جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

قربانی دیگر انفجارهای قندهار؛ سفیر امارات متحده عرب درگذشت

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سفیر امارات در افغانستان که در انفجار قندهار زخمی شده بود، در گذشت.

مقامات امارات متحده عرب اعلام کرده اند که جمعه محمد عبدالله الکعبی سفیر این کشور در افغانستان که ماه گذشته در یک انفجار در شهر قندهار زخمی شده بود، امروز درگذشت.

در نتیجه انفجاری که در تاریخ 21 جدی، در مهمان خانه والی قندهار صورت گرفت، 5 دیپلومات اماراتی کشته شدند و سفیر این کشور نیز در این حادثه زخمی شد. حالا گفته شده است که سفیر امارات هم بر اثر زخم های ناشی از آن انفجار در شفاخانه ای در شهر ابوظبی فوت کرده است.

رییس جمهور غنی برای بررسی انفجارهای صورت گرفته در دفتر والی قندهار، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی خود را همراه هیاتی، صبح امروز به این شهر فرستاد
حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان، طالبان و حلقات خارجی را به دست داشتن در انفجار قندهار متهم کرد

در آن حمله ۱۲تن از جمله معاون والی، یک نماینده ی مجلس، یک سناتور و ۵ دیپلومات امارات کشته شدند و ۱۴ تن دیگر که در بین آنها والی قندهار و سفیر امارات نیز شامل بودند زخم برداشتند.

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان، که پس از انفجار به قندهار رفته بود، طالبان را مسوول این حمله دانست و گفت که طالبان و حلقات خارجی در حمله قندهار دست داشته اند.

در اوایل هفته جاری نیز، رییس جمهور اشرف غنی به همراه هیاتی به امارات رفته بود تا همدردی خویش را به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان، به خاطر کشته شدن دیپلومات های این کشور در قندهار  ابراز کند.

او در این سفر با برخی مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرده بود.

arab1
سفیر امارات برای افتتاح یک پروژه به قندهار سفر کرده بود

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان