جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

حضور جهانی؛ اجرای آرکستر دختران افغان در مجمع جهانی اقتصاد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

نخستین آرکستر زنان افغانستان قرار است با اجرایی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، پا به سکوی جهانی بگذارد. ای اف پی (خبرگزاری فرانسه) نوشته است که این دختران با وجود که با چالش‌ها و تهدید‌های زیادی رو برو اند، اما برای ساختن یک سرنوشت متفاوت، آستین بالا زده اند.

https://twitter.com/AFP/status/821632596513816576

قرار است این تیم که متشکل از 35 دختر میان 13 تا 20 سال که تعدادی آنان بی‌سرپرست و یتیم می‌باشند، فردا و پس فردا (روزهای پنج‌شنبه و جمعه) در حضور 3هزار تن از اشتراک‌کنندگان مجمع جهانی اقتصادی به شمول سران کشورها و مدیران اجرایی سازمان‌ها روی صحنه بروند و اجرای زنده موسیقی داشته باشند.

Afghan-Female-Orchesteras-4
نام آرکستر زنان افغان «گروه آرکستر زهره» است

این دختران با اجرای موسیقی در چنین مجمعی، بر تهدیدها و تبعیض‌ها در جامعه‌ی به شدت سنتی افغانستان فایق آمده و پا به عرصه جهانی می‌گذارند.

نگین خپلواک رهبر این گروه، دختر جوانی است که از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند تا رویای خود را جامه عمل بپوشاند. او در کابل موسیقی می آموزد و آرزو دارد نخستین زن رهبر آرکستر در کشورش باشد. اما رسیدن به آن مرحله کار ساده‌ای نیست. او روزمره با مشکلات ناشی از سنت‌های اجتماعی مواجه است.

اعضای این گروه می‌گویند که آنان با تهدید‌های زیادی در افغانستان رو برو اند
اعضای این گروه می‌گویند که آنان با تهدید‌های زیادی در افغانستان روبرو اند

پیش از این او در مصاحبه با دویچه وله گفته بود که جانم را هم اگر بگیرند موسیقی را ترک نمی‌کنم.

نگین فرزند خانواده‌ای فقیر از ولایت کنر، منطقه‌ای سنتی و یکی از پایگاه های مهم طالبان در شمال شرقی افغانستان است.

او در گفت‌و‌گو با بی بی سی گفته است که “در کنر دختران حق ندارند به مدرسه بروند و حتی در محیط خانواده هم اجازه ندارند موسیقی یاد بگیرند. به همین خاطر من مجبور شدم به کابل بیایم. پدرم خیلی به من کمک کرد.”

نگین می‌ گوید که شرکت کردن در مجمع جهانی اقتصادی، امید تازه برای آنان می‌باشد
نگین میگوید که شرکت کردن در مجمع جهانی اقتصادی، امید تازه برای آنان می‌باشد

بی‌بی‌سی نوشته است که پدرش نگین را در سن نه سالگی به کابل فرستاد و در پانسیون مخصوص کودکان جا داد تا او بتواند تحصیل کند. او اولین بار در عمرش توانست به موسیقی گوش بدهد و برنامه های موسیقی را در تلویزیون تماشا کند. چند سال بعد او در آموزشگاه ملی موسیقی در کابل ثبت نام کرد و چهار سال است در این مرکز موسیقی تحصیل می کند. از مجموع ۲۰۰ دانش آموز این مرکز حدود یک چهارم آنها دختر هستند.

گروه آرکستر زنان افغان بیشتر از دختران فقیر تشکیل شده است
گروه آرکستر زنان افغان بیشتر از دختران فقیر تشکیل شده است

با این وجود نگین گفته است که شرکت کردن و اجرای موسیقی گروه‌اش در مجمع جهانی اقتصادی برای او و هم‌تیمان‌اش امید تازه‌ای برای سرنوشت آنان خواهد بود.

https://www.youtube.com/watch?v=HcTSDh6AfSM

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان