جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

آغاز رسمی انزواگرایی جدید آمریکا؛ ترامپ، سوگند ریاست‌جمهوری و تاکید بر بازگشت به درون ایالات‌متحده

خواندن 7 دقیقه
0
(0)

دونالد ترامپ به عنوان 45 مین رییس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد و رییس جمهور شد.

آقای ترامپ برای مدت چهار سال آینده رییس جمهور آمریکا خواهد بود. رییس جمهور جدید آمریکا یکی از میلیاردهای این کشور بود که به صورت غیرمترقبه بر رقیب سنگین وزن دموکرات خود پیروز شد.

آقای ترامپ در مراسم تحلیف با ایراد سخنرانی که بیشتر بر بازگشت به درون آمریکا تاکید داشت، به عنوان رییس جمهوری ایالات متحده آغاز به کار کرد.

ترامپ گفت که قدرت از واشنگتن به مردم آمریکا بازگردانده می شود. او تاکید کرد که ساختار قدرت پیش از این همواره از خود محافظت کرده و اما شهروندان آمریکا بدون حمایت و محاظفت حضور داشته اند.

رییس جمهور آمریکا بر اشتغال زایی در داخل ایالات متحده تاکید کرد و گفت که کارخانه ها دوباره در این کشور باز می شود و کار می کنند. او بر این مسئله تاکید کرد که جاده ها، پل ها و زیربناهای جدید برای آمریکا خواهد ساخت و ثروت این کشور را برای مردم اش در درون آمریکا تقسیم خواهد کرد.

جریان مراسم تحلیف 45مین ریاست جمهوری آمریکا / عکس: ای اف پی

رییس جمهور جدید آمریکا گفت که نمی خواهد روش زندگی آمریکایی را بر دیگر نقاط جهان تحمیل کند اما در عوض تاکید نمود که با مدل زندگی جدید که برای آمریکایی ها در داخل این کشور خواهد ساخت، می خواهد کشورش و روش زندگی آمریکایی در جهان نمونه باشد.

دونالد ترامپ در عرصه روابط خارجی ایالات متحده اندکی صحبت کرد و گفت که با متحدین این کشور کار خواهد کرد اما به شدت روی مسئله مبارزه با آنچه که او افراط گرایی اسلامی خواند تاکید کرد و گفت که این پدیده را ریشه کن می سازد.

انتخاب غیرمترقبه

دونالد ترامپ امروز زمانی در واشنتگن به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا سوگند یاد کرد که انتخاب او دو ماه قبل برای خیلی ها در جهان و آمریکا شوکه کننده بود. او برخلاف تمام نظرسنجی های انجام شده‌ی قبل از انتخابات که پیش بینی می‌شد، خانم کلینتون برنده انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا باشد، نتیجه شمارش آرا نشان داد که رییس جمهوری آینده آمریکا است.

نقشه‌ای پیشتازبودن هیلاری و ترامپ در هر ایالت

آقای ترامپ پس از اعلام رسمی نتایج و انتخابش به عنوان رییس جمهور آینده ی آمریکا، به همراه همسر و فرزندانش در میان طرفدارانش حاضر شد و گفت که ” من رییس جمهوری برای تمام مردم آمریکا خواهم بود، حالا زمان آن رسیده است که وحدت داشته باشیم.”

او با بیان این که منافع امریکا را، در اولویت قرار خواهد داد در آن زمان گفت که ” ما زیر بناهای کشورمان را خواهیم ساخت”

از ابتدای شمارش آرا در ایالت‌های مختلف آمریکا، گزارش‌ها نشان می‌داد که دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه نسبت به رقیب دموکراتش، فاصله بیشتری گرفته و برخلاف انتظارها، توانسته است رای‌های بیشتری را به دست آورد.

عکس‌هایی که با شمارش لحظه به لحظه رای‌ها در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شد نشان می داد که، طرفداران خانم کلینتون با عقب بودن نامزد مورد حمایت شان، دچار شوک شده  و مات و مبهوت مانده اند.

سیستم انتخاباتی آمریکا

آقای ترامپ با به دست آوردن ۲۷۶ رای هیات انتخابی (الکترال)، به ریاست جمهوری آمریکا رسید. در مقابل، رقیب او یعنی خانم کلینتون، تنها  توانست ۲۱۸ رای هیات انتخابی را به دست آورد.

نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری امریکا
نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری امریکا

هر ایالت در آمریکا با توجه به میزان جمعیت‌اش، نماینده و سهمیه‌ای در هیات انتخابی ( کالج انتخاباتی) خواهد داشت. این سهمیه‌ها در هر ایالت، به میزان جمعیتی که دارند متفاوت است. به طور مثال، ایالت‌های پر جمعیتی مانند کالیفرنیا، تگزاس، فلوریدا و پنسیلوانیا که بیشترین جمعیت را در میان ایالت‌های آمریکا دارند، بیشترین سهمیه را در هیات انتخابی نیز به خود اختصاص می‌دهند.

کالیفرنیا با ۳۷ میلیون جمعیت، دارای ۵۵ رای در هیات انتخابی است در حالیکه ایالتی مانند ورمونت، با ۶۰۰ هزار جمعیت، تنهای سه رای یا سه سهمیه در این هیات دارد.

بنابراین فرد پیروز در ایالت کالیفرنیا، تمامی ۵۵ رای این ایالت در هیات انتخابی را با خود خواهد داشت.

وقتی مردم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای می‌دهند، در واقع با این رای نماینده‌گان شان را برای عضویت در هیات  انتخابی که دارای ۵۳۸ عضو است، انتخاب می‌کنند. حد نصاب برای اینکه کسی رییس جمهور شود، کسب حداقل ۲۷۰ رای است.

با این حال آقای ترامپ توانسته است، با کسب بیشتر از ۲۷۰ رای در هیات انتخابی، به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا شناخته شود.

https://twitter.com/afgexecutive/status/796275938908655616?ref_src=twsrc%5Etfw

واکنش ها در افغانستان

معرفی شدن آقای ترامپ به عنوان رییس جمهور آینده آمریکا، بر علاوه که برای مردم دیگر کشورها مهم بود، در افغانستان نیز واکنش‌های زیادی داشت.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان پس از پایان شمارش آرا، با انتشار پیامی، انتخاب دونالد ترامپ را به عنوان رییس  جمهور جدید آمریکا، به او و مردم این کشور تبریک گفته بود.

ریس جمهور افغانستان گفته بود که ” ایالات متحدۀ امریکا از شرکای مهم، استراتژیک و اساسی دولت و ملت افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم، انکشاف و توسعه می‌باشد.”
دولت افغانستان ابراز امیدواری کرده بود که “با همکاری نزدیک با رئیس‌جمهور جدید ایالات متحدۀ امریکا، روابط میان دو کشور بیشتر از پیش توسعه یافته و به‌نفع هردو کشور و ملت انکشاف یابد.”

داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان نیز، انتخاب آقای ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا  را تبریک گفته بود.

https://youtu.be/p6ZtdRbwAJk

جنجالی‌ترین انتخابات تاریخ امریکا

45 ‌مین انتخابات امریکا، جنجالی ترین انتخابات این کشور نام گرفت. دو نامزد از دو قشر و از دو حزب با هم رقابت سختی را گذراندند. دونالد ترامپ اما، بیشتر از هیلاری کلنتون که یک سیاست مدار کهنه کار است، زیر فشار بود.

او بارها به دلیل برخورد و حرفهایش در مورد زنان، مورد سرزنش بود و زیر فشار قرار داشت. آقای ترامپ در یک مورد از زنان معذرت خواست.

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحدۀ امریکا روز سه شنبه ۸ نوامبر ۲۰۱۶ ساعت ۶ صبح به وقت امریکا، نخست در ایالات شرقی این کشور آغاز شد. از حزب دموکرات‌ها هیلاری کلینتون وزیر خارجۀ پیشین و همسر بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین این کشور، نامزد جانشینی بارک اوباما بود که شکست خورد.

رقیب جمهوریخواه کلینتون در این انتخابات دونالد ترمپ، یک تاجر موفق و یک میلیاردر قدرت مند امریکایی بود که از پدر و مادر مهاجر در امریکا تولد شده است و پس از این رییس جمهور امریکا است.

ترامپ، این میلیارد و مهاجرزاده امریکایی که تصور می‌شد، در این انتخابات شکست می‌خورد، اکنون برنده و رییس جمهور بزرگ‌ترین اقتصاد جهان است و پس از این همه چیز با نام او و با سیاست‌های او سرخط خبرهای مهم جهان خواهد بود.

ترامپ با شعار «آمریکا را دوباره عالی کن» وارد عرصه انتخابات شد. از مسایلی که همواره توجه مردم امریکا را به این سیاست مدار نوکار معطوف داشته، مسایل داخلی ای نظیر مهاجرت غیرقانونی به آمریکا، داستان مکزیکو، تروریسم اسلامی کرد…بوده است. / پت بوچَنن

مطالب مرتبط درباره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ رییس‌جمهور جدید آمریکا را در این‌جا بخوانید:

میلیاردر بی‌تجربه در سیاست، فرمان‌روای جدید کاخ سفید شد

انتخاب وارونه؛ ترامپ چگونه رییس جمهور شد؟

بهای دالر؛ صعود با کلنتون، سقوط با ترامپ

انتخابات آمریکا؛ ادعاهای جنجالی و ایده های عجیب و غریب دونالد ترامپ

آمریکای ترامپ، آمریکای متفاوت

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان