فراخوان کمک ؛ بیش از 9میلیون افغان در سال 2017 به کمک نیاز دارند

حکومت افغانستان می‌گوید، برای رسیدگی به وضعیت برگشت‌کنندگان، بیجاشدگان داخلی و آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی در سال ۲۰۱۷ میلادی، به ۵۵۰ میلیون دالر کمک‌های بشردوستانه نیاز است.

مارک باودن هم‌آهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل و عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت افغانستان، امروز شنبه (2دلو) در کابل به‌گونه‌ی مشترک، از جامعه‌ی جهانی درخواست کمک‌های بشردوستانه برای مردم این کشور کرد.

مارک باودن هم‌آهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل گفت که امسال وضعیت افغانستان از لحاظ نیازمندی کمک‌های بشردوستانه، با مشکلات استثنایی مواجه خواهد بود.

DR.-Abdullah3
مارک باودن، رئیس هم‌آهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل در افغانستان

به گفته‌ی آقای باودن افزایش شمار برگشت‌کنندگان و بیجاشدگان داخلی سبب شده است که در سال ۲۰۱۷ میلادی افغانستان بیشتر به کمک‌های بشردوستانه نیاز داشته باشد.

سازمان ملل متحد تخمین می‌کند که در سال روان میلادی، حد اقل بیش از 9میلیون افغان نیازمند کمک‌های بشری اند و این رقم نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱۳درصد افزایش یافته است.

ارقام سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که در سال گذشته‌ی میلادی، روزانه به طور متوسط، ۱۷۰۰ شهروند افغان به دلایل ناامنی خانه‌های شان را ترک کرده اند.

DR.-Abdullah1
عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت افغانستان

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت افغانستان، در مورد مبلغ فراخوان امسال گفت که از مجموع 550 میلیون دالر پیش‌بینی شده، حدود 240 میلیون دالر آن، برای رسیدگی به نیازمندی‌های عاجل مهاجران و عودت‌کنندگان اختصاص داده شده و متباقی به بخش‌های صحت، زراعت، حفظ‌الصحه محیطی، سرپناه اضطراری، مصوونیت غذایی و آب آشامیدنی صحی در نظر گرفته شده است.

امسال با فراخوانی که داده شده است، بیش از ۵.۷ میلیون افغان تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه قرار خواهند گرفت.

refugees
این کمک ها بیشتر برای بیجاشدگان داخلی به مصرف خواهد رسید

گفته می‌شود که سال گذشته‌ی میلادی دولت افغانستان، با استفاده از کمک‌های بشردوستانه، به ۳.۵ میلیون افغان آسیب‌پذیر کمک کرده است.

مقام‌های سازمان ملل در افغانستان از احتمال بیشتر شدن شمار مهاجران افغان از ایران و پاکستان را، در سال ۲۰۱۷ میلادی می دانند و می‌گویند که این مساله افغانستان را بیشتر از پیش، به کمک‌های بشردوستانه نیازمند می‌کند.

DR.-Abdullah2
در این کنفرانس شمار زیادی از مقامات حکومتی افغانستان نیز اشتراک کرده بودند

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط علی شیر شهیر

علی شیر لیسانس‌اش را از دانشکده‌ی ژورنالیزم دانشگاه کابل گرفته است. او در چندین رسانه‌ی دیداری- شنیداری و چاپی به‌ حیث خبرنگار، گزارشگر و ویراستار کار کرده است. شهیر اکنون خبرنگار بخش اجتماعی و اقتصادی در خبرنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *