جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

تمرکززدایی حساسیت برانگیز؛ گفت‌وگوی انتقادی دو سفیر در واشنگتن و کابل خبرساز شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

تویتی در باره دفاع از تمرکزگرایی تنش‌زا و خبرساز شد.

حمدالله محب سفیر افغانستان در واشنگتن با نقل قول از تلویزیون یک و تذکر به حساب کاربری تویتر نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان که گفته بود از یک حاکمیت غیرمتمرکز حمایت می کند گفته که “به جا نیست که در امور کشور میزبان خود دخالت نکرد. اگر غلط نقل قول کرده، لطفاً بخواهید که اصلاح کنند.”

https://twitter.com/hmohib/status/825808542879850498

اما سفیر میلبن، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در جواب آقای محب گفته است که این سیاست دولت شماست و او از تمرکززدایی و دموکراسی محلی با افتخار حمایت می‌کند.

https://twitter.com/AmbMellbin/status/825961699886899200

آقای محب در ادامه به این تویت سفیر اتحادیه اروپا پاسخ گفته و نوشته است که او فکر می‌کند باید این موضوع که از اداره ارگان‌های محل افغانستان حمایت می‌گردد و این حمایت اتحادیه اروپا در راستای سیاست های افغانستان است روشن گردد.

https://twitter.com/hmohib/status/826085837335035905

با این حال، سفیر اتحادیه اروپا دیگر پاسخی به آقای محب نداده است.

این گفت‌وگوی تویتری سفیر افغانستان در آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا در این کشور، خبرساز شده و تبدیل به سرخط رسانه‌های مختلف شده است.

اما ماجرا در این‌جا پایان نیافته.

بسیاری از کاربران افغانِ تویتر نیز به این گفت‌وگوی دو سفیر پیوسته و برخی در حمایت از سیاست تمرکززدایی پرداخته و برخی دیگر نیز از نوع کمک‌های اتحادیه اروپا انتقاد کرده اند.

ذکی دریابی مسوول یکی از روزنامه‌های کابل در این بحث از سفیر اتحادیه اروپا حمایت کرده و نوشته است که افغانستان به حکومت محلی و تمرکززدایی نیاز دارد.

https://twitter.com/ZDaryabi/status/826021812144324609

تیمور شاران تحلیل‌گر گروه بین‌المللی بحران در افغانستان نیز در این‌جا غایب نبوده. او اما به این باور است که تمرکززدایی در ولایات منجر به منازعات می‌شود و نمونه‌ای آن از منازعه پوپل‌زایی‌ها و بارکزایی‌ها در ارزگان در ماه اکتبر شده که به گفته آقای شاران نزدیک بوده که حکومت محلی ارزگان در نتیجه این منازعه سقوط کند.

https://twitter.com/TimorSharan/status/826027891381194753

شهروندان دیگر افغانستان نیز که کاربران تویتر اند در این بحث شرکت داشته اند.

با توجه به مشارکت جدی در یک گفت‌وگوی دو سفیر و خبرسازی آن در فضای رسانه‌ای افغانستان، اهمیت تویتر و رسانه‌های اجتماعی دیگر در این کشور برجسته می‌گردد.

گذشته از آن، به نظر می‌رسد موضوع تمرکززدایی از مدیریت قدرت در این کشور یکی از مباحث به شدت حساس و مهم است و شاید نتوان آن‌را در قالب 140 کلمه تویتر حل و فصل کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان