جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

حراست از غرور ملی؛ 6 نکته از نوشته‌ی محمدعارف رحمانی نماینده مجلس افغانستان درباره 9 حوت

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

در روز 9 حوت که به نام نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ثبت شده، در کنار تجلیل از کارکردهای نیروهای امنیتی این کشور، پیام‌های واضحی درباره چگونگی عمل‌کرد و حمایت از این نیروها مطرح شده است. در این میان محمد عارف رحمانی عضو مجلس نمایندگان افغانستان نیز در پیام متفاوتی نکاتی را برای تغییر در وضعیت نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور مطرح کرده است.

مستحق سپاس‌گزاری

آقای رحمانی گفته است که “نیروهای امنیتی افغانستان در تمام این سال‌های سخت و دشوار، با کم‌ترین امکانات و تجهیزات در برابر تروریزم بین‌المللی، تجاوز اعلام ناشده‌ی خارجی و گروه‌های مختلف دهشت‌افگنی مبارزه کرده‌ و از وجب وجب خاک این کشور دفاع کرده اند. این نیروهای جان‌برکف و فداکار با حملات و تهاجمات بی‌امان خود؛ خواب را از چشمان دشمنان این آب و خاک ربوده و با هجوم‌های برق‌آسا بر قلب دشمنان بی‌رحم مردم ما؛ سعی بلیغ در حفاظت از تمامیت ارضی و پاسداری از نوامیس ملی داشته اند.

نیروهای امنیتی افغانستان پس از تصفیه یکی از مراکز بزرگ داعش در ولایت ننگرهار این کشور
نیروهای امنیتی افغانستان پس از تصفیه یکی از مراکز بزرگ داعش در ولایت ننگرهار این کشور

اگر از حق نگذریم این نیروهای قهرمان به خوبی و درخشندگی بسیار، توانسته اند از غرور و کیان ملی ما، حراست نمایند. قطعاً ملت ما از مجاهدت‌ها؛ فداکاری‌ها و از خودگذری‌ها و جان‌بازی‌های این نیروهای باعزت و باغیرت سپاس‌گزاری می‌نمایند. از همین‌رو است که این روز نباید در قالب یک نام و عنوان بماند؛ دولت جمهوری اسلامی افغانستان و حاکمیت سیاسی ما باید بدون غفلت و سهل‌انگاری این روز را به بهترین وجه تجلیل و بزرگداشت نماید.

اختصاص این روز(9هم حوت) به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، مستلزم این نکته است تا زمینه جدی فراهم گردد که ملت‌ما در جریان فداکاری‌ها و پیش‌رفت‌ها؛ ابتکارات و مجاهدت‌های خالصانه فرزندان دلیر این دیار، قرار گیرند.”

تقدیر از خانواده شهدا

آقای رحمانی تاکید کرده که “نیاز است تا از خانواده‌های شهدا و فرزندان‌شان و از فداکاری‌های مجروحان و جان‌بازان (شهدای زنده) نیروهای امنیتی و دفاعی ما تجلیل و قدردانی صورت گیرد. میکانیزم‌ها و ساز و کارهای ایجاد شود تا شهادت و فداکاری‌ها و سربازی‌ها برای دفاع از این آب و خاک، یک افتخار و وظیفه ملی تلقی گردد؛ آیا آن مادری که در یک روز سه فرزندش را در راه حفاظت و پاس‌داری از این کشور قربانی می‌دهد سزاوار والاترین سپاس‌گزاری نیست؟ آیا خانواده‌ها و فرزندان چنین قهرمانانی درخور بهترین ارج‌گزاری‌ها و رسیدگی‌ها نیستند؟ ”

The-three-afghan-martyared-brothers2
از راست جاوید، امان و ظاهر، سه برادری که در یک سنگر در قندهار شهید شدند

ملی شدن نیروهای امنیتی

محمد عارف رحمانی گفته است که “جهت ملی‌شدن نیروهای امنیتی باید حفظ شود تا انگیزه‌ی دفاع از منافع ملی، تمامیت ارضی و حفاظت از ارزش‌های قانون اساسی در آنان تقویت گردد. نیروهای امنیتی و دفاعی ما نباید خرج جهت‌گیری‌ها و جریان سیاسی شوند. نیاز است تا روحیه ملی، عاری از تعصبات و تبعیضات قومی، لسانی، مذهبی و سمتی و حزبی این نیروها تقویت شود و از بازی‌های سیاسی بازی‌گران سیاست، دور بمانند. نیروهای امنیتی و دفاعی‌ما باید مطابق اصل شایسته‌سالاری و عدالت اجتماعی سازمان‌دهی شوند. به امکانات لازم دست یابند و از سوی رهبری دولت جمهوری اسلامی افغانستان تقدیر شوند. ورود تعصبات قومی و زبانی و گرایش‌های سیاسی در صفوف این نیروها، شیرازه امنیت و ثبات ملی را از میان خواهد برد.”

تامین امکانات

این نماینده مجلس تصریح کرده که “نیاز است تا فساد اداری از ناحیه برخی از سیاسیون و  مدیران ارشد کشور در تامین امکانات و تجهیزات و نیازمندی‌های این نیروهای فداکار و جان‌برکف متوقف گردد تا آن‌ها بتوانند بدون دغدغه‌های مادی و سیاسی از کیان و نوامیس و امنیت ملی کشور حراست و پاس‌داری نمایند.”

defense29
نیروهای کماندوی افغانستان

حمایت مردم

آقای رحمانی گفته است که “به جاست تا جامعه مدنی؛ روشن‌فکران؛ جامعه تاجران، رسانه‌های جمعی و اجتماعی و در مجموع آحاد مردم ما در برابر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور احساس مسوولیت بیش‌تری نمایند. ضروری می‌باشد تا همه طیف‌های سیاسی و فرهنگی و خیریه و خدماتی و آحاد مردم به گونه‌ی که می‌توانند خالصانه و متواضعانه از این نیروهای فداکار و پاس‌داران عزت و شرف و نوامیس این کشور قدردانی نمایند. بدیهی که این ارج‌گزاری‌ها و قدردانی‌ها باید به گونه‌ای باشد که نیروهای با افتخار امنیتی و دفاعی ما؛ جان‌بازی و ایثارگری و شهادت‌طلبی در راه حفظ سرزمین و نوامیس و امنیت ملی کشور را یک افتخار عظیم به حساب آورند.”

نیرو های الگو

“یادآوری می‌کنم که باید موازی با پیش‌برد جنگ‌های گرم و جنگ‌های روانی علیه دشمنان افغانستان، به نوسازی و بازسازی مستمر نهادهای شان اقدام نمایید. در این زمینه نیروهای فداکار کوماندو، نیروهای ارزشمند خاص پولیس و قطعات ورزیده و بسیار ماهر ریاست عمومی امنیت ملی کشور، می‌تواند الگوهای بسیار مثبت برای همه نیروهای امنیتی و دفاعی کشور باشند. باید از این نیروها آموخت و از تجربیات سربازان و فرماندهان این نیروها برای کل بدنه نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، درس گرفت.”

Elite forces of Afghanistan
نیروهای قطعات خاص افغانستان

محمدرضا جعفری همکار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان