جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

داعش تهدید جدی؛ تمرکز عملیات زمستانی نیروهای امنیتی در 6 ولایت افغانستان

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

وزارت امور داخله افغانستان، از تمرکز عملیات زمستانی نیروهای امنیتی این کشور، بر 6  ولایت قندوز، ارزگان، فراه، ننگرهار، غزنی و هلمند خبر داده است.

صدیق صدیقی سخن‌گوی وزارت امور داخله افغانستان صبح امروز(2 دلو)، در یک کنفرانس خبری گفت که عملیات زمستانی نیروهای امنیتی افغانستان، به منظور سرکوب گروه‌های تروریستی در سراسر این کشور هم‌چنان ادامه دارد؛ اما بخش عمده این عملیات‌ها در این شش ولایت متمرکز بوده است.

آقای صدیقی می‌گوید که علاوه بر این، انجام عملیات‌های نظامی به منظور نابودی گروه های تروریستی، شناسایی چالش‌ها و مشکلات این نیروها در ولایت‌های مختلف نیز از برنامه‌های این وزارت است. به گفته‌ی او تاکنون 20 هیات از این وزارت به ولایت‌های مختلف سفر کرده اند تا چالش‌ها و کمبودهای نیروهای امنیتی را در همه بخش‌ها بررسی کرده و گزارش دهند. قرار است این هیات‌های بررسی به 35 تیم افزایش یابد.

sediqi
صدیق صدیقی سخن‌گوی وزارت امور داخله افغانستان

آقای صدیقی شناسایی نقاط آسیب پذیر در این ولایات را، بخشی از تلاش‌های وزارت داخله به منظور مبارزه با تهدیدهای تروریستان در سال آینده می‌داند. او در این  کنفرانس از عملیات‌های صورت گرفته در 4 ولایت ارزگان، غزنی، قندوز و هلمند و وضعیت امنیتی این ولایات به خبرنگاران توضیحاتی ارائه کرد.

ولایت ارزگان

به گفته صدیق صدیقی، وضعیت امنیتی در شهر ترین‌کوت مرکز ولایت ارزگان که در 3 ماه گذشته از سوی دشمن تهدید می‌شد، با راه اندازی عملیات مشترک پولیس و ارتش بهتر شده است.

مناطق اطراف این شهر از وجود گروه‌های تروریستی پاک‌سازی شده و پوشش امنیتی شهر ترین‌کوت، با انجام عملیات نظامی صورت گرفته، وسیع تر شده است.

ولایت غزنی

در این ولایت در 3 ماه گذشته، بیش از 1000 عملیات نظامی مشترک توسط نیروهای ارتش و پولیس صورت گرفته که منجر به نابودی برخی افراد و مراکز تروریستان شده است. ولایت غزنی از مراکز عمده گروه‌های تروریستی در سال‌های اخیر بوده و چندین ولسوالی این ولایت، در کنترول و یا در تهدید بلند امنیتی از سوی طالبان قرار دارند.

afghan-force
نمایندگان ولایت غزنی در مجلس نمایندگان از بدتر شدن وضعیت امنیتی این ولایت هشدار می دهند

به تازه‌گی نگرانی‌هایی در مورد حضور داعش در این ولایت نیز بیان شده است. هفته پیش نمایندگان ولایت غزنی در مجلس نمایندگان هشدار دادند، در صورتی که حضور داعش در این ولایت جدی گرفته نشود، احتمال این که در سال آینده خورشیدی و ضعیت امنیتی این ولایت بدتر شود نیز وجود دارد.

ولایت قندوز

به گفته‌ی آقای صدیقی، بیشتر عملیات‌های نظامی در این ولایت صورت گرفته و از اولویت های وزارت داخله برای عملیات‌های زمستانی است.

سخن‌گوی وزارت داخله افغانستان از انجام بیش از 30 عملیات نظامی در ماه جدی در قندوز خبر داده و می‌گوید که تعدادی از مناطق اطراف شهر قندوز، از وجود تروریستان پاک‌سازی شده و 43 طالب نیز در این ماه، از سوی نیروهای امنیتی این کشور کشته شده اند.

با این حال آقای صدیقی گفت که تهدیدهای امنیتی در ولایت قندوز هم‌چنان باقی‌ست و گروه‌های تروریستی در تلاش هستند که نا امنی ایجاد کنند و دست به حملات تروریستی بزنند. ولایت قندوز از آسیب پذیر ترین ولایات شمالی افغانستان است و این ولایت برای گروه طالبان اهمیت خاصی دارد. در دو سال گذشته این ولایت دو بار برای چندین روز به دست طالبان سقوط نیز کرده است.

ولایت ننگرهار

صدیق صدیقی گروه داعش را خطری جدی برای امنیت افغانستان عنوان کرد و از ادامه عملیات نظامی علیه این گروه در ولایت ننگرهار خبر می‌دهد.

isis-training
ولایت ننگرهار مرکز اصلی گروه تروریستی داعش دانسته می‌شود

به گفته آقای صدیقی، نزدیک به 20 عملیات نظامی در ماه جدی توسط قطعات خاص پولیس صورت گرفته است که منجر به نابودی و یا بازداشت برخی از  افراد این گروه شده است. این عملیات‌ها در ولسوالی‌های اچین، کوت و ده بالا صورت گرفته است.

سخن گوی وزارت داخله افغانستان، داعش را خطری جدی برای امنیت افغانستان دانست و گفت که نیروهای امنیتی افغانستان سعی دارند، با فشار آوردن به این گروه در فصل زمستان، از گسترش آن به دیگر بخش‌های ولایت ننگرهار و هم‌چنین دیگر ولایات افغانستان جلوگیری کنند. ولایت ننگرهار مرکز اصلی گروه تروریستی داعش دانسته می‌شود و فرماندهان ارشد امریکایی دو سال پیش گفته بوند، گروه داعش در تلاش اند، این ولایت را تبدیل به پایگاه منطقه‌یی خود بسازند.

کشته شدن 18 تروریست در 24 ساعت گذشته

در همین حال وزارت دفاع افغانستان نیز، از کشته شدن 18 تروریست و زخمی شدن 15 تن دیگر، در نتیجه عملیات‌های زمستانی نیروهای امنیتی این کشور خبر داده است.

در اعلامیه‌ی خبری این وزارت آمده است که این عملیات‌ها، در ولایت‌های کاپیسا، ارزگان، قندوز، فاریاب و هلمند، صورت گرفته است.

ASF
وزارت دفاع افغانستان از عملیات نظامی در ولایت‌های کاپیسا، ارزگان، قندوز، فاریاب و هلمند خبر می دهد

مقامات وزارت دفاع، از کشته شدن 8 طالب در فاریاب، 3 تن در قندوز، 3 طالب دیگر در ارزگان و 4 تن دیگر در ولایت هلمند خبر داده اند. شماری دیگر از تروریستان نیز در این عملیات‌ها زخمی شده و هم‌چنین، 16 حلقه ماین نیز توسط نیروهای امنیتی افغانستان، کشف و خنثی گردیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان