جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

آغاز تعطیلات زمستانی؛ نمایندگان مجلس از تهدیدهای امنیتی نگرانند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

نمایندگان مجلس افغانستان که قرار است از فردا به تعطیلات زمستانی بروند، نسبت به تهدیدهای امنیتی علیه خودشان، ابراز نگرانی کردند.

مجلس افغانستان از فردا به مدت 45 روز به دلیل آغاز تعطیلات زمستانی، تعطیل خواهد بود. برخی نمایندگان در جلسه ی امروز ( 29 جدی)، اوضاع امنیتی در این کشور را نگران کننده عنوان کرده و خواهان توجه بیشتر به امنیت این نمایندگان در هنگام سفرهای ولایتی شدند.

محمد عارف رحمانی نماینده غزنی با اشاره به تهدیدهای امنیتی در کشور، نسبت به سلامتی نمایندگان هنگام سفر به ولایات، ابراز نگرانی کرد.

آقای رحمانی با یاد آوری حملات تروریستی صورت گرفته علیه نمایندگان افزود، با توجه به شرایط امنیتی در کشور، امیدی نداریم که همه نمایندگان از ولایت‌های شان به سلامت بازگردند.

محمد عارف رحمانی، عضو مجلس نمایندگان
محمد عارف رحمانی، عضو مجلس نمایندگان افغانستان

این نماینده غزنی هم‌چنین نسبت به حضور گسترده‌ی داعش در این ولایت هشدار داد و گفت که اکنون در بخش‌های مختلف این ولایت، افراد وابسته به گروه داعش با خانواده‌های شان جابجا شده اند.

او افزود که اگر مسوولین حکومت افغانستان، نسبت به تامین امنیت و مبارزه با گروه‌های تروریستی در غزنی، توجه خاصی نکنند، این ولایت به مرکزی برای داعش تبدیل خواهد شد.

محمد اکبری نماینده بامیان نیز، در صحبت‌هایش به وجود همین تهدیدها علیه نمایندگان اشاره کرد.

آقای اکبری گفت که تامین امنیت این نمایندگان با توجه به حوادثی که قبلا رخ داده است، مساله‌ای بسیار حساس و مهم است.

محمد اکبری
محمد اکبری نماینده مردم بامیان در مجلس نیز در صحبت‌هایش به وجود همین تهدیدها علیه نمایندگان اشاره کرد

او تامین امنیت نمایندگان هنگام سفر به ولایات در تعطیلات زمستانی را، از وظایف حکومت دانست و خواهان توجه بیشتر مسوولین امنیتی در این مورد شد. او گفت که حکومت باید توجه بیشتری به تامین امنیت نمایندگان در تعطیلات زمستانی داشته باشند تا از حملات تروریستی در امان باشند.

پیش از این نیز، تهدیدهای امنیتی و حملات تروریستی علیه نمایندگان خشم مجلس افغانستان را برانگیخته بود. آنها در واکنش به دو حلمه تروریستی علیه دو تن از نمایندگان مجلس، مقامات امنیتی را به کوتاهی در تامین امنیت نمایندگان متهم نمودند.

در اول ماه جدی، تروریستان به خانه میرولی نماینده هلمند در شهر کابل حمله کردند که 4 کشته و 8 زخمی برجای گذاشت. در آن حمله، آقای میرولی زخمی شد اما دو نواسه‌ی او از سوی تروریستان کشته شدند.

نمایی پس از انفجار، از موتر حامل فکوری بهشتی، نماینده مردم در مجلس افغانستان
نمایی پس از انفجار، از موتر حامل فکوری بهشتی، نماینده مردم در مجلس افغانستان / عکس: رسانه‌های اجتماعی

تنها یک هفته بعد حمله دیگری در شهر کابل، علیه فکوری بهشتی یکی دیگر از نمایندگان مجلس صورت گرفت. او زمانی که می‌خواست به سمت مجلس برود، هدف انفجار ماین جاسازی شده در کنار جاده شد. در آن انفجار، 3 تن از جمله خود آقای فکوری بهشتی، زخمی شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان