پس‌لرزه‌های حمله قندهار؛ هیات ناتو، امارات و افغانستان این حمله را بررسی می‌کنند

حادثه‌ی انفجار در مهمان خانه والی قندهار، توسط یک هیات تحقیق مشترک و با حضور کارشناسان امنیتی افغانستان، امارات متحده عربی و نیروهای ناتو بررسی خواهد شد.

ریاست امنیت ملی افغانستان گفته است که این هیات مشترک تحقیق، بر اساس فرمان رییس  جمهور افغانستان کار تحقیقات خود را در مورد انفجار شهر قندهار آغاز کرده است.

مقامات در این ریاست هم‌چنین گفته اند، این حمله در پاکستان و در یکی از مراکز آموزشی تروریستان در اطراف شهر کویته برنامه ریزی شده است.

انفجار در شهر قندهار روز سه شنبه هفته گذشته( 21 جدی)، در مهمان خانه والی قندهار صورت گرفت که 12 تن از جمله معاون والی، یک نماینده مجلس، یک سناتور و 5 دیپلومات اماراتی کشته شدند و 14 تن دیگر که در بین آنها والی قندهر و سفیر امارات نیز شامل بودند زخم برداشتند.

گفته می‌شود این تصویر لحظاتی قبل از انفجار در مهمان‌سرای ولایت قندهار ثبت شده است
گفته می‌شود این تصویر لحظاتی قبل از انفجار در مهمان‌سرای ولایت قندهار ثبت شده است

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان گفته بود که در این حمله از موادی استفاده شده است که تا به حال در افغانستان مورد استفاده قرار نگرفته است. او گروه طالبان و برخی حلقات خارجی را مسوول انفجار در قندهار دانسته است.

ادامه نبرد در هلمند

ولایت هلمند در جنوب افغانستان همچنان شاهد نبرد میان نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان است.

مقامات محلی در این ولایت، از دفع یک حمله شبانه طالبان به شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند خبر داده اند.

دفتر مطبوعاتی والی هلمند در صفحه فیس بوک خود نوشته است که این حمله، ساعت 10 شب گذشته صورت گرفته؛ اما با مقاومت نیروهای امنیتی این کشور دفع شده است.

دفتر مطبوعاتی هلمند افزوده است که در نتیجه این درگیری، 6 تن از طالبان به قتل رسیده اند. همچنین گفته شده است که، دو تن از فرماندهان و سازندگان ماین این گروه نیز در این حملات، زخمی شده اند.

Helmand
نیروهای امنیتی افغانستان 36 تروریست از جمله 8 تن از افراد کلیدی طالبان در ولایت هلمند کشته اند.

 

در همین حال، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده است که در عملیات نیروهای امنیتی افغانستان، 36 تروریست از جمله 8 تن از افراد کلیدی طالبان در ولایت هلمند کشته شده اند.

گفته شده است که این 8 تروریست کشته شده مسوول مالی، مسوول جلب و جذب و ولسوال‌های نام نهاد این گروه در مارجه و نوزاد ولایت هلمند بوده اند.

بر اساس اعلامیه‌ی وزارت دفاع، معاون والی نام نهاد طالبان در ارزگان و  دو تبعه پاکستانی نیز در این عملیات توسط نیروهای امنیتی افغانستان کشته شده اند.

کشف یک مرکز ساخت ماین گروه طالبان در بلخ

نیروهای امنیت ملی افغانستان موفق به کشف یک مرکز تهیه و ساخت ماین گروه طالبان، در ولایت بلخ در شمال این کشور شده اند.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان گفته است که در این مرکز وسایل زیادی به دست آمده است که برای ساخت واسکت‌های انتحاری، ماین‌های مقناطیسی و ماین‌های کنترل از راه دور استفاده می‌گردد.

مقامات در این ریاست گفته اند که تروریستان قصد داشتند با ساخت ماین و واسکت‌های انتحاری در این مرکز، حملات تروریستی و انفجاری را در ولایات شمال و شمال شرق این کشور انجام دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *