جنگ در هلمند؛ کشته شدن 5 تن از فرماندهان طالبان در ولسوالی سنگین

وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 5 تن از فرماندهان طالبان در ولایت هلمند خبر داده است.

مقامات در این وزارت گفته اند که در نتیجه عملیات مشترک نظامی پولیس و ارتش افغانستان، 16 تن از طالبان به شمول 5 تن از فرماندهان محلی این گروه کشته شده اند.

این افراد طالبان در ولسوالی سنگین هلمند کشته شده اند که اخیرا به شدت نا آرام است و طالبان حملات شان را در این ولسوالی شدت داده اند.

همچنین گفته شده که در ولسوالی سنگین ولایت هلمند، 7 تن از طالبان نیز در درگیری با نظامیان افغان زخمی شده اند.

فصل بهار

ولایت هلمند در جنوب افغانستان یکی از ولایت های این کشور است که همواره شاهد حضور چشمگیر طالبان و جنگ های گسترده ی این گروه با حکومت افغانستان بوده است.

عبدالله حبیبی وزیر دفاع و ادیب فهیم معاون اول ریاست امنیت ملی افغانستان نیز در سفر رییس اجرایی به این ولایت او را همراهی می‌کردند

در پی افزایش نگرانی های امنیتی در ولایت هلمند، مقامات بلندپایه افغانستان روز گذشته ( 12 دلو)، به این ولایت سفر کردند.

داکتر عبدالله رییس اجرایی، عبدالله حبیبی وزیر دفاع و ادیب فهیم معاون اول ریاست امنیت ملی افغانستان صبح روز گذشته به منظور بررسی وضعیت امنیتی هلمند، وارد این ولایت شدند. رییس اجرایی افغانستان در این سفر  علاوه بر دیدار با مسوولین محلی، از خطوط مقدم نبرد نیز دیدن کرده و با سربازان امنیتی افغانستان گفتگو کرده است.

رییس اجرایی افغانستان در دیدار با مسوولین و نیروهای امنیتی در هلمند، از آنان خواسته است تا پیش از فرا رسیدن فصل بهار، شورشیان را در این ولایت سرکوب کنند. آقای عبدالله به مشکلات امنیتی در اطراف شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند، اشاره کرده و گفته است که گروه های تروریستی در فصل زمستان و پیش از فرا رسیدن فصل بهار، در مناطق مختلف این ولایت، باید مورد حملات سنگین قرار گرفته و سرکوب شوند.

abdullah2
رییس اجرایی افغانستان در دیدار با مسوولین و نیروهای امنیتی در هلمند

تمرکز طالبان بر هلمند

هلمند دارای ۱۴ ولسوالی است که در این میان، ۶ ولسوالی در کنترل طالبان است و ۴ ولسوالی دیگر نیز به صورت جدی در معرض خطر است و گروه های تروریستی در آنجا فعال می باشند.

عمر زواک سخن گوی والی هلمند به خبرنامه گفته که ولسوالی های خانشین، دیشو، باغران، موسی قلعه، ناوه و نوزاد مناطقی هستند که به صورت کامل در کنترل طالبان قرار دارد. علاوه بر این، ولسوالی های گرمسیر، سنگین، مارجه و نادعلی نیز مناطقی هستند که تهدیدهای امنیتی در آن بسیار بالاست.

ولسوالی سنگین هلمند از مناطق ناامن ولایت هلمند بوده که در طول سال های گذشته تاکنون چندین بار میان حکومت و طالبان دست به دست شده است.

طالبان به شدت حملات شان بر ولسوالی های این ولایت افزوده اند

افزایش حملات طالبان در ۲ ماه گذشته بر این ولسوالی نشان می دهد که این گروه تمرکز زیادی برای تسلط بر این ولسوالی دارد.

در اوایل هفته جاری نیز، طالبان بر این ولسوالی حمله کردند که نیروهای امنیتی افغانستان موفق به دفع این حملات شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *