جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تحرک بالا؛ از عملیات در 8 ولایت تا نابودی 72 تروریست در افغانستان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

نیروهای امنیتی افغانستان در روز نهم حوت که به نام نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور نام گذاری گردیده است، به حملات خود علیه گروه های تروریستی ادامه داده و توانسته اند که تلفات سنگینی به این گروه ها وارد نمایند.

در حالی که در نقاط مختلف این کشور از این روز با برگزاری مراسم هایی تجلیل به عمل آمد، برخی دیگر از سربازان امنیتی افغانستان به حملات نظامی شان علیه تروریستان در ولایت های قندوز، ننگرهار، کاپیسا، ارزگان، زابل، فاریاب، تخار، بغلان و هلمند ادامه دادند.

مقامات وزارت دفاع افغانستان با انتشار اعلامیه ای، از کشته شدن شدن بیش از 72 تروریست و زخمی شدن 37 تن دیگر خبر داده اند.

fight-with-taliban
وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن شدن بیش از 72 تروریست و زخمی شدن 37 تن دیگر خبر داده اند

قندوز

مقامات وزارت دفاع از کشته شدن ملا عبدالسلام والی طالبان برای قندوز به همراه 4 فرمانده دیگر این گروه خبر داده اند. گفته شده که این افراد طالبان در نتیجه حملات هوایی کشته شده و در عملیات های جداگانه در ولسوالی های دشت ارچی، خان آباد و بز کندهاری، 15 تن دیگر از طالبان کشته شده و 6 تن دیگر نیز دستگیر شده اند.

ولایت قندوز در ماه میزان سال جاری برای دومین بار در یک سال  گذشته، به دست طالبان افتاد. از آن زمان تاکنون درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی های مختلف این ولایت هم چنان ادامه دارد.

هلمند

در عملیات نیروهای نظامی افغانستان در ولایت جنوبی هلمند 20 طالب به شمول یکی از فرماندهان محلی این گروه کشته شده و 26 تن دیگر زخمی شده اند.

Nangarhar-Taliban
در عملیات نیروهای نظامی افغانستان در ولایت جنوبی هلمند 20 طالب به شمول یکی از فرماندهان محلی این گروه کشته اند

این عملیات ها با کمک نیروی هوایی افغانستان و در ولسوالی های سنگین، گرشک و هم چنین اطراف شهر  لشکرگاه مرکز این ولایت انجام شده است.

ننگرهار

عملیات هوایی و زمینی علیه گروه داعش در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان نیز ادامه داشته که در نتیجه آن، 6 عضو این گروه کشته شده و 1 تن توسط نیروهای امنیتی این کشور دستگیر شده است.

مقامات وزارت دفاع گفته اند که این افراد در ولسوالی های اچین و سرخرود ننگرهار هدف قرار گرفته اند.

heli
عملیات هوایی نیروهای امنتی افغانستان علیه داعش در ولایت ننگرهار در شرق این کشور نیز ادامه داشته است

زابل و ارزگان

مقامات امنیتی افغانستان از کشته شدن 2 عضو گروه القاعده در ولسوالی خاک افغان زابل خبر داده اند. گزارش شده این ولسوالی از 12 سال قبل در اختیار گروه های تروریستی قرار دارد و تبدیل به مرکزی برای آموزش این نیروها شده است.

در ولایت ارزگان نیز 10 عضو گروه طالبان کشته شده اند. گفته شده که این افراد طالبان در اطراف شهر ترین کوت مرکز این ولایت که در تابستان سال جاری از سوی این گروه محاصره شده بود، کشته شده اند.

forces-on-the-road-in-baghlan
نیروهای امنیتی افغانستان در دو ولایت بغلان و کاپیسا نیز دست به حمله علیه طالبان زده اند

بغلان و کاپیسا

نیروهای امنیتی افغانستان در دو ولایت بغلان و کاپیسا نیز دست به حمله علیه طالبان زده اند که در نتیجه در2 تن در ولسوالی های تگاب و نجراب کاپیسا کشته شده و 4 تن دیگر در ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان کشته شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان