تقویت نیروی هوایی این کشور تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر به این نیروها گردید. او افزود که در این سال بیش از 2400 عملیات هوایی صورت گرفته که در ناکامی حملات گروه های تروریستی بسیار موثر بوده است.

حبیبی با اشاره به حملات راکتی پاکستان بر ولایت های ننگرهار، کنر، پکتیا و پکتیکا اشاره کرد و از آمادگی نیروهای دفاعی این کشور برای “پاسخ گویی به تجاوز دشمن” خبر داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان