مهلت محدود؛ آینده دفتر قطر طالبان مشروط به مذاکره با حکومت افغانستان

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در دیدار با وزیر خارجه قطر در شهر مونیخ آلمان گفته است، در صورتی که طالبان دست از خشونت بر ندارند، دفتر این گروه در قطر باید بسته شود.

رییس جمهور اشرف غنی که برای شرکت در کنفرانس مونیخ به آلمان سفر کرده است، شب گذشته با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر دیدار کرده و در مورد روند صلح و دفتر طالبان در قطر گفتگو کرده است.

بسته شدن دفتر قطر

آقای غنی در این دیدار، بار دیگر طالبان را دعوت به صلح کرده و گفته است، این گروه باید از جنگ دست بکشند، به روند صلح بپیوندند و نباید فرصت هایی که برای رسیدن به صلح در این کشور وجود دارد را از دست بدهند.

ghani-qatar
رئیس جمهور در حاشیه کنفرانس مونیخ با وزیر خارجه قطر دیدار و گفتگو کرده است

با این حال رییس جمهور افغانستان به این گروه تا فصل تابستان سال آینده فرصت داده است که دست از خشونت و جنگ بردارند در غیر آن دفترشان بسته شده و تحریم می شوند.

او گفته است “در صورتی که تا بهار و تابستان سال آینده در رفتار طالبان تغییر مثبت رونما نگردد و به خشونت ها ادامه دهند، باید تحریم ها به شمول مسدود شدن دفتر این گروه در قطر، تطبیق گردد.”

صلح اولویت افغانستان است

رییس جمهور غنی صلح را یکی از اولویت های کشورش دانسته و گفته است، این که طالبان حرف از صلح بزنند اما در عمل به جنگ ادامه بدهند، پذیرفتنی نیست.

دفتر طالبان در قطر
دفتر طالبان در قطر

وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار از تلاش های حکومت افغانستان برای صلح در این کشور حمایت کرده و گفته است “اعمال هر نوع خشونت قابل توجیه نیست و ما تلاش های خود را برای تامین صلح و ثبات در افغانستان ادامه داده و آن را افزایش می دهیم.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *