قربانیان جنگ؛ سازمان ملل از افزایش تلفات غیرنظامیان در هلمند نگران است

دفتر سازمان ملل متحد با انتشار اعلامیه ای گفته است از افزایش خشونت ها در ولایت هلمند و آسیب دیدن غیرنظامیان و بخصوص زنان و کودکان به شدت نگران است.

این سازمان با اشاره به قربانی شدن تعدادی از غیرنظامیان در ولایت نا امن هلمند، بار دیگر از گروه های درگیر خواسته است که “تمامی اقدامات لازم را برای حفاظت از جان غیرنظامیان انجام دهند.”

هفته گذشته نیز این سازمان با ارائه گزارشی از افزایش بی سابقه تلفات غیرنظامیان در سال 2016 میلادی خبر داده بود. در این گزارش تاکید شده بود که بیشترین قربانیان درگیری ها، زنان و کودکان هستند و گروه طالبان مسوول 61 درصد از این تلفات است.

United-nations
سازمان ملل متحد از افزایش تلفات غیر نظامیان در ولایت هلمند نگران است

 

حملات ناتو

دفتر سازمان ملل متحد در کابل از کشته و زخمی شدن حداقل 25 تن در نتیجه حملات هوایی نیروهای خارجی در ولسوالی سنگین ولایت هلمند خبر داده است.

این سازمان تایید کرده است که در حملات هوایی نیروهای خارجی حد اقل 18 غیرنظامی کشته شده و تعداد زیادی نیز زخمی شده اند. گفته شده است که بیشترین قربانیان این حادثه زنان و کودکان بوده اند.

حمله هوایی نیروهای خارجی در پنج شنبه شب گذشته (21 دلو)، در ولسوالی سنگین ولایت هلمند صورت گرفته بود که هدف آن افراد وابسته به طالبان بود. پس از انجام حمله هوایی ساکنین محل گفته بودند که غیر

براساس این گزارش میزان قرانیان کودکان در سال گذشته‌ی میلادی نسبت به سال 2015 افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است
در این گزارش تاکید شده بود که بیشترین قربانیان درگیری ها، زنان و کودکان هستند

نظامیان هدف قرار گرفته اند اما مقامات محلی، آسیب دیدن غیرنظامیان را رد کرده بودند.

بالاترین تلفات غیرنظامیان در سال 2016

دفتر سازمان ملل می افزاید ولایت هلمند در جنوب افغانستان در سال 2016 میلادی، بالاترین تلفات غیرنظامیان را به عنوان منطقه ای خارج از کابل شاهد بوده است.

بنابر آماری که این نهاد بین المللی منتشر کرده است، در سال گذشته میلادی 891 غیرنظامی در نتیجه درگیری ها کشته و زخمی شده اند. به گفته مقامات سازمان ملل، مردم هلمند آسیب های زیادی را بخاطر افزایش جنگ و نا امنی در این ولایت متحمل گردیده اند.

این سازمان در گزارش خود به کشته شدن 7 غیرنظامی دیگر نیز اشاره کرده است که قربانی حمله انتحاری در شهر لشکرگاه مرکز این ولایت شدند.

casualties
سازمان ملل از گروه های درگیر خواسته است که “تمامی اقدامات لازم را برای حفاظت از جان غیرنظامیان انجام دهند.”

دو روز قبل یک حمله کننده انتحاری موتر مملو از انفجاری خود را در حوزه اول شهر لشکرگاه منفجر ساخت که در نتیجه بیش از 7 تن کشته شدند و نزدیک به 20 تن دیگر زخمی شدند. طالبان مسوولیت آن حمله را برعهده گرفتند.

تمرکز تروریستان در هلمند

هلمند یکی از ولایت هایی است که طالبان در آن حضور گسترده دارند. افزایش ناامنی ها و حملات طالبان در فصل زمستان نیز ادامه داشته و این گروه حملات مختلفی را ولسوالی سنگین این ولایت انجام داده اند.

این ولسوالی که به شدت نا امن است در هفته های اخیر شاهد درگیری شدید میان نیروهای امنیتی افغانستان و گروه طالبان است.

وزیر دفاع افغانستان گفت که دشمنان این کشور تلاش های بی نتیجه‌ای داشته اند
طالبان مسئول 61 درصد تلفات غیر نظامیان در سال 2016 میلادی دانسته شده است

مقامات افغانستان بر سرکوب تروریستان پیش از رسیدن فصل بهار تاکید کرده اند. به دلیل افزایش ناامنی ها و حضور گسترده طالبان در این ولایت، 300 سرباز آمریکایی در فصل بهار وارد این ولایت شوند تا نیروهای امنیتی افغانستان را در مهار ناامنی ها یاری نمایند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *