جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

مدال «فیض محمد کاتب هزاره» در جمع مدال‌های رسمی افغانستان افزوده شد

خواندن 6 دقیقه
1
(1)

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان امروز در برنامه سمینار علمی هشتاد و ششمین سالروز درگذشت علامه فیض محمد کاتب، در ارگ ریاست جمهوری این کشور مدال فیض محمد کاتب را در جمع مدال‌های رسمی افغانستان افزود و دستور داد تا این مدال برای تصویب به کابینه فرستاده شود.

آقای غنی افزود که “به وزارت عدلیه دستور می‌دهم که مراحل قانونی ضرب مدال به نام «فیض محمد کاتب هزاره» روی دست گرفته شود و برای تصویب به کابینه بفرستد که از این طریق بتوانیم از خدمات با ارزش این مرد بزرگ، قدردانی کرده باشیم.”

مدال‌های رسمی دولتی در هرکشور، به‌صورت معمول، برای قدردانی از افراد و شخصیت‌های آن اعطا می‌شود. افغانستان نیز مجموعه‌ای از مدال‌ها را دارد که از سوی رییس‌جمهور این کشور به مناسبت‌های مختلف داده می‌شود.

برخی از این مدال های رسمی دولتی افغانستان در پی می آید.

جریان اعطای مدال غازی محمد اکبر خان به جنرال کمبل

مدال غازی محمداکبرخان

این مدال سند افتخاری با علامت مشخص است که با ارزش ترین مدال رسمی دولت افغانستان می باشد. این مدال به شخصیت های نظامی و غیرنظامی داخلی و خارجی و یا هم به نهاد های شایسته که کارکرد های مفید داشته باشد داده می شود.

علاوه بر آن به پاس تقدیر از کارکرد اشخاصی که در راه حفظ افغانستان، تامین صلح و امنیت و سایر خدمات ملکی و نظامی از خود شایستگی نشان می دهند به تشخیص رییس جمهور افغانستان مدال غازی محمد اکبرخان داده می شود.

مدال غازی محمدایوب خان

مدال غازی محمدایوب خان

این مدال دومین سند افتخاری با ارزش پس از مدال غازی محمد اکبرخان است. این مدال به شخصیت های حقیقی و حقوقی داده می شود که در راه انفاذ شریعت اسلامی، استقلال افغانستان، حاکمیت ملی، دفاع از تمامیت ارضی، تامین وحدت ملی و توسعه اقتصاد ملی کاکردهای بارزی داشته باشند. این مدال به نام محمد ایوب خان یکی از شاهان افغانستان زده شده است.

مدال غازی میرمسجدی خان

مدال غازی میرمسجدی خان

این مدال سومین مدال ارزشمند رسمی افغانستان است که به عنوان سند افتحاری با علامت مشخص طلایی اعطا می شود. مدال غازی میر مسجدی خان به پاس کارکرد های شایسته افراد نظامی داخلی و خارجی و  بازمندگان افسرانی که در راه دفاع از افغانستان خدمات بزرگ و ارزشمندی انجام می دهند، داده می شود.

مدال غازی میربچه خان

مدال غازی میربچه خان

این مدال چهارمین مدال و سند افتخاری است که با علامت طلایی مشخص ساخته شده و به شخصیت های حقیقی و حقوقی که در عرصه های عملی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی خدمات شایان و ارزشمند می نمایند اهدا می گردد.

مدال افتخاری محافظ خوب سرحدات

این مدال به منظور تقدیر از خدمات اشخاص نظامی داخلی و خارجی که جنگ آوری و شجاعت خود را در جنگ علیه نیروهای متجاوز در مرزهای افغانستان نشان دهد، رهبری موفق در جنگ و گشت زنی های مرزی و در عین  حال برای حفظ مرزهای افغانستان کوشیده باشد، اعطا می شود. به این مدال به صورت رسمی ( د سرحدونو شه ساتلو په خاطر )  مدال گفته می شود.

اعطای مدال افتخاری محافظت خوب از سرحدات افغانستان توسط رییس جمهور قبلی این کشور به شماری از سربازان ارتش

مدال آموزش خوب خدمات

این سند افتخاری با علامت مشخص مدال رسمی دولتی است که برای تقدیر از خدمات نظامی داخلی وخارجی، منسوبین نظامی داده می شود که در عرصه های سیاسی، جنگی و سایر خدمات در بخش های نظامی موفقیت های چشم گیری داشته باشند.

مدال بریال درجه اول

این سند افتخاری با علامت مشخص است که به افراد نظامی به منظور تقدیر از خدمات بارز آنان در اموری که شامل موارد زیر می شود اهدا می گردد.

جریان اعطای مدال بریال درجه اول به یکی از فرماندهان نیروهای آمریکایی در افغانستان، توسط رییس جمهور غنی

اعطای این مدال به فارغان ممتاز موسسات تحصیلات عالی نظامی که به درجات علمی ماستر علوم، داکتر علوم و ارکان جنگ موفق می شوند؛ به معلمان و استادان نظامی و منسوبان نظامی که به تالیف و ترجمه کتب و منابع علمی درسی موفق شده اند؛ به شخصیت های نظامی که حین بازی حرب یا طرح وسایل نظامی، نظریات و پیشنهادات موثر ارائه نموده و منتج به نتیجه های مثبت عالی شود.

مدال بریال درجه دوم

این مدال برای تقدیر از خدمات بارز نظامیانی اعطا می شود که فارغان ممتاز دانشکده ها، موسسه ها و مرکزهای تعلیمی نظامی، افسران و خرد ضابطان مکتبی و محصلان نظامی باشند و در امر آموختن فن نظامی در موسسات تعلیمی ممتاز فارغ شوند.

جریان اعطای مدال بریال درجه دوم به یکی از فرماندهان نیروهای خارجی در افغانستان

در عین حال، مدال فوق به فرماندهان و استادان موسسه های تعلیمی نظامی که متعلمان، محصلان وآن عده از محصلان که درجریان تمام دوره تحصیل و آموزش شان، با نمره عالی فارغ شوند داده می شود. همزمان با آن برای منسوبان نظامی که در انجام وظایف محول شده کامیابی های چشم گیری داشته باشند، اعطا می گردد.

مدال دولتی غازی ملا مشک عالم

این سند افتخاری با علامت مشخص برای تقدیر از خدمات بارز اشخاص ملکی که در راه حفظ افغانستان، تامین صلح و امنیت و سایر خدمات غیرنظامی که در جهت توسعه صنایع، زراعت، تجارت و عرصه های فرهنگ، ادبیات، هنر، مسائل علمی -تحقیقی موفقیت های چشم گیر داشته باشند، اهدا می شود. در عین حال، برای تقدیر از خدمات بارز علما و روحانیون افغان نیز مدال دولتی ملا مشک عالم داده می شود.

مدال دولتی ملالی

مدال دولتی ملالی

این سند افتخاری با علامت مشخص است که برای تقدیر به بانوان ملکی و نظامی شجاع داخلی و خارجی که کارکردهای مفید در راه حفظ افغانستان، تامین صلح و امنیت و سایر خدمات ملکی و نظامی چشم گیر داشته باشند اهدا می گردد.

مدال ستاره طلایی قهرمان جمهوری اسلامی افغانستان

این مدال از طلا ساخته شده و سند افتخاری با ارزشی رسمی دولت افغانستان است که به افراد شایسته که نوآوری یا کارکرد های مفید و خدمات فوق العاده انجام داده باشند اهدا می شود. در کنار آن شهروند افغانستان که برای بار اول این لقب را گرفته باشد، تقدیرنامه افتخاری ریاست جمهوری و امتیازات پولی مبلغ ۱۵۰۰۰ افغانی و در صورتی که برای بار دوم، مدال ستاره طلایی گرفته باشد، تقدیرنامه ریاست جمهوری و امتیازات پولی مبلغ ۳۰۰۰۰ افغانی، را نیز بدست می آورند.

سکینه امیری و صدیقه رحیمی همکاران این گزارش بوده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان