جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

از آغاز تا دهه نود؛ 13 میلیون صفحه سند فعالیت سی‌آی‌ای آنلاین می‌شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) اعلام کرده که 13 میلیون صحفه از مدارک خود را که از حالت محرمانه بیرون شده‌اند، به صورت آنلاین منتشر می‌کند.

این مدارک قرار بود تا آخر سال جاری میلادی به صورت آنلاین منتشر شود اما سی‌آی‌ای توانسته است آن‌را قبل از این تاریخ انجام دهد.

پیش از این، مدارک مورد نظر در اختیار عموم قرار داشت اما برای دست‌رسی به آن، باید از آرشیف ملی در منطقه‌ی کالج‌پارک مری‌لند، بازدید می‌شد.

این مدارک، تصویر جدی از فعالیت استخباراتی سی‌آی‌ای در جنگ ویتنام، کوریا و منازعات جنگ سرد در دست می‌دهد.

https://twitter.com/CIA/status/821486113038733313

حتی در این مدارک می‌توان به جزئیات جالب از برنامه «استارگِت» یا «دروازه ستارگان» که تحقیق درباره توانایی‌های روانی و این‌که با آن‌ها چه می‌توان کرد، دست یافت.

جوزف لامبرت، مدیر اطلاعات سی‌آی‌ای، با نشر بیانیه‌ای اعلام داشت که “دسترسی به این مجموعه پر ارزش تاریخی دیگر محدودیت جغرافیایی ندارد.”

این آرشیف مدارک، بازتاب تاریخ گسترده سی‌آی‌ای به عنوان یک سازمان استخباراتی، از زمان آغاز به‌کار آن تا دهه‌ی 90 میلادی می‌باشد.

https://twitter.com/CIA/status/821487183521521664

هیدر فریتز هورنیک سخن‌گوی سی‌آی‌ای گفته است که هیچ نوع برخورد گزینشی با این مدارک نشده و همه تاریخ در آن هست. او علاوه کرده که همه خوب‌وبدهای تاریخ این سازمان شامل آن می‌باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان