شادی به جای گریه؛ زن پاکستانی طلاق را تجلیل کرد

روز یکشنبه جاویریا ویرک، یکی از کاربران فیس‌بوک با گذاشتن تعدادی تصاویر در یکی از گروه‌های این رسانه از تجلیل از طلاق دوستش ماهم آصف، خبر داد.

او در استاتوس فیس بوکی اش نوشته است که “من بسیار خرسندم از این که دوستم خوشبختانه طلاق شد.”

ماهم که از رشته‌ی انجنیری مخابرات فارغ شده است از مدت 5 سال به این سو با جاویریا دوست بوده و می گوید او مثل خواهرش است.

از این دست کارها قبلا در شهر لاهور پاکستان، که یک شهر کاملا سنتی می باشد و شهروندان آن نیز معمولا پیرو سنت های قدیمی هستند، اتفاق نیافتاده و یا هم بسیار کم رخ داده است.

happy-divorce1

این کار جاویریا با وجود این که توجه بسیاری ها را جلب کرده و نیز مورد استقبال شمار زیادی از کاربران رسانه های اجتماعی قرار گرفته اما واکنش های تندی را نیز از سوی برخی از تندروان در آن کشور در پی داشته است. این واکنش‌ها که شامل حرام خواندن چنین تجلیل ها و حتی صدور فتوا بوده است، موجب شد تا جاویریا استوس‌اش را از صفحه‌ی فیس بوک پاک کند.

جاویریا که در حال حاضر دوران ماستری خود را در رشته روان شناسی سپری می کند در گفتگو با منگوباز (MangoBaaz) گفته است که “من بسیاری از دوستانم را دیده ام که بعد از طلاق شان همیشه افسرده بوده اند. من همیشه در کنار آنان بوده ام و همواره به آن ها از این که طلاق شدن چیزی نیست که از آن باید شرمید، یادآور می شدم. این نیز بسیار غم انگیز است که لقب “مطلقه” و تمام حالت های منفی که شامل آن می شود را، یک زن در پاکستان متحمل می شود. مثل این که مردها کاملا بی گناه باشند.”

happy-divorce3
ماهم آصف در یکی از رستوران های شهر لاهور پاکستان

ماهم آصف نیز از این کار دوستش بسیار شگفت زده شده و گفته است که “این کار جاویریا اولا برایش غافلگیرانه بوده است. وقتی که من برای اولین بار کیک را دیدم، شوکه شدم. و نه تنها من بل که تمام اطرافیان حاضر در کافه، یقینا احساسی را داشتند که من داشتم. آن‌ها به چشم دیدشان یقین نمی توانستند! اما بعد از شوک اولیه، این برای من بسیار سرگرم کننده بود. جاویریا برای من مثل خواهرم می ماند و من بسیار خرسندم از این که او یک وضعیت دشوار را برایم به شادی تبدیل کرد.”

پیام جاویریا

“من به تمام دخترانی که طلاق می شوند و یا هم در باره آن می اندیشند و کسانی که نامزدی‌شان را فسخ کرده اند، می خواهم بگویم که سر خود را بالا بگیرند. برخی از دوستان من ازدواج شان را فسخ کردند و برخی دیگری نیز تا هنوز در قید یک ارتباط بی عشق گیرمانده‌اند. من فکر می کنم که بعضی اوقات جدا شدن به تفع انسان می باشد.”

happy-divorce4
ماهم از رشته انجنیری مخابرات از انستیتوت کومست فارغ شده است

علی‌شیر شهیر همکار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط علی اکبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *