جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اقدام دیگر؛ نام گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی از فهرست سیاه سازمان ملل خارج شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

بر اساس اعلامیه ی منتشر شده از سوی دفتر سازمان ملل متحد، اعضای شورای امنیت این سازمان شب گذشته نام آقای حکمتیار را از فهرست تحریم های این سازمان خارج ساخته اند.

در این اعلامیه آمده است که نام گلبدین حکمتیار در تاریخ 20 ماه فبروری سال 2003 میلادی، وارد فهرست سیاه این سازمان گردید و دارایی های او نیز مسدود شده بود.

لغو تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از آن صورت می گیرد که، حکومت افغانستان در ماه میزان سال جاری، با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، توافق نامه صلح را به امضا رساند.

hekmatyar-3
جریان امضای توافق نامه صلح

پس از این که این توافق نامه صلح به امضای محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان و گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی رسید، حکومت افغانستان درخواست رسمی خود برای برداشته شدن تحریم های سازمان ملل از حکمتیار را به این سازمان ارائه کرد.

مخالفت روسیه

پیش از این مقامات روسیه مخالفت خویش را با خارج شدن نام حکمتیار از فهرست  تحریم های سازمان ملل اعلام کرده بودند.

مقامات روسی گفته بودند که برای تصمیم گیری در این مورد، نیازمند فرصت بیشتری هستند.

این تصمیم مقامات روسیه، واکنش نمایندگان حزب اسلامی را در پی داشت. سخن گویان این حزب گفته بودند که حکمتیار برای ورود به افغانستان نیاز به موافقت و ویزای کشور دیگری ندارد و بدون توجه به برداشته نشدن تحریم ها، به کابل خواهد آمد.

ghani
رئیس جمهور در ماه میزان سال جاری توافق نامه صلح با حکمتیار را به امضا رساند

گلبدین حکمتیار که در 16 سال گذشته در مقابل حکومت افغانستان جنگیده است، در تمامی این سال ها در مکان نامعلومی به سر می برد. پس از امضای توافق نامه صلح گفته شد که مکانی برای اقامت او در ولایت ننگرهار در نظر گرفته شده است. این ولایت در شرق افغانستان و هم مرز با پاکستان است.

حالا با برداشته شدن تحریم ها از رهبر حزب اسلامی، زمینه ورود او به افغانستان فراهم خواهد شد و به گفته سخن گویان این حزب، او در یک یا دو هفته آینده وارد کابل خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان