جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

درخواست جدید؛ طالبان خطاب به ترامپ خواهان پایان جنگ افغانستان شده اند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

گروه طالبان با ارسال نامه ای به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، جنگ افغانستان را “بی نتیجه” خوانده و خواهان پایان یافتن این جنگ شده است.

در نامه طالبان خطاب به دونالد ترامپ آمده است، اگر هدف آمریکا در افغانستان ” اشغال دایمی” است، این هدف ممکن نخواهد شد چرا که در آن صورت، طالبان نیز به جنگ شان ادامه خواهند داد.

این گروه، جنگ آمریکا در افغانستان را جنگ بی ثمر دانسته و گفته اند که ادامه ی این جنگ نیز به سود هیچ کسی نخواهد بود. طالبان در ادامه ی این نامه، از مقامات آمریکایی خواسته اند، با پایان دادن به جنگ در افغانستان، مانع از “قربانی شدن فرزندان افغانستان و آمریکا” شوند.

طالبان در این نامه از مقامات آمریکایی خواسته اند که
طالبان در این نامه از مقامات آمریکایی خواسته اند که با پایان دادن جنگ در افغانستان مانع قربانی شدن فرزندان افغانستان و آمریکایی شوند

دونالد ترامپ روز جمعه هفته گذشته وارد کاخ سفید شد و کارش را به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا آغاز کرد. اگر چه او تا کنون برنامه مشخص خود را در مورد افغانستان اعلام نکرده است اما مقامات افغانستان گفته اند که رییس جمهور جدید آمریکا در تماس تلفنی با سربازانش در میدان هوایی بگرام، از ادامه ی حضور نیروهایش در افغانستان حمایت کرده است.

نیروهای تازه نفس آمریکایی

طالبان در حالی خواهان پایان دادن به جنگ در افغانستان شده است که، مقامات وزارت دفاع افغانستان به تازگی از آمدن 1500 سرباز تازه نفس آمریکایی به این کشور خبر داده اند.

محمد رادمنش، سخن گوی وزارت دفاع افغانستان گفته است که ۱۵۰۰ سرباز تازه نفس آمریکا تا یک ماه دیگر،  جای‌گزین سربازان دیگری خواهند شد که اکنون در افغانستان حضور دارند.

مقامات وزارت دفاع افغانستان به تازگی از آمدن 1500 سرباز تازه نفس آمریکایی به این کشور خبر داده اند

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته است که آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی افغانستان، وظیفه این سربازان تازه نفس آمریکایی است که به افغانستان فرستاده می‌شوند.

بر اساس گزارش‌ها، این سربازان تازه نفس تا یک ماه دیگر وارد افغانستان خواهند شد؛ اما مشخص نیست که در کدام ولایات مستقر می‌شوند. گفته شده است که این تعداد سرباز آمریکایی، به مدت ۹ ماه، به آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای افغان در جنگ با گروه‌های تروریستی خواهند پرداخت.

جنگ و صلح

طالبان در سال جاری شدیدترین حملات را به ولایت های مختلف افغانستان انجام دادند. در کنار این جنگ های گسترده، تلاش حکومت افغانستان برای رسیدن به صلح با طالبان نیز ادامه یافت، اما نتیجه ای در برنداشت.

Three borther martyerd in Qandahar (6)
محمد خان معاون اول ریاست اجرایی افغانستان: “رهبری افغانستان دست صلح را به سوی مخالفین دراز کرده است”

معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی افغانستان در تابستان سال جاری، برای پیوستن طالبان به روند صلح، با این گروه در قطر دیدار و گفتگو کرده بود.

با این حال، انجنیر محمد خان معاون اول ریاست اجرایی افغانستان به خبرنامه گفته است که “رهبری افغانستان دست صلح را به سوی مخالفین دراز کرده است. کسانی که به صلح روی نمی آورند در صحنه های جنگ، با مقاومت شدید و دندان شکن روبرو شده اند و در آینده نیز روبرو خواهند شد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان