جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

پس از حملات موشکی؛ پاکستان 61 افغان را به ظن حمله تروریستیِ پنج شنبهِ آن کشور بازداشت کرده است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پاکستان 61 شهروند افغان را به ظن دست‌داشتن در حمله تروریستی هفته‌ی گذشته در آن کشور بازداشت کرده است.

روزنامه دان پاکستان به نقل از مقامات پاکستانی اعلام کرده که در عملیات پولیس آن کشور در ایالت پنجاب، پس از این حمله، دست کم 205 تن بازداشت که از آن میان در دو عملیات جداگانه 19 و 42 شهروند افغانستان نیز موجود می باشند.

مقامات پولیس پاکستان ادعا کرده اند که از نزد افغان‌های بازداشت‌شده سلاح و مهمات نیز به دست آورده اند؛ ادعاهای که به گفته‌ی دان مدارکی دال بر اثبات آن ارائه نشده است.

این شهروندان افغان از مناطق کسور، پتوکی و چونیان و در عین حال از بخش‌های سیالکوت بازداشت شده اند. شماری از شهروندان بازداشت شده افغان مدارک قانونی اقامت در پاکستان را نداشته و به همین جهت به گزارش دان، آن ها نیز در میان مظنونان این حمله تروریستی بازداشت شده اند.

Pakistan held Afghans 2
مقامات پولیس پاکستان ادعا کرده اند که از نزد افغان های بازداشت شده سلاح و مهمات نیز به دست آورند

حملات موشکی

همزمان با این تحولات در درون پاکستان و فشار بر شهروندان افغان مقیم آن کشور، نظامیان پاکستانی در اقدام کم سابقه به حملات موشکی وسیعی بر ولایات کنر و ننگرهار در افغانستان دست زده اند.

در این حملات که بیش از 400 موشک بر مناطقی از این دو ولایت اثابت کرده شماری از شهروندان افغان کشته و زخمی شده و بیش از یک صد خانواده نیز از مناطق شان آواره گردیده اند.

در پی این حملات و افزایش تنش‌های مرزی میان دو کشور، بلندپایه‌ترین مقامات امنیتی افغانستان از ولایات ننگرهار و کنر بازدید کرده و به مطالعه تدابیر لازم دست زدند.

نمایی پس از حمله انتحاری در ایالت سند پاکستان که مسوولیت آن را گروه داعش برعهده گرفت / عکس: نیوزاوکی

در اعلامیه خبری که دفتر والی ننگرهار منتشر کرده، اعلام شده که در جلسه رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان با مقامات محلی آن ولایت، در مورد اقدامات بعدی در برابر حملات نظامی پاکستان، صحبت شده تا آمادگی های لازم گرفته شود.

با آن که مقامات پاکستانی این حملات را به صورت فوری بر مواضعی در افغانستان آغاز کرده اند، اما شماری از رسانه های پاکستانی همانند دان از واکنش سردرگم ارتش آن کشور در برابر حمله انتحاری خونین بر یکی از مکان های مذهبی پاکستان به شدت انتقاد کرده و آن را نسنجیده عنوان نموده اند.

حمله خونین

پنج شنبه هفته گذشته یک بمب گذار انتحاری خود را در مکان مذهبی صوفی ها منجفر کرد که منجر به کشته شدن حدود 75 تن گردید. این حمله انتحاری در طول دو سال گذشته، خونین ترین حمله ای بوده که در پاکستان انجام شده است.

این حملات ده‌ها کشته و صدها زخمی برجای گذاشته است / عکس: ای پی

مقامات امنیتی پاکستان گزارش داده اند که حمله کننده انتحاری در داخل زیارت لال شهباز قلندر خود را منفجر کرده و بسیاری از نمازگران را کشته است.

پس از این حمله انتحاری که مسولیت آن را داعش برعهده گرفت، مقامات پاکستانی انگشت اتهام را به سوی افغانستان نشانه گرفته و ادعا کردند که گروه های تروریستی فعال در آن کشور این حمله را طرح ریزی و اجرا نموده اند؛ ادعای که به شدت از سوی مقامات افغانستان رده شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان